Citat:
Ursprungligen postat av
M.Marple
Ytterligare en fundering som jag har. Enligt någon här på posten så har något hittats i anslutning till hennes rum som man inte gått ut med. Skulle det-och nu spekulerar jag hejvilt-kunna vara så att Helena fått skjuts av en svarttaxi(finns ju tydligen dom kört omkring med bilar som stämmer in på beskrivningen i just detta syfte), gått in för att hämta pengar men missat plånboken och inte velat väcka sin syster. Har hon i så fall lämnat något spår som tyder på att hon varit in i huset? Om så är fallet så måste detta skett INNAN vittnena i bilen har kommit ut. Dessutom så borde hon ha lämnat sin ryggsäck innan hon återvände ut. Som sagt var, så länge man inte har något att gå efter så är ren spekulation det enda som skulle kunna hjälpa. För eller senare så kommer någon med en avgörande pusselbit som förklarar allt på ett fullt tillfredställande sätt. Sen om det räcker är en helt annan femma.
Hoppet är det sista som överger en människa.
Det var jag som fick uppgiften av en källa, som ska ha fått den från "högre ort". Det som, enligt uppgiftslämnaren, ska ha hittats, har osannolikt med en ev. hemkomst den natten att göra. En gissning från min sida är, att, OM uppgiften är korrekt, så fanns det där sedan tidigare.
Om Helena fick skjuts av någon/några hem (svarttaxi?), så tror jag ändå att hon hoppat av vid skogsstigen för att gå den vägen hem. Det skulle kunna finnas spår som polisen inte gått ut med, som vi inte vet om, men personligen tror jag att överfallsplatsen är där.
Ja, hoppet är det sista som överger en.