Citat:
