2014-07-31, 00:26
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ukrainska säkerhetstjänsten har gripit ytterligare en rysk spion:

http://en.interfax.com.ua/news/general/199853.html

Här är det ryska ludrets vk-sida:
http://vk.com/iskra1905

Vidrig människa, hon kan vara lycklig för att Ukraina avskaffat dödsstraffet i krigstid. Massa vapen, militärer och annat skräp på hennes bilder.

Kriget måste gå väldigt dåligt i Novorossia för Urinikraina, då detta dåliga språk har börjat att användas mot små flickor....

Märklig artikel! Kolla bara:

"During her detention, SBU officers seized from the Russian a pistol reequipped to fire live rounds of ammunition, as well as guidelines for the training of subversive groups."

Pistol som gjorts om för att skjuta skarpa skott!

Vojne, Vojne, Vojne!

Bernard kan du inte se historien bakom detta?

Enkelt!

Kåt urikainsk militär/ polis blådåre stöter på vacker liten Novorossia tös, får fingret och ful gubbe hämnas.....
2014-07-31, 00:32
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
"De låter stort när katten skiter!"

Finns det ett talesätt som heter och när det gäller detta inlägg:
Gjorde en källgranskning kring ovanstående påstående och det ända som kunde hittas var dessa tre ynka svävande halva meningar:

-as Ukrainian officials warned of POSSIBLE landmines near the site.

Bra att du är ärlig i början av ditt inlägg och erkänner att ditt inlägg är "skit"!
Nu är du inte känd som någon lärd eller intelligent man så jag har hittat en video åt dig, med bilder så du kan se själv. Det är på engelska men du kan spela filmen flera gånger eller be någon förklara.
http://ac360.blogs.cnn.com/2014/03/10/is-russia-laying-landmines-in-ukraine/
Citat:
Russia claims it doesn't have a military presence on the Crimean peninsula. But CNN has found new evidence that Russian troops are not only there but they're constructing new barbed wire borders and bringing in landmines. Anna Coren has the latest from Crimea, where she and her crew were involved in a tense encounter with armed forces.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Onekligen en intressant utveckling. Vi får väl hoppas att det stämmer och att Merkel lyckas, så att en upptrappad konflikt kan undvikas.

Någon har trollat The Independent är min gissning. Skulle inte vara första eller sista gången de har fel.

On a lighter note:
Ny fin frack åt Lenin!
https://twitter.com/Oleg_Alieff/status/494576682930802688/photo/1
Senast redigerad av Xelious 2014-07-31 kl. 00:36.
2014-07-31, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ukrainska säkerhetstjänsten har gripit ytterligare en rysk spion:

http://en.interfax.com.ua/news/general/199853.html

Här är det ryska ludrets vk-sida:
http://vk.com/iskra1905

Vidrig människa, hon kan vara lycklig för att Ukraina avskaffat dödsstraffet i krigstid. Massa vapen, militärer och annat skräp på hennes bilder.

Du är något stort på spåret. Tipset är att fortsätta att gräva. Kanske leder det direkt till "Putler", ert fantasimonster.

Att skitet får fortsätta visar trådens kvalitet. Tragiskt. Finns ingen anledning att diskutera här på ett seriöst sätt. Vilket de flesta har förstått. Alla bara kräker ur sig diverse skit. Ett fåtal skribenter försöker skriva balanserade inlägg, men det dränks i floden av avskräde som forsar fram.

Trist som fan, eftersom det skulle kunna bli intressant. Nu är det som en fotbollsmatch där man bara skriver diverse inövade hejarramsor.

Hatet mot Ryssland är inövat och bedövande tråkigt. Inget att se. Gå vidare...
2014-07-31, 00:37
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Hemlig tysk fredsplan: Krim byts mot rysk gas

Brittiska The Independent skriver i kväll om vad de påstår är en hemlig tysk fredsplan som förhandlats fram mellan Merkel och Putin:

Land for gas: secret German deal could end Ukraine crisis

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/land-for-gas-secret-german-deal-could-end-ukraine-crisis-9638764.html

Germany and Russia have been working on a secret plan to broker a peaceful solution to end international tensions over the Ukraine.

The Independent can reveal that the peace plan, being worked on by both Angela Merkel and Vladimir Putin, hinges on two main ambitions: stabilising the borders of Ukraine and providing the financially troubled country with a strong economic boost, particularly a new energy agreement ensuring security of gas supplies.

