Citat:
Ursprungligen postat av
Fredddaan
Håller med dig helt och hållet, men vet verkligen Wenger om det? Artetas största fan är väl Wenger? Jag kan förstå att han fyller en stor funktion utanför planen med sin erfarenhet, ledarskap och även hur han hjälpt Cazorla och Monreal att komma in i laget och nu även hjälper en sån som Sanchez in i laget, antar jag, som inte heller kan engelska. Men jag hoppas Wenger fattar att han inte håller för att vara startspelare i Arsenal match efter match. Han är absolut ingen dålig spelare men han är 32 år nu och är ingen defensiv mittfältare i grunden. Prio ett hoppas jag är William Carvalho nu - fantastisk spelare och precis vad Arsenal behöver.
Ja, mycket är han, den gode Wenger, men dum är han inte. Sedan är jag i allmänhet benägen att tycka att managern vet bäst, han kan mycket mer om fotboll är gemene supporter och ser spelarna varje dag på träning. Jag menar, en sådan som Sanogo som gör fyra mål mot Benfica. Honom ser man ju nästan aldrig spela, men han kanske briljerar på träningarna. I fallet Arteta kan jag bara hoppas på att vi är av samma åsikt.
Däremot tror jag inte att Wenger kommer att splasha ut några hutlösa summor bara för att.
Det optimala hade varit att behålla Arteta en säsong till och låta honom gå på free transfer nästa sommar, sälja Flamini och köpa en ny spelare för startelvan. Flamini kommer dock att bli kvar, tror inte man köpt en spelare för att sedan sälja efter bara ett år sedan Diarra. Men köper man en defensiv mittfältare kommer det att bli lite trångt på den positionen.