Citat:
Ursprungligen postat av
El Capitano
Det smartaste kanske är att få ut alltsammans i kontanter, och växla mot guld och annat värdebeständigt som sedan bara grävs ner någonstans tillsammans med de övriga tillgångar du har.
När det sedan blir utredning så vet dina anhöriga genuint ingenting om någonting, och har inte fått en krona. Men efter något år eller två när det hela är nedlagt och ordningsmakten tappat intresset så har du ordnat så att en kompis får ett meddelande och kan gräva upp hela rasket där du gömt det. Det är då förvisso svarta pengar, men pengar ändå.
Jag har också varit inne på dessa banor när jag funderat på detta vid ett tidigare tillfälle.
Om jag var den som skulle få ta över pengar efter någon på det här viset hade jag sparat dem som kontanter och använt för att handla mat, busskort och andra inköp. Min lön skulle komma in på kontot som vanligt men betydligt mindre skulle gå åt så länge jag har kvar av dessa kontanter från arvet. Med andra ord skulle jag skyffla över kontanterna till kontot genom att jag kan spara mer av min lön under tiden jag lever på kontanterna.
Visst, det skulle ta sig tid och kräva tålamod, men det skulle sannolikt inte väcka uppmärksamhet.