More controversially, if Ms Merkel’s deal were to be acceptable to the Russians, the international community would need to recognise Crimea’s independence and its annexation by Russia, a move that some members of the United Nations might find difficult to stomach.

Ukraina skulle också förbinda sig att inte gå med i NATO som en del av avtalet:

At the same time, the Ukrainian President would agree not to apply to join Nato. In return, President Putin would not seek to block or interfere with the Ukraine’s new trade relations with the European Union under a pact signed a few weeks ago.

Förhandlingarna gick i stå efter nedskjutningen men ska återupptas så snart haveriutredningen är klar:

But insiders who are party to the discussions said yesterday that the “German peace plan is still on the table and the only deal around. Negotiations have stalled because of the MH17 disaster but they are expected to restart once the investigation has taken place.”

Onekligen en intressant utveckling. Vi får väl hoppas att det stämmer och att Merkel lyckas, så att en upptrappad konflikt kan undvikas.

Det där tror jag är helt dött, inte pga mh17 eller något annat som händer här på kontinenten, utan pga att Proroshenko uppenbarligen lyssnar på USA och inte på EU.

Merkel, Hollande och Putin vädjade alla till Pororshenko att förlänga vapenvilan - men han återupptog kriget ändå, ett krig som är dåligt för Europa men som USA tydligen anser sig tjäna på, vilket också är sant - på kort sikt. USA hade under vapenvilan sagt att det inte har någon synpunkt på om Kiev sätter igång kriget igen.

Om det är så - vilket allt tyder på - att Poroshenko är en agent för USA, då är alla fredsplaner uteslutna då de kommer att stoppas av Vita Huset. USA vill skada Ryssland i så stor utsträckning det går och en vapenvila och en fredsuppgörelse är värsta tänkbara scenario för USA. Därför kommer en sådan uppgörelse aldrig att nås.

Edit.
Glöm inte "Fuck-EU"-samtalet med de amerikanska höga diplomaterna. USA har inte samma intressen som EU. För USA är Ukraina en spjutspets för att komma åt Ryssland. För EU är Ukraina någon slags kusin från landet som man måste försöka hjälpa ur det ryska greppet.
Senast redigerad av Dr.Dzerzhinsky 2014-07-31 kl. 00:44.
2014-07-31, 00:44
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Läs artikeln. Jag kunde bara citera en mindre bit enligt reglerna. Tanken är att Ukraina ska erbjudas ett förmånligt gasavtal + annat stöd från Ryssland i utbyte mot Krim. Ungefär som hyresavtalet som Ryssland sade upp efter kuppen, fast än mer förmånligt får man väl förmoda, eftersom det nu handlar om ett "köp" (som Alaska) inte bara hyra på 20 år.

Artikeln är troligare ett försök att smutskasta Merkel än en riktig fredsplan; att på detta sätt vika sig för alla ryska krav skulle naturligtvis aldrig accepteras av dels de anglosaxiska länderna, dels av östra Europa, och det vore slutet för EU.

Men varför?
2014-07-31, 00:44
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Det där är en naiv syn.

Låt oss - trots att det förstås inte är bevisat, men bara för att avvisa din naiva ståndpunkt - anta att milisen sköt ned mh17 men att det siktade på ett ukrainskt militärt plan som avsiktligt anföll milisen från luften med mh17 i närheten.

Om det således är fallet att Ukrainskt flyg agerat lockbete för milisen att skjuta mot det, träffade mh17, så är ansvarsfrågan den omvända. Då är det ganska uppenbart att ansvaret faller på Ukraina till 100%.

Jodå, det är bevisat. Och det är inte naivt.

Vänta bara tills Nederländerna och Malaysia m fl skadelidande länder börjar kräva ut ansvar för detta.

Ryssland kommer att få sota för händelsen. I flera decennier framåt. Och det blir frågan om mycket mer än att tvingas äta inhemska äpplen. Ryssland har, via sin mästerstrateg, gjort ett rent sanslöst dåligt val av fiender.
2014-07-31, 00:53
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Det där tror jag är helt dött, inte pga mh17 eller något annat som händer här på kontinenten, utan pga att Proroshenko uppenbarligen lyssnar på USA och inte på EU.

