2014-07-30, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fredddaan
Fabregas ville ju dock till Arsenal och efter Wengers nej tycker jag han är fri att gå till vilken klubb han vill. Men nu hade han bara Man U och Chelsea att välja på och självklart väljer han då Chelsea som har större chans på PL-titeln och kanske framförallt, ligger i London, som han betonat var viktigt för han och familjen. Förstår inte all skit mot honom. Vad hade ni själva gjort? Slutat spela fotboll?

United ville inte ha honom den här säsongen, var bara Chelsea. Inte ens Liverpool verkade vilja ha honom. Ifjol däremot så ville Moyes ha Fabregas.

Kristof Terreur @HLNinEngeland · 14 min
DH confirm Romelu Lukaku will sign for 5 years at Everton. More info to follow. #EFC
Senast redigerad av speedi- 2014-07-30 kl. 15:09.
2014-07-30, 15:12
Medlem
Viking-s avatar
Priset för Lukaku verkar vara 30m euro ifall han går.

Det känns som att situationen hade kunnat hanteras bättre från båda sidorna, men samtidigt får man vara nöjd över att CFC har full kontroll över FFP och fortsätter att sälja unga talanger med vinst.
Om man kan finansiera transferfönster som de tre senaste på det sättet så är det bara att tacka och ta emot.

EDIT: Priset ryktas snarare vara strax under 30m pund än euro. 28,5 för att vara exakt.
Senast redigerad av Viking- 2014-07-30 kl. 15:20.
2014-07-30, 15:18
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Ja, samtidigt har Gustavo ett bra passningsspel.

"Bra" passningsspel, i konkurrensen håller det knappast någon högre klass.
2014-07-30, 15:28
Medlem
muneys avatar
Finns det några nya rykten om Remy sedan Arsenal nobbade honom? Borde inte Newcastle vara intresserade?
2014-07-30, 15:35
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Priset för Lukaku verkar vara 30m euro ifall han går.

Det känns som att situationen hade kunnat hanteras bättre från båda sidorna, men samtidigt får man vara nöjd över att CFC har full kontroll över FFP och fortsätter att sälja unga talanger med vinst.
Om man kan finansiera transferfönster som de tre senaste på det sättet så är det bara att tacka och ta emot.

EDIT: Priset ryktas snarare vara strax under 30m pund än euro. 28,5 för att vara exakt.

Kan Lukaku-pengarna kanske bidra till ett Cavani-köp för Chelseas del?

*spekulerar
2014-07-30, 15:38
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Idag är det D-dagen när det gäller Lukaku.

Enligt Holland så ska ansluta truppen som just nu är i Holland (höhö). Ansluter han inte med truppen idag så kan vi nog säga bye bye?

På hans twitter och instagram skriver han "Time to write a new chapter".

Skönt att slippa den smått överskattade rappkäftade pajasen. Grabben tror redan nu att han är Ronaldo#9. 28m pund är inte dåliga affärer för en spelare som inte har gjort ett enda mål i Chelseatröjan (på seniornivå).

Kommer Mourinho lägga krut på en ny anfallare? Bony? Benteke? Inte helt säker, speciellt när han säger att Drogba är en av Europas bästa anfallare

Är enbart lite bitter över Lukaku-situationen. Även om jag inte håller honom så högt och ej tror han kommer bli extremt mycket bättre så passade han bra som ersättare åt Costa.
2014-07-30, 15:41
Bannlyst
Riktigt bra betalt om det stämmer, har Everton så mycket pengar? (ej sett någon summa på min twitter-feed).
2014-07-30, 15:57
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Riktigt bra betalt om det stämmer, har Everton så mycket pengar? (ej sett någon summa på min twitter-feed).

Kan tänka mig att en hel del kommer från Fellaini-affären förra året.
2014-07-30, 16:25
Medlem
snillet_1s avatar
Valbuena verkar hamna i Ryssland.

Osvaldo allt närmare Inter.
2014-07-30, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Valbuena verkar hamna i Ryssland.

Verkligen skittråkigt på alla sätt och vis.
2014-07-30, 16:47
Medlem
Gantss avatar
För att krydda på med lite mera Chelsea.

I PL och CL får man max ha 17 non home grown players, Chelsea har för tillfället 20 st. Med enkelt mattematik så måste Chelsea göra sig av med 3 non home grown spelare.

Torres, Mikel, Marin känns ju som tre heta kandidater. Har svårt att se Chelsea göra sig av med Oriol Romeu då han precis skrev på ett 3 års kontrakt.
2014-07-30, 16:47
Medlem
hakansukkurs avatar
Jag hoppas Ancelotti insag att RM behover ytterligare anfallare igar. Vi spelade med ganska hygglig uppstallning i 1a och den enda som skapa ngt var Bale. Skulle garna se Isco utlanad 1 ar for att fa mer matchtid. Tottenham vore ju inte dumt, ej i CL osv.
Senast redigerad av hakansukkur 2014-07-30 kl. 16:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in