Citat:
En blogg behöver inte bevisa något, dock kan bloggens syfte liksom diskussionen här i tråden vara att uppmärksamma fallet ur flera aspekter. I en demokrati är det viktigt att alla får ha synpunkter, att alla får och kan bilda opinion. Vi är ett flertal som anser att KJ dömdes på en bevisning som är otillräcklig för att kunna utesluta en annan gärningsman, vi har rätten att tycka så, har du problem med det?
Att KJ har med saken att göra på något vis tror i alla fall jag, dock är jag inte övertygad om att KJ höll i mordvapnet, jag kan inte finna något som helst stöd för det i FUP eller domstolsförhandlingar.
Att det förekommer fel och andra märkligheter i det här fallet gör att jag inte har förtroende för att utredningen har gått rätt till och att förhandlingarna med efterföljande domar kan vara baserade på felaktig grund, det finns ett rimligt tvivel om det anser jag, och det räcker för att KJ inte borde dömts anser jag och motiverar det med att hellre fria än fälla om bevisningen inte uppenbart pekar ut en skyldig person.
Att KJ har med saken att göra på något vis tror i alla fall jag, dock är jag inte övertygad om att KJ höll i mordvapnet, jag kan inte finna något som helst stöd för det i FUP eller domstolsförhandlingar.
Att det förekommer fel och andra märkligheter i det här fallet gör att jag inte har förtroende för att utredningen har gått rätt till och att förhandlingarna med efterföljande domar kan vara baserade på felaktig grund, det finns ett rimligt tvivel om det anser jag, och det räcker för att KJ inte borde dömts anser jag och motiverar det med att hellre fria än fälla om bevisningen inte uppenbart pekar ut en skyldig person.
I ett samhälle dömer en domstol och här har fallet gått till en Hovrätt. Det går först och främst före fantastiska fantasirika påståenden. Det finns inget i fallet som ändrar den här Hovrättsdomen.
Nej, Quick gäller inte längre heller som ett argument utan han va med och erkände morden.
Att man diskuterar och ska framhålla en ståndpunkt kräver att underlag finns vilket saknas här.
Det fel man pratar om som ska finnas är av mindre betydelse för domslutet. Det är ett aktuellt brott och inte ett alternativt brott det här. Ni har förstört en tråd som ingen seriös vill befinna sig i. En omtalad tråd som kallas värsta över internet.
Det är vad man åstadkommer med sina privata proffstyckar åsikter.
Ni är flertalet som inte har underlag för att någon annan är inblandad och inte heller undanröjer ni några bevis mot KJ. Det mesta är fantasirika nonsens påståenden som direkt är pinsamma inget annat. En blogg säger inget och har inget av relevans. Fallet är lagt till uppklarat med övertygande bevisning.-