Citat:
2. Varefter någon gav honom minst 2 mek plutoner, 1 AA-pluton och 1 grk pluton sett till youtube filmerna. Vidare är det högst osannolikt att Strelkov och company kommer att behöva slåss till sista kula och siste man, den Ukrainska armen saknar uppenbarligen styrkan att inta Luhansk och Donetsk.
Strelkov, med livvakter (han har en jävligt tight pluton som skyddar honom), kommer att slåss till sista kulan. Det kan mycket väl vara så att Putin själv vill ha ihjäl honom. Jag tror att Putin är farligare för Strelkovs liv än ukrainska armén.
Citat:
3. Den Ukrainska armen är i så risigt tillstånd att en Svensk halvövad mekbrigad av 1960-talsstuk skulle kunna köra raka vägen till Kiev med Kp-bilar, strv103, bkan och pbv301, trots approximativ teknikekvivalens. -> därav följer att man kan anta att Strelkov inte besitter en så stor styrka trots att MSM-pressen antytt det.
Ja, ukrianiska armén är skit men de flesta är unga, virila och vitala. De flesta separatiserna är 35+ många är fan pensionärer, 60+. Ung strider mot gammal. Det är en helt sjuk fördelning just nu. De gamla håller ståndet för att de är smartare. Men den unge kommer att vinna eftersom de är fler.
Citat:
4. Knappast, det skulle vara på ett politiskt plan i så fall, inget annat. I övrigt skulle det vara väldigt enkelt att få Strelkov kvarhållen eller undanröjd, allt beroende på dennes popularitet. Så att Putin skulle känna sig hotad av Strelkov tar jag med en större nypa salt.
Jag har åberopat De Gaulle vs OAS i den här frågan. Jag tror inte Putin överlever ett mordförsök. Ryssar är smartare än fransmän. Kreml skakas nu rejält. Speciellt efter att de slängt ut Dugin från Moskvas universitet, Putin och Dugin var kompisar...inte så mycket nu.