2014-08-08, 15:59
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Men de behåller honom antar jag men ifall Barca säljer honom av någon anledning så är det ett hett alternativ till Arsenal.

Jo,han ska vara kvar. Pratas om någon ny uppställning med två defensiva mittfältare i Busquets och Mascherano. Intressant och kanske därför som klubben inte gör allt för att värva högprofilerade mittbackar.

Det har varit lite resursslöseri med Mascherano som mittback istället för på sin vanliga position, inte minst under VM såg vi hur enormt duktig han är där.
2014-08-08, 16:04
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Della Valle säger att han väntar sig några bud på Cuadrado i kommande vecka. Manchester United, Barcelona och Bayern? Om alla som tidigare ryktats vara intresserade lär priset springa iväg ganska bra.

Bayern ska ha värvat klart för den här sommaren enligt ledning och tränare. Så förmodligen inte med och budar på Cuadrado även om det är en spelare jag personligen gillar så tror jag inte han kommer landa där.
2014-08-08, 16:04
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
David Luiz? Är du allvarlig? 500 miljoner för honom är ett skämt. Mathieu alla dagar i veckan före den säkerhetsrisken.

Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Bara PSG var dumma nog att splasha 50miljoner på en vandrande säkerhetsrisk som Luiz.

Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Luiz är en defensivt värdelös mittback, vad fan ska de med honom till?

David Luiz är så klart inte värd 50 miljoner euro, men jag tror Chelsea inte var beredda på ett så stort bud, Barcelona kunde nog fått han för 200-250 miljoner euro.

Sen är David Luiz kanske inte en världens bästa mittbackar, men Benatia och Hummels är nog omöjliga mål.
2014-08-08, 16:15
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Della Valle säger att han väntar sig några bud på Cuadrado i kommande vecka. Manchester United, Barcelona och Bayern? Om alla som tidigare ryktats vara intresserade lär priset springa iväg ganska bra.

Sa han det på presskonferensen tidigare idag eller har du läst det? Missade tyvärr presskonferensen men har läst att Cuadrado och hans agent hade ett möte med ADV, Cognigni, Pradè och Macia imorse.
2014-08-08, 16:16
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
David Luiz är så klart inte värd 50 miljoner euro, men jag tror Chelsea inte var beredda på ett så stort bud, Barcelona kunde nog fått han för 200-250 miljoner euro.

Sen är David Luiz kanske inte en världens bästa mittbackar, men Benatia och Hummels är nog omöjliga mål.

Fast när PSG budade 500 miljoner så kunde Barcelona knappast kontra med 250 miljoner. Hur som helst, Luiz är en säkerhetsrisk som jag i alla fall klara mig utan.
2014-08-08, 16:47
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Vad tror ni om Cavani till Arsenal? Förstår fortfarande inte varför man inte köper en till anfallare förutom Giroud.
2014-08-08, 17:07
Medlem
Citat:
Arsenal continue search Vermaelen replacement & also in market for DMF, but may sign 1 player who can perform both roles
- Ornstein

Finns ju nästan inga värdiga alternativ som kan spela både som mittback och som sittande mittfältare. Allt pekar väl på att det är Carvalho som är den spelaren men nja, jag har fortfarande svårt att tro på det.
2014-08-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimKuk-Jing
Vad tror ni om Cavani till Arsenal? Förstår fortfarande inte varför man inte köper en till anfallare förutom Giroud.

Walcott, Sanchez, Podolski kan spela där med. In med en defensiv mittfältare nu av klass och en ersättare till Vermalen så ser det great ut.
2014-08-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
- Ornstein

Finns ju nästan inga värdiga alternativ som kan spela både som mittback och som sittande mittfältare. Allt pekar väl på att det är Carvalho som är den spelaren men nja, jag har fortfarande svårt att tro på det.
Javi Martinez?
2014-08-08, 17:38
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Javi Martinez?

Hoppas. Fan vad jag hade grinat om Arsenal även landar William Carvalho.
2014-08-08, 18:00
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Carvalho går väl snarare för £37M, vilket är, som jag förstått det, hans utköpsklausul.

Nja, det påstås väl snarare att man skulle vara beredda att släppa honom klart billigare än så - i synnerhet om man kan betala hela rasket i ett svep.
2014-08-08, 18:12
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredddaan
Är ingen Chelseasupporter men jag skulle tippa att en möjlig startelva när alla är friska skulle se ut ungefär så här:

Courtois

Azpilicueta - Cahill - Terry - Filipe Luis

Matic - Fabregas

Willian - Oscar - Hazard

Diego Costa

Sedan kommer spelare som Ramires, Ivanovic, Schúrrle m.m slussas in lite då och då. Chelsea har ju en löjligt bred trupp.
Glom inte Torres och Drogba.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in