2014-07-30, 13:50
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
"Professionellt"... där folk rättar dina logiska brister och suddar bort dina plötsliga angrepp på vår demokrati i väst?

När terroristerna gripits, de invaderande ryssarna lämnat landet, då kan fredssamtal, försoningsarbete och återuppbyggnaden påbörjas. Internationell trupp från förslagsvis FN kan övervaka att Ukrainas militär återinför säkerhet och avväpnar militia från alla sidor, det är dock väldigt tramsigt att du som du gör gå så långt som att lansera en kandidat till en process som du inte ens vet vad den ska gälla. Vi har tidigare konstaterat att bara 5% av folket i Östra Ukraina ens har tänkt tanken att annekteras av Ryssland. Om du tror att detta är något som "expresident Lula" ska leda en process om så är du återigen, som jag redan sagt, en fascistoid odemokratisk pro-ryss som försöker dölja din härkomst och hemvistelse.

Jaså, så nu är du öppet för en rysk annektering mot folkets vilja alltså?

"En"... det var en underdrift. Om du fortsatt vill låtsas vara något du inte är så tänk på de små detaljerna. Vem ska hjälpa dig med logiken, etiken och meningsuppbyggnad? Du har mycket att jobba på som de flesta pro-ryska kreaturen i Putins hage.

(Jag lever på min penna och hjärna ja - gott t.o.m. Har jobbat åt regeringen.)

Jaha - skall jag tolka det som om Lula också är fascist? Hur så? Stavar han kanske dåligt?

Seriöst, så är det inte helt lätt att hitta någon med tillräcklig auktoritet, oberoende och acceptans från alla parter som skulle kunna leda processen. Såväl Ryssland som EU och USA faller naturligtvis, och Kina skulle vara märkligt då det är en auktoritär stat. Så vad återstår egentligen? Indien - möjligen. Argentina är upptagna med att gå i konkurs för tillfället. Sydafrika - nejnej... Sydkorea är nog för tajta med USA, liksom Australien. Möjligen Nya Zeeland, men det är ett litet land. Så jag tycker nog att Lula inte är sådan dum idé...
Senast redigerad av Clodius 2014-07-30 kl. 13:55.
2014-07-30, 13:55
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Inget av de exempel du anför handlar om områden/ länder som olagligen ockuperats och som sedan brutits loss med riggade folkomröstningar.
Således faller din argumentation lika platt som alltid.
Vad gäller din trollpostningar så verkar du åtminstone försöka rycka upp dig på sistone, även om logiken och stringensen i postningarna saknas.
Inte för att jag vet - men är Kosovos självstädighet laglig enligt serbisk lag? - tror inte det. Min poäng är att Ukraina hade kunnat gå fredens väg, som Tjeckoslovakien gjorde, men valde konfrontationen istället, dessvärre påhejade av sådana som Carl Bildt. Sedan får jag fråga dig - tror du att en fläckfri folkomröstning på Krim gett ett annat utslag? Det tror inte jag...
Senast redigerad av Clodius 2014-07-30 kl. 13:58.
2014-07-30, 13:55
Medlem
Xeliouss avatar
Avdiika befriat!
Nu står Pervomaisk på tur.
Slutet för terroristerna närmar sig. När ATO är över kommer de ukrainska hjältarna
som kämpat för sitt land, för demokratin och för Europa att få den uppskattning de förtjänar!
https://www.youtube.com/watch?v=6B0jnEoUBxQ

Pravda skriver att NSDC konstaterat att Ukraina inte använt ballistiska missiler.

De ryska terroristerna har lagt ut minor runt resterna av MH17!
Tydligen finns det inget slut på Kreml-maffians sjuka idéer till sina terrorister i östra Ukraina. De dödar småbarn med sina minor, nu vill de förhindra utredningen kring deras nedskjutning och mord av 298 oskyldiga flygpassagerare!
http://www.miamiherald.com/2014/07/30/4262281/officials-19-dead-in-e-ukraine.html
Citat:
Safety concerns and hindrance from the separatists who control the area have kept the investigation team away. Foreign governments whose citizens died have complained the site is not secured and some human remains have not been recovered.

Government security spokesman Andriy Lysenko added to those concerns Wednesday by saying separatists "have mined the approaches to this area. This makes the work of the international experts impossible."

Lysenko was asked at a briefing about concerns that Ukrainian efforts to win back territory were increasing fighting in the area and slowing access. He said that Ukrainian troops weren't conducting operations against the separatist near the site, but were trying to cut off their supply lines to force them to leave the area.
2014-07-30, 13:59
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
???
Jag har upprepade gånger senast för någon timme sedan sagt att det finns invändingar mot den hållna folkomrösningen.

