2014-08-03, 23:52
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Känns glasklart att antingen Khedira eller Carvalho kommer att skriva på för Arsenal. Räcker bara att titta på Artetas insats idag för att förstå det....
Japp, Arteta håller inte. Kollapserna på bortaplan förra säsongen var framför allt kollektiva, men var det någon spelare som utmärkte sig extra negativt var det Arteta. Han är inte tillräckligt bra för att spela defensiv mittfältare när man pressar högt mot lag som är bra på kontringar. Lagets svagaste länk, och det vet Wenger om.
2014-08-03, 23:55
Medlem
Fredddaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Jag vet att man ofta luras av att tro att lag som värvar mycket gör det bra, och så behöver inte vara fallet. Men har inte Newcastle gjort ett väldigt intressant fönster?

Ändå hör man ingenting om dem...

Jo, det tycker jag verkligen. Det enda som saknas nu enligt mig är en mittback och en ytter alternativt en anfallare. Finns ett antal unga yttrar som de borde kunna låna om det är svårt att få loss någon permanent, t.ex Gnabry eller Zaha. En sådan spelartyp tycker jag Newcastle saknar om man bortser från Ben Arfa, men han är alldeles för opålitlig. Det viktigaste är nog ändå en mittback. Colocchini, Mbiwa, Taylor och Williamsson håller inte. Alla blandar och ger väldigt mycket dessutom.

Jag har ingen jättekoll på Newcastle vad gäller rykten och så, någon som vet vilka spelare som sägs vara nära?
2014-08-04, 00:01
Medlem
Fredddaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Japp, Arteta håller inte. Kollapserna på bortaplan förra säsongen var framför allt kollektiva, men var det någon spelare som utmärkte sig extra negativt var det Arteta. Han är inte tillräckligt bra för att spela defensiv mittfältare när man pressar högt mot lag som är bra på kontringar. Lagets svagaste länk, och det vet Wenger om.

Håller med dig helt och hållet, men vet verkligen Wenger om det? Artetas största fan är väl Wenger? Jag kan förstå att han fyller en stor funktion utanför planen med sin erfarenhet, ledarskap och även hur han hjälpt Cazorla och Monreal att komma in i laget och nu även hjälper en sån som Sanchez in i laget, antar jag, som inte heller kan engelska. Men jag hoppas Wenger fattar att han inte håller för att vara startspelare i Arsenal match efter match. Han är absolut ingen dålig spelare men han är 32 år nu och är ingen defensiv mittfältare i grunden. Prio ett hoppas jag är William Carvalho nu - fantastisk spelare och precis vad Arsenal behöver.
2014-08-04, 00:22
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Nej, Hummels kommer inte gå till United. Inte i detta fönster. Veltman kan jag tänka mig att de har ett öga på. Även fast han blir dyr.

Martins Indi är också en intressant spelare, var bra i VM.
2014-08-04, 00:26
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Martins Indi är också en intressant spelare, var bra i VM.

Han är redan klar för Porto(?).
2014-08-04, 00:31
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredddaan
Håller med dig helt och hållet, men vet verkligen Wenger om det? Artetas största fan är väl Wenger? Jag kan förstå att han fyller en stor funktion utanför planen med sin erfarenhet, ledarskap och även hur han hjälpt Cazorla och Monreal att komma in i laget och nu även hjälper en sån som Sanchez in i laget, antar jag, som inte heller kan engelska. Men jag hoppas Wenger fattar att han inte håller för att vara startspelare i Arsenal match efter match. Han är absolut ingen dålig spelare men han är 32 år nu och är ingen defensiv mittfältare i grunden. Prio ett hoppas jag är William Carvalho nu - fantastisk spelare och precis vad Arsenal behöver.
Ja, mycket är han, den gode Wenger, men dum är han inte. Sedan är jag i allmänhet benägen att tycka att managern vet bäst, han kan mycket mer om fotboll är gemene supporter och ser spelarna varje dag på träning. Jag menar, en sådan som Sanogo som gör fyra mål mot Benfica. Honom ser man ju nästan aldrig spela, men han kanske briljerar på träningarna. I fallet Arteta kan jag bara hoppas på att vi är av samma åsikt.

Däremot tror jag inte att Wenger kommer att splasha ut några hutlösa summor bara för att.

Det optimala hade varit att behålla Arteta en säsong till och låta honom gå på free transfer nästa sommar, sälja Flamini och köpa en ny spelare för startelvan. Flamini kommer dock att bli kvar, tror inte man köpt en spelare för att sedan sälja efter bara ett år sedan Diarra. Men köper man en defensiv mittfältare kommer det att bli lite trångt på den positionen.
Senast redigerad av hoboken 2014-08-04 kl. 00:34.
2014-08-04, 01:29
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Kan någon förklara varför Arsenal inte värvar en anfallare? Sanchez gör sig mycket bättre på en kant. Giroud är inte tillräckligt bra, iallafall inte för att vara den enda anfallare.

Lägg 40 miljoner på Cavani eller Benzema!!
2014-08-04, 06:35
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimKuk-Jing
Kan någon förklara varför Arsenal inte värvar en anfallare? Sanchez gör sig mycket bättre på en kant. Giroud är inte tillräckligt bra, iallafall inte för att vara den enda anfallare.

Pund eller euro du tänkt då? Cavani får man inte för 400 Mkr utan närmare 550 Mkr, Benzema kanske man får loss för lite mer än 400 Mkr om han nyss kritade på nytt kontrakt som det ryktades om.
2014-08-04, 09:55
Medlem
Gantss avatar
Kyriakos Papadopoulos lånas ut till Leverkusen säsongen ut.
2014-08-04, 10:16
Medlem
marc0p0l0s avatar
Fiorentina skickar alltså Rebic på lån till RB Leipzig och säljer även Marvin Compper till klubben. Hyfsade förstärkningar för ett lag som nyss tagit sig upp i andra divisionen.
2014-08-04, 11:26
Medlem
CheckMyBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimKuk-Jing

Ja om Arsenal köper en riktigt bra, renodlad forward (Henry var den sista..) +testar att skjuta, minst en handfull skott från distans, kanske man kan ha chansen att vinna något i år.
2014-08-04, 11:35
Moderator
zanteras avatar
Har svårt att se Arsenal värva Cavani/Benzema/Balotelli. Inte för att de inte kan göra det, men mest för filosofin/synen man har. Där många verkar ha spelat alldeles för mycket Fifa/Football Manager och vill ha in en världsklasspelare på varje position, så är ju Wenger lite tvärtom. Man vill ge spelare som Campbell/Sanogo chansen att utvecklas och bli bra spelare för klubben. I dagsläget är detta inte spelare som skrämmer andra lag, men vi behöver bara gå tillbaka ett år för att kolla på hur omtyckt Ramsey var då, jämfört med nu. Många spelare får genombrott varje säsong, och Arsenal är ju en sån klubb som får fram många bra unga spelare. Detta kan mycket väl bli ett år där Campbell eller Sanogo slår igenom, eller kanske en spelare som Gnabry som knackat på dörren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in