2014-08-07, 23:32
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voivodina
Söker en låt... Kan nynna på den, kan inte ett ord i texten.

Ledtrådar:

Vill minnas att gruppen var en duo bestående av en svart kille med dreads och en vit tjej med japansk lolitastil.

De var nog verksamma under sent 90 tidigt 00-tal.

Låten spelades flitigt på radio!

I mitt minne heter duon: "Black and White window/widdow" men hittar inte ett piss om det på nätet så antagligen heter inget band så.

Knäck den ni, har grunnat på det i 10 år

http://youtu.be/mQbBfy0LFDQ

Kan va fel låt men rätt grupp är det iaf.
Citera
2014-08-07, 23:34
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voivodina
Söker en låt...

Kan det vara något av Addis Black Widow?
Citera
2014-08-07, 23:53
Medlem
Voivodinas avatar
YES! Det var det! Goes Around Comes Around hette låten! Tack!
Citera
2014-08-07, 23:57
Medlem
Voivodinas avatar
Det var som jag mindes ungefär, att jag läste i typ KP eller liknande att de var sjukt hemlighetsfulla och att tjejen kallade sig för Creamy fast det var egentligen bara Cream... Nu kan jag sova för första gången på 10 år!!!
Citera
2014-08-08, 01:40
Medlem
edit 2: Hittade den, 009 Sound System - Dreamscape. Otroligt dålig låt.
Senast redigerad av cleft 2014-08-08 kl. 02:17.
Citera
2014-08-08, 12:33
Medlem
jag undrar över en låt som suttit i mitt huvud nu ett par dagar, pallar inte mer haha. den är från början av 2000 talet kan jahg tänkte mig kankse lite senare, typ "dance" genre. går typ: take me home and back again olala la la. förmodligen inte ens engelska de sjunger på, men var en stor hit låt iaf, den som gissar rätt är jävligt grym!!! tack
Citera
2014-08-08, 13:54
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Leter efter en gammal svensk låt/visa. Vet ej årtal, kanske 40-tal eller 50-tal. Det enda jag minns är att det rabblas en massa skånska orter(bla Asmundtorp om jag inte minns fel) och sedan avslutas visan med något i stil med "och nu vet jag vägen till..." Låten är alltså som en vägbeskrivning/reseskildring. (Sjungs inte på skånska!)

Kanske inte mycket att gå på, men kanske finns det någon som känner igen. Lät lite som rösten i "någonting att äta,någonting att dricka". Men, det var säkert 25 år sedan jag hörde den senast på radion.
Ingen som har koll på denna?
Citera
2014-08-08, 14:14
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ingen som har koll på denna?
Kan det vara något av Hasse Alfredsson? Han sjöng ju iofs på skånska..
Den gode EP sjunger här om skånska platser, men är väl inte den..
https://www.youtube.com/watch?v=tbpm3T8Ph1s

Tycker mig känna igen din beskrivning att jag har hört den.
Citera
2014-08-08, 15:14
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argochgalen
jag undrar över en låt som suttit i mitt huvud nu ett par dagar, pallar inte mer haha. den är från början av 2000 talet kan jahg tänkte mig kankse lite senare, typ "dance" genre. går typ: take me home and back again olala la la. förmodligen inte ens engelska de sjunger på, men var en stor hit låt iaf, den som gissar rätt är jävligt grym!!! tack

Är det en grupp som sjöng den, män, kvinnor eller både och?
Citera
2014-08-08, 16:34
Medlem
Jag söker efter en låt där det är en svensk man som sjunger, lite Kent/Lars Winnerbäck stuk är det på den.
Den är relativt gammal, vågar inte säga hur gammal.
Tyvärr är den enda frasen i låten jag kommer ihåg : "Behöver dig ett tag till". När jag söker på detta kommer endast "Ratata - Jag Behöver Dig lyrics" upp, och det är fel låt..

Är det någon som har en aning om vilken låt detta kan vara??
Citera
2014-08-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Jag antar att någon av er bor i Malmöområdet och lyssnar dagligen på NRJ. Där brukar man ha reklam för Big Slap. I reklamen för Big Slap spelas två låtar, den andra är Booyah. Vet någon vilken som är den första?
Känns inte som att jag kommer få något svar på denna, men jag ger det ett nytt försök.
Citera
2014-08-08, 18:27
Medlem
hemmanus avatar
Vad heter den här låten/bandet? Hittade den. Long Before Rock N' Roll med Mando Diao var det.
Senast redigerad av hemmanu 2014-08-08 kl. 18:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in