Jag har också tagit avstånd från det våld som sker i Östukraina och förordat en fredlig lösning baserat på folkens självbestämanderätt.

Visserligen har jag inget särskillt emot om någon region skulle vilja byta nationalitet liksom Sönderjylland gjorde efter första världskriget (Tyskland till Danmark).

Hur kan du få detta till de hårresande påståenden du skiver? Det får faktiskt vara någon form av hejd på vad ni i PK-gänget häver ur er!

Det du gör att bagatellisera det som hände på Krim vad gäller Rysslands agerande.
Det var bara lite småfel som vi nog kan ha överseende med enligt dig.
Detsamma gör du vad gäller Östra Ukraina.
Varför tar du inte ordentligt avstånd från Ryssland i detta fallet?
2014-07-30, 14:03
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det du gör att bagatellisera det som hände på Krim vad gäller Rysslands agerande.

Varför stödjer du nazistiskabattalioner och kuppmakare, förbjudande av oppositionspartier, angrepp mot minoriteter etc?
2014-07-30, 14:07
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Inte för att jag vet - men är Kosovos självstädighet laglig enligt serbisk lag? - tror inte det. Min poäng är att Ukraina hade kunnat gå fredens väg, som Tjeckoslovakien gjorde, men valde konfrontationen istället, dessvärre påhejade av sådana som Carl Bildt. Sedan får jag fråga dig - tror du att en fläckfri folkomröstning på Krim gett ett annat utslag? Det tror inte jag...

Jag förstår inte vad du har för problem. Varför kan inte du förstå att ryssarna har kört en destabiliseringskampanj och nu försöker inhösta vinsterna från den?

Det är "proryssarna", d v s ryska legoknektar som har valt krigets väg. Ukraina har inte gjort något fel. Det är beväpnade "proryssar" som har tagit över polisstationer och andra myndighetsbyggnader. Efter långt om länge har sedan Ukraina svarat med att återupprätta den ukrainska statens kontroll över området. Vapenmakt har då mötts med vapenmakt.

Om inte östukrainarna är nöjda med Ukrainas statsskick så får de lösa det inom ramen för ukrainsk lag. I lugn och ro och under civiliserade former.
2014-07-30, 14:11
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
(Jag lever på min penna och hjärna ja - gott t.o.m. Har jobbat åt regeringen.)

Och jag har suttit i riksdagen, flera gånger! Din penna och hjärna har aldrig gjort något vettigt för Sverige, än mindre för den svenska regeringen.

Citat:
Jaha - skall jag tolka det som om Lula också är fascist? Hur så? Stavar han kanske dåligt?
Ditt förslag är helt enkelt väldigt banalt, både val av person och vad du tror en sådan process ska leda till. Dina bevekelsegrunder för en process, den att östra Ukraina ska annekteras av Ryssland, visar hur oseriös du är.

Citat:
Seriöst, så är det inte helt lätt att hitta någon med tillräcklig auktoritet, oberoende och acceptans från alla parter som skulle kunna leda processen. Såväl Ryssland som EU och USA faller naturligtvis, och Kina skulle vara märkligt då det är en auktoritär stat. Så vad återstår egetligen? Indien - möjligen. Argentina är upptagna med att gå i konkurs för tillfället. Sydafrika - nejnej... Sydkorea är nog för tajta med USA, liksom Australien. Möjligen Nya Zeeland, men det är ett litet land. Så jag tycker nog att Lula inte är sådan dum idé...

Din påhittade process med ett påhittat mål med påhittad ledare som du spekulerar om har inget stöd hos någon part. Inte hos folket, inte hos regeringen i landet, inte hos USA, inte Ryssland inte FN.
2014-07-30, 14:26
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jag förstår inte vad du har för problem. Varför kan inte du förstå att ryssarna har kört en destabiliseringskampanj och nu försöker inhösta vinsterna från den?

Det är "proryssarna", d v s ryska legoknektar som har valt krigets väg. Ukraina har inte gjort något fel. Det är beväpnade "proryssar" som har tagit över polisstationer och andra myndighetsbyggnader. Efter långt om länge har sedan Ukraina svarat med att återupprätta den ukrainska statens kontroll över området. Vapenmakt har då mötts med vapenmakt.