Merkel, Hollande och Putin vädjade alla till Pororshenko att förlänga vapenvilan - men han återupptog kriget ändå, ett krig som är dåligt för Europa men som USA tydligen anser sig tjäna på, vilket också är sant - på kort sikt. USA hade under vapenvilan sagt att det inte har någon synpunkt på om Kiev sätter igång kriget igen.

Om det är så - vilket allt tyder på - att Poroshenko är en agent för USA, då är alla fredsplaner uteslutna då de kommer att stoppas av Vita Huset. USA vill skada Ryssland i så stor utsträckning det går och en vapenvila och en fredsuppgörelse är värsta tänkbara scenario för USA. Därför kommer en sådan uppgörelse aldrig att nås.

Naturligtvis har USA ett intresse av att stoppa en fredlig uppgörelse. Ett handelskrig mellan EU och Ryssland omöjliggör ju en fredlig samexistens, och stärker EU:s beroende av USA.

Dock är jag inte säker på att Porosjenko går helt i USA:s ledband. Att han avbröt vapenvilan kan bero på inrikespolitik: han behöver någon slags "seger" för att överhuvud taget kunna sitta kvar som president. Kanske trodde han att Slovjansk skulle räcka, men det gjorde det inte.

Som alla oligarker är han en affärsmänniska. Krim har nog ett pris. Frågan är bara vad det är, och om Putin är beredd att betala det?
2014-07-31, 01:04
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Läs artikeln. Jag kunde bara citera en mindre bit enligt reglerna. Tanken är att Ukraina ska erbjudas ett förmånligt gasavtal + annat stöd från Ryssland i utbyte mot Krim. Ungefär som hyresavtalet som Ryssland sade upp efter kuppen, fast än mer förmånligt får man väl förmoda, eftersom det nu handlar om ett "köp" (som Alaska) inte bara hyra på 20 år.

Jag tror faktiskt att detta har en chans att lyckas om inte krigshetsarna saboterar det. Ukraina vet att de aldrig kommer att få tillbaka Krim, och då är ett generöst avtal som hjälper dem ur krisen inte att förakta. Ryssland bör vara nöjd med återställda bra relationer till Ukraina, särskilt om det ingår en garanti mot NATO-anslutning. Detta kan de inte få genom en upptrappad konflikt, och Ryssland har råd att betala med ett stort stödpaket och billig gas för fred.

Edit: den som är misstänksam kan ju fråga sig om det faktum att detta avtal höll på att förhandlas fram hade något att göra med flygplansnedskjutningen. Finns nog folk på bägge sidor som till varje pris vill förhindra en sådan fredlig lösning.
My bad. Jag antog för snabbt att det var gas till Tyskland som avsågs. (Fast man kan ju gissa att Tysklands energiberoende av Ryssland också finns med som faktor i den här uppgörelsen.)

Jag vet faktiskt inte hur situationen med gasleveranser till Ukraina ser ut nu annat än att Ryssland har fimpat rabatten.

I Ukraina har de ju tidigare alltid haft kraftigt rabatterad gas från Ryssland. Det upplevs väl som normalnivån. Det kan ju därmed nu upplevas för många Ukrainare att de ska få tillbaka situationen de hade innan minus Krim och minus möjlighet att ansluta sig till Nato. Det kan vara en bitter kaka att svälja för Kiev. Men de blir väl glada om Putin slutar stöda separatisterna.

Ja, jag tror det här kan vara en möjlig lösning. Om Tyskland får med sig resten av det västliga världssamfundet. Det ska bli intressant att se hur USA kommer ställa sig till det här. Eventuellt kan det medföra att Tyskland blir isolerade. Men jag gissar att Tyskland någotsånär redan har förankrat det här med sina amerikanska ockupanter.

Ett par frågor jag ställer mig:

Hur ska man hålla Putin ansvarig för att han slutar stöda separatisterna när han inte medger att han gör det idag?

Hur ställer sig Ukraina att återigen hamna i beroende av rabatterad rysk gas och utsätta sig för "energivapnet"- rabatten kanske ryker igen!?
Senast redigerad av Madagascar 2014-07-31 kl. 01:33.
2014-07-31, 01:10
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
"De låter stort när katten skiter!"

Finns det ett talesätt som heter och när det gäller detta inlägg:

så släppte den stackars katten en hel atombomb!

Gjorde en källgranskning kring ovanstående påstående och det ända som kunde hittas var dessa tre ynka svävande halva meningar:

-as Ukrainian officials warned of POSSIBLE landmines near the site.

-Ukraine's National Security and Defense Council CLAIMED Wednesday that "terrorists" -- the term it uses to describe rebels -- have set up firing positions and laid mines on the access road to the crash site of Malaysia Airlines Flight 17.

-"Dutch investigators in Ukraine DID NOT MENTION mines"

Till sist undrar jag hur den gode CNN-reportern lyckats ta sig till när vägen dit var minerad?

Nivån på rapporteringen och inlägg är så låg att den lokale byfånen kommer med största sannolikhet bli den nästa källa för vad som händer och sker i URINland av denna sortens "sannings" spridare.....

En gång i tiden var människor måna om sin heder, så är det tydligen inte längre!

Som motvikt till dem ändlösa bruna strömmen av rappakalja, så länkar jag nedan nyheterna från Novorossia den 30 juli, 2014...

Enligt dom har dom hållit samtliga städer och efter hårda strider tillfogat Urinaland svåra förluster i pansar och stupade.

Vidare har ett nytt urinikanskt militärt transportflyg skjutits ned och inte mindre än sex besättningsmän lyckades rädda sig med fallskärm!

Jag glädjer mig med deras familjer att de slapp genomlida en begravning för en nära anhörig för en så fullständigt meninglös och onödig konflikt som denna!

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=TZyv1xupdxE
Senast redigerad av naturtvål 2014-07-31 kl. 01:20.
2014-07-31, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jodå, det är bevisat. Och det är inte naivt.

Vänta bara tills Nederländerna och Malaysia m fl skadelidande länder börjar kräva ut ansvar för detta.

Ryssland kommer att få sota för händelsen. I flera decennier framåt. Och det blir frågan om mycket mer än att tvingas äta inhemska äpplen. Ryssland har, via sin mästerstrateg, gjort ett rent sanslöst dåligt val av fiender.

En sak har du missat, RYSS kan leva fattigt, de är vana , är du det, jag, eller tyskarna, danskarna...
Fast Polen, Rumänien, och Co kommer att klara sig bättre...

För övrigt hur går det för de duktiga i modiga killar från HS idag?
Senast redigerad av mrkela64 2014-07-31 kl. 01:24.
2014-07-31, 01:28
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
My bad. Jag antog för snabbt att det var gas till Tyskland som avsågs. (Fast man kan ju gissa att Tysklands energiberoende av Ryssland också finns med som faktor i den här uppgörelsen.)

Jag vet faktiskt inte hur situationen med gasleveranser till Ukraina ser ut nu annat än att Ryssland har fimpat rabatten.

I Ukraina har de ju tidigare alltid haft kraftigt rabatterad gas från Ryssland. Det upplevs väl som normalnivån. Det kan ju därmed nu upplevas för många Ukrainare att de ska få tillbaka situationen de hade innan minus Krim och minus möjlighet att ansluta sig till Nato. Det kan vara en bitter kaka att svälja för Kiev. Men de blir väl glada om Putin slutar stöda separatisterna.

Ja, jag tror det här kan vara en möjlig lösning. Om Tyskland får med sig resten av det västliga världssamfundet. Det ska bli intressant att se hur USA kommer ställa sig till det här. Eventuellt kan det medföra att Tyskland blir isolerade. Men jag gissar att Tyskland någotsånär redan har förankrat det här med sina amerikanska ockupanter.

Ett par frågor jag ställer mig:

Hur ska man hålla Putin ansvarig för att han slutar stöda separatisterna när han inte medger att han gör det idag?

Hur ställer sig Ukraina att återigen hamna i beroende av rabatterad rysk gas och utsätta sig för "energivapnet"- rabatten kanske ryker om igen!?

Ukraina får gas från Tyskland.
2014-07-31, 01:50
Medlem
Såg en karta över länen Luhansk och Donetsk i tidningen: rebellerna har tappat kontrollen över stora områden, särskilt de senaste veckorna. De blir tillbakapressade helt enkelt. Den ukrainska armén är inte längre så värdelös. Undrar bara hur Putin reagerar på det här?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in