2014-08-01, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin83
Nyförvärv av Modo

http://www.modohockey.se/artikel/56166/

Ingen stor pjäs direkt 175cm och 77kg, får hoppas på att han är snabb istället.
Man får hoppas att han kommer göra nytta i vårt lag. Men vi brukar ju(med vissa undantag) misslyckas med våra transatlantiska värvningar. Hoppas dock och tror att Modo vet vad dom gör då dom uppenbarligen följt honom ett helt år. Kan bli bra detta.
2014-08-01, 11:24
Medlem
Onkel Vanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Dock inte så genomtänkt att skriva på ett kontrakt när man får jobb i sitt hemland.
Med ett nyfött barn är det fullt förståeligt att han tar ett bra jobb på hemmaplan istället för att lira i Sverige. Även fullt förståeligt att han säkrade upp med MIF innan med tanke på familjesituationen, han behövde en inkomst.
2014-08-01, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Vanja
Med ett nyfött barn är det fullt förståeligt att han tar ett bra jobb på hemmaplan istället för att lira i Sverige. Även fullt förståeligt att han säkrade upp med MIF innan med tanke på familjesituationen, han behövde en inkomst.
Vad jag menar är att om han hade ett jobb på g i Kanada och ett barn på väg så borde han; med facit i hand inte ha kritat på för Malmö överhuvudtaget. Lite hjärna bör man ju ha.
2014-08-01, 11:55
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vad jag menar är att om han hade ett jobb på g i Kanada och ett barn på väg så borde han; med facit i hand inte ha kritat på för Malmö överhuvudtaget. Lite hjärna bör man ju ha.

Så att han skulle ha tagit risken att vara arbetslös ifall han inte fått jobbet som investment banker?
2014-08-01, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Så att han skulle ha tagit risken att vara arbetslös ifall han inte fått jobbet som investment banker?
Ehh ja.
2014-08-01, 12:37
Medlem
Tycker McCardle gett ett ganska hjärndött intryck under föregående säs. men detta var ju smart. Han horade ut sig som fan innan han kritade för MIF och buden skulle in, sen lägger han av haha.
Senast redigerad av qvintusgul 2014-08-01 kl. 12:40.
2014-08-01, 12:39
Medlem
Han skulle ju ändå fått tillbaka sitt gamla jobb på advokatbyrån.

oj, fel tråd
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Låter trevligt. Skellefteå AIK ser spännande ut kommande säsong. Kanske t o m färdigvärvat?
Ingen av våra nuvarande forwards hade tagit plats i förra säsongens top-6... Säsongen ser spännande ut men -vi- ser inte spännande ut för fem öre.
2014-08-01, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvintusgul
Tycker McCardle gett ett ganska hjärndött intryck under föregående säs. men detta var ju smart. Han horade ut sig som fan innan han kritade för MIF och buden skulle in, sen lägger han av haha.
Vet inte om jag är efterbliven eller vad det är men jag har aldrig hört talas om något liknande tidigare. Känns som att McCardle hör mer hemma i Blåsningen än som hockeyspelare. Påminner om när Marcus Nilson bröt sitt kontrakt bara en vecka efter påskriften för att han var missnöjd med vissa detaljer. Det är pajasvarning lång väg detta.
2014-08-01, 12:53
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin83
Nyförvärv av Modo

http://www.modohockey.se/artikel/56166/

Ingen stor pjäs direkt 175cm och 77kg, får hoppas på att han är snabb istället.
Han ska tydligen ha väldigt bra spelsinne, något som vi saknade ifjol.
2014-08-01, 13:06
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Känns som en värvning för HA men visst, det kan falla ut väl.
2014-08-01, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
På sikt kan det bli bra men som sagt. Är lite skeptisk till transatlanter. Men jag gillar att ledningen kollat in honom en längre tid vilket vi Heller inte är kända för. Tror på den här killen.
2014-08-01, 14:08
Medlem
Mikojans avatar
[quote=atreyeri|49780326

Ingen av våra nuvarande forwards hade tagit plats i förra säsongens top-6... Säsongen ser spännande ut men -vi- ser inte spännande ut för fem öre.[/QUOTE]

Den självklarheten är det ingen mig veterligt som har motsagt. Lik förbannat ett spännande lag. GM har gjort ett bra jobb. Man hackar inte tänder av skräck när man ser de andra SHL- trupperna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in