Om inte östukrainarna är nöjda med Ukrainas statsskick så får de lösa det inom ramen för ukrainsk lag. I lugn och ro och under civiliserade former.
Mmmm... Jag tror att de flesta tänkte så från början, men med statskuppen och den påföljande antiryska språklagen så ställdes saken på sin spets. Man erkände lokalt inte kuppstyret i Kiev - helt begripligt, och sedan har olyckliga omständigheter och dålig vilja - lett till att det utvecklats till ett innebördeskrig. Såväl Kiev som separatister och möjligen även Putin har delskuld till våldet (notera dock att vi har hoprafsad milis mot en regulär armé - det är inte märkligt om den förstnämnda är med odisciplinerad.), men märk väl att jag från dag 1 har förordat vapenvila och en lösning baserat på folkens självbetämmanderätt. Våldsromantiken ha framför allt kommit från PK-gänget.

Det märkliga att min linje - försoning och fred - utmålas som fascistisk. Snacka om nyspråk al la Orwell...
Senast redigerad av Clodius 2014-07-30 kl. 14:38.
2014-07-30, 14:29
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Och jag har suttit i riksdagen, flera gånger! Din penna och hjärna har aldrig gjort något vettigt för Sverige, än mindre för den svenska regeringen.

Ditt förslag är helt enkelt väldigt banalt, både val av person och vad du tror en sådan process ska leda till. Dina bevekelsegrunder för en process, den att östra Ukraina ska annekteras av Ryssland, visar hur oseriös du är.

Din påhittade process med ett påhittat mål med påhittad ledare som du spekulerar om har inget stöd hos någon part. Inte hos folket, inte hos regeringen i landet, inte hos USA, inte Ryssland inte FN.
Aha - så du har ändrat dig. För någon timme sedan kunde du tänka dig internationell trupp för att övervaka en fredsprocess. Jag skall berätta en hemlighet för dig; trupper står under befäl förstår du, och när man skickar internationell trupp så måste man utse en ledare.

För övrigt imponerad över dina kunskaper om vad man anser om Lula runt om i världens maktcentrum - i stort sett alla andra anser honom vara en framgångsrik och respekterad statsman - en sälsynthet idag för övrigt.
Senast redigerad av Clodius 2014-07-30 kl. 14:37.
2014-07-30, 14:31
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Mja, men faktum är att det snarare är Kiev som håller igång den här konflikten. Det är ingeting konstigt att huvudkritiken hamnar där då.
Senast redigerad av Clodius 2014-07-30 kl. 14:38.
2014-07-30, 14:38
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Aha - så du har ändrat dig. För någon timme sedan kunde du tänka dig internationell trup för att övervaka en fredsprocess. Jag skall berätta en hemlighet för dig; trupper står under befäl förstår du, och när man skickar internationell trupp så måste man utse en ledare.

Jag har inte ändrat mig. Jag säger att dina fantasier om en "process" och vem som ska leda denna är banal, inte att FN inte kan skicka trupp om någon så önskar. Dina bevekelsegrunder för önskan om en process skiljer sig från omvärldens. Enligt dig skulle en process leda till en annektering eftersom du helt felaktigt påstår att folket i östra Ukraina vill annekteras av Ryssland. Vi har sett alla undersökningar som visat att de absolut inte har någon vilja att annekteras av Ryssland eftersom det inte är en lösning på något av de problem som finns i östra Ukraina vad gäller arbetslöshet och utanförskap. Efter att Ryssland med sina assymetriska krigföring gjort sig ännu mer opopulärt så kan vi räkna med att stödet för en rysk annektering kan räknas i promille.
Du ska fundera på att bli intellektuellt hederlig och inte mumla fram dina dunkla avsikter.
2014-07-30, 14:41
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Jag har inte ändrat mig. Jag säger att dina fantasier om en "process" och vem som ska leda denna är banal, inte att FN inte kan skicka trupp om någon så önskar. Dina bevekelsegrunder för önskan om en process skiljer sig från omvärldens. Enligt dig skulle en process leda till en annektering eftersom du helt felaktigt påstår att folket i östra Ukraina vill annekteras av Ryssland. Vi har sett alla undersökningar som visat att de absolut inte har någon vilja att annekteras av Ryssland eftersom det inte är en lösning på något av de problem som finns i östra Ukraina vad gäller arbetslöshet och utanförskap. Du ska fundera på att bli intellektuellt hederlig och inte mumla fram dina dunkla avsikter.
... och - SURPRIZE - även FNtrupper har militär och politisk ledning av sina operationer!

Och (Igen!) det är inte upp till mig eller dig eller Carl Bildt eller Barak Obama eller Kiev, vilken framtid folket i Östukraina väljer - det är deras beslut! En fredsprocess bör leda till att det är det de får göra. Du verkar halucinera om mina åsikter... Sedan undrar jag vilka mina "dunkla avsikter" är - för Ego står de klara och tydliga - fred och försoning!
Senast redigerad av Clodius 2014-07-30 kl. 15:07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in