2014-07-30, 17:32
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=4R2Iez6NHAk
en interiör från hens förskola....
Citera
2014-07-30, 17:32
Medlem
Solrozs avatar
Spelar ingen roll vad ni störda genusriddare säger.

Hänger man upp sig på något sådant så har man ordentligt med problem.
Citera
2014-07-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Ser att kommentarerna här är lika inkonsekventa som vanligt - flashback älskar valfrihet men så fort någon kämpar för att man (i det här fallet barnet) ska få denna valfrihet så ska de göras ner.

Dessutom betalar de ju för en vara - klart att ungen ska få välja själv vilken vara han eller hon köper.

Som skrivet tidigare. Du kämpar inte för ditt barn genom att bjuda den på donkan. Du till och med indirekt dödar ditt barn och hon klagar på en leksak haha.
Citera
2014-07-30, 17:37
Avslutad
I dagens samhälle kan man i princip utgå från att varannan människa är dum i huvudet (på riktigt), då slutar man bli förvånad över skit som detta.
Citera
2014-07-30, 17:38
Medlem
Skrivbordslampas avatar
Det är väl för övrigt generellt bättre om personalen ger information och låter en välja själv snarare än att dela ut något baserat på en enda faktor?
Finns säkert många flickor som hellre tar en bil än nån rosa prydnad.
Citat:
Ursprungligen postat av Addekungen
McDonalds har en relativt hög stressnivå, är enklare och förkortar servicetiderna om man frågar flicka/pojke istället för att stå och förklara vad det finns för alternativ.
Håller med, det kan bli lite omständigt.
I vissa fall är det enkelt , "bil eller docka" istället för "tjej eller kille?"
Men ibland är krävs väl lite krångligare beskrivningar, och det kräver också att personalen faktiskt har koll på vilken leksak det är den veckan så att de inte säger fel.
Senast redigerad av Skrivbordslampa 2014-07-30 kl. 18:02.
Citera
2014-07-30, 17:39
Medlem
Citat:
McDonalds har en relativt hög stressnivå, är enklare och förkortar servicetiderna om man frågar flicka/pojke istället för att stå och förklara vad det finns för alternativ. Ni måste ju ändå hålla med mig om att fler pojkar än flickor blir nöjda om de får en motorcykel. Samma med älvan fast för flickor.

Du menar att man sparat tid på att säga "flicka eller pojke" istället för "älva eller motorcykel"? Det har jag svårt att föreställa mig.

Sen kanske du har rätt att fler pojkar blir nöjda över motorcykeln, och fler flickor över älvan. Men om barnen får välja själva blir ju garanterat ALLA nöjda?

Att automatiskt anta att alla som är tjejer vill ha älvan, eller vice versa, känns gammaldags.
Citera
2014-07-30, 17:45
Medlem
Mother of the year!!

Not. Idiotisk kvinna.
Citera
Medlem
NuSkaViVaraGladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klauz
Du menar att man sparat tid på att säga "flicka eller pojke" istället för "älva eller motorcykel"? Det har jag svårt att föreställa mig.

Sen kanske du har rätt att fler pojkar blir nöjda över motorcykeln, och fler flickor över älvan. Men om barnen får välja själva blir ju garanterat ALLA nöjda?

Att automatiskt anta att alla som är tjejer vill ha älvan, eller vice versa, känns gammaldags.

jag hade nog bara sagt "vad finns det att välja på ? Min tjej är ganska tuff."
Citera
Avslutad
Det kan ju va kul att leka med älvor som kille också. Jag lekte med min systers dockor när jag var typ 5 år, men det var mest för att jag tyckte det var kul att tejpa fast dom på katterna o när de började springa iväg med dockan på ryggen... Annars föredrog jag ju bilar o actionfigurer.
Citera
2014-07-30, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Jag har vänt min beskärda del av burgare jag med, och vet att om du ställer föräldern en fråga där svaret är subjektivt så kommer de släpa fram sina ungjävlar. Frågar du däremot om barnet är en pojke eller flicka så blir svaret klart och tydligt och utan utrymme för tolkning såvida personen du frågar inte är en genustomte.

Huruvida det var ett problem eller inte på Mcdonalds vid vägplats Utböleboda är rätt irrelevant för övrigt. Pröva att ställa dig i kassan runt 14-tiden en lördag i centrala Stockholm och försök att låta alla barn välja sina leksaker själva och se hur länge du behåller jobbet när du säljer mindre än vad du tar ut i lön.

För mig som tredje person så värdesätter jag att servicen går snabbt och smidigt framför att Troll-Wildar Fikonstråle, 5 år, ska få välja en leksak han kommer ha glömt bort om en vecka.

Exakt så!
Går jag på McD är det som regel för att det skall gå snabbt, är det en massa kö och ungjävlar finns både BK och Max på kort avstånd som alternativ.
Kan vittna i form av besökare om att minsta skitsak kan röra till det som fan runt lunchtider och kunder får vänta uppåt en 10-15 minuter på maten.

Kanske går bra att låta ungarna välja själv i de flesta fall men det finns för många idioter som skulle stå och vela och vara för dumma att fatta att de blockerar kön för andra kunder.
Citera
2014-07-30, 17:50
Medlem
SamusArans avatar
Blir så trött på det här...!

När jag var liten så minns jag mycket väl att kassörskan frågade min pappa ifall happy mealen var till en flicka eller pojke. Jag ville ju såklart ha flickleksakerna då, haha. Inget konstigt med det.
Citera
2014-07-30, 17:53
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Det är sällan problem att gå fram och få sin eller sitt barns leksak bytt till en annan. Vad McDonalds försöker göra är att få så många nöjda från första början vilket de verkar lyckas ganska bra med, detta är ju mig veterligen trots allt första gången det gnälls över.
"Det är sällan problem att...", fan står jag i kassan och betalar för en sak ska jag väl få välja själv vad det är jag vill ha?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelols
Som skrivet tidigare. Du kämpar inte för ditt barn genom att bjuda den på donkan. Du till och med indirekt dödar ditt barn och hon klagar på en leksak haha.
Vad har det med saken att göra att McDonalds inte är nyttigt? Varför är alla här inne så jävla peppade på att styra vad folk ska få för deras pengar, vad dom ska äta eller vad dom ska kalla sig. Det ska väl ni skita i.

Försvara valfriheten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in