Flashback bygger pepparkakshus!
2006-09-05, 17:00
Medlem
trooploopers avatar
hittade ingen tråd om detta även om jag förväntade mig finna någon. Självklart är detta bara en hypotes och inget jag tänker göra...

Har en skruttig bil som är värd runt 20000, nu är det dock så mycket fel på den att jag inte kommer få nåt vid försäljning. Min tanke är att få den snodd och anmäla det till försäkringsbolaget.

Några frågor: Är det bra om bilen hittas efter några dagar eller är det bättre om den "försvinner"?

Ska jag vrida sönder tändningslås för att göra allt trovärdigare eller är det bara att skjuta sig själv i foten?

Vad brukar annars försäkringsbolag titta på för att avslöja försäkringsbedrägeri?
Citera
2006-09-05, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trooplooper
hittade ingen tråd om detta även om jag förväntade mig finna någon. Självklart är detta bara en hypotes och inget jag tänker göra...

Har en skruttig bil som är värd runt 20000, nu är det dock så mycket fel på den att jag inte kommer få nåt vid försäljning. Min tanke är att få den snodd och anmäla det till försäkringsbolaget.

Några frågor: Är det bra om bilen hittas efter några dagar eller är det bättre om den "försvinner"?

Ska jag vrida sönder tändningslås för att göra allt trovärdigare eller är det bara att skjuta sig själv i foten?

Vad brukar annars försäkringsbolag titta på för att avslöja försäkringsbedrägeri?

Saknas spår av inbrottet/stölden så anser bolaget med största säkerhet att bilen är stulen med nyckel, och då blir det långnäsa med ersättning.

Lån och eftersatta betalningar är också det en klassiker som väcker misstanke om bedrägeri.
Citera
2006-09-05, 19:05
Medlem
det är helt meningslöst försäkrins bolag pröjsar inte mer för en bil än en bil nassare,,,
list pris ger dom om du lämnar de i in byte,, sen när det gäller små fel man skall kunna underholla en bil om man skall ha bil
Citera
2006-09-06, 08:49
Medlem
Megaforces avatar
Dessutom får man ingen ersättning om bilen passerat sista besiktningsdag vid stöldanmälan och därmed fått körförbud = bilen räknas som skrot av försäkringsbolaget..
Citera
2006-09-06, 09:07
Medlem
jaha jovissts avatar
"sno" den med polygrip och skruvmejsel, sen bryter du upp bakluckan och eldar upp skiten med reservdunken.
Citera
2006-09-06, 10:09
Medlem
Forevos avatar
Eller ger nån vänlig själ en femhundring för att på natten smyga dit och totalt mosa sönder bilen..

När det är klart väntar du 20min och ringer polisen..
Citera
2006-09-06, 11:07
Medlem
rebbans avatar
Är den inte bruten så blir det säkerligen inte nån ersättning.
Ska den va borta så ska den va borta mer än en månad annars spelar det ingen roll.
Citera
2006-09-06, 11:56
Medlem
Hoppas att staten inför rejäla straff för sådana som dig. Jag vill inte ha höjda premier för att du ska kunna finansiera ditt knarkande.

Skrota biljäveln och börja cykla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in