2014-08-05, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixlad
Något konstigt är det. Undrar vad?

Ja, det är konstigt. Jag tog för givet att BO och MGM var bekanta och att polisen kom MGM på spåren just därför. Eftersom det inte verkade finnas några spår eller vittnen till själva brottet, annat än att några män skulle ha setts lämna platsen springande. Men om BO inte är identifierad så faller den teorin. Det är också mycket märkligt att BO inte är identifierad. Det tyder på att BO inte är svensk. Någon skrev här att MGMs syster bor i närheten av brottsplatsen. Kan det ändå finnas ett vittne som kände igen MGM som en av männen som sprang från mordplatsen.
Citera
2014-08-05, 17:42
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixlad
Något konstigt är det. Undrar vad?

Man kanske inte anser honom identifierad innan nån anhörig/vän identifierat honom.
Ja, det är lite väl tyst om det här.
Tänk om jag slog huvudet på spiken här?
(FB) Mord på Södermalm i Stockholm 2014-08-03

Vill höra fler spekulationer!
Citera
2014-08-05, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Man kanske inte anser honom identifierad innan nån anhörig/vän identifierat honom.

Jag försöker gissa vad som inte uttalas: offret är en pressen närstående person, eller något barn till någon riktig höjdare? Visst står det fortfarande fast, att offret var en ung person?
Citera
2014-08-05, 17:52
Medlem
Citat:

MGM verkar inte vara någon journalist i alla fall och om BO skulle ha varit en journalist så vore han väl redan identifierad. Det samma gäller om BO hade ett jobb som han uteblev från eller anhöriga och vänner i Sverige som saknar honom.
Citera
2014-08-05, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag försöker gissa vad som inte uttalas: offret är en pressen närstående person, eller något barn till någon riktig höjdare? Visst står det fortfarande fast, att offret var en ung person?
Jag hakar på mig själv:
och MGM var i så fall tänkt att ha en helt annan roll, vilket skulle stämma med hans utomordentligt låga profil
Citera
2014-08-05, 17:59
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter

Ja, det skulle kunna vara en orsak till att media ligger lågt. Man vill inte ha BO:s byk tvättad offentligt?
Citera
2014-08-05, 18:03
Avslutad
En man i 50-årsåldern har anhållits, misstänkt för knivmordet i helgen på Tjärhovsgatan på Södermalm i Stockholm. Mannen har anhållits på sannolika skäl misstänkt för mord alternativt mordförsök. Den 30-åring som suttit anhållen sedan i söndags, misstänkt för brottet, släpptes idag på fri fot.

Källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=5930711
Citera
2014-08-05, 18:03
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
MGM verkar inte vara någon journalist i alla fall och om BO skulle ha varit en journalist så vore han väl redan identifierad. Det samma gäller om BO hade ett jobb som han uteblev från eller anhöriga och vänner i Sverige som saknar honom.

Ja, det har du naturligtvis rätt i.
Ochm MGM kände offret borde han väl tala om vem det är?
Random kille som "förargat" gänget på nåt vis.
Och nån råkade ha kniv på sej.
Då tycker jag igen att det lutar åt skumma affärer.
Citera
2014-08-05, 18:05
Medlem
afvongreves avatar
Såg på TV för ett par månader sen om en rumänsk tiggare vid Medborgarplatsen. Han sa att han får frågor hela tiden från homomän som vill köpa sex av honom. Det kanske är han som är mördad för att han inte sålde sig. Bara en teori
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperChihuahua
En man i 50-årsåldern har anhållits, misstänkt för knivmordet i helgen på Tjärhovsgatan på Södermalm i Stockholm. Mannen har anhållits på sannolika skäl misstänkt för mord alternativt mordförsök. Den 30-åring som suttit anhållen sedan i söndags, misstänkt för brottet, släpptes idag på fri fot.

Källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=5930711

Nej men nu rör det ihop sej för oss!
Tack för info!
Citera
Medlem
Citat:
Ja, det skulle kunna vara en orsak till att media ligger lågt. Man vill inte ha BO:s byk tvättad offentligt?

Det förklarar inte varför polisen skulle säga att offret inte är identifierat. Polisen hänger ju inte ut namn på brottsoffer.
Citera
2014-08-05, 18:08
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Såg på TV för ett par månader sen om en rumänsk tiggare vid Medborgarplatsen. Han sa att han får frågor hela tiden från homomän som vill köpa sex av honom. Det kanske är han som är mördad för att han inte sålde sig. Bara en teori

Fast det brukar väl vara tiggarna som erbjuder sex? Erbjudandet Kanske inte uppskattades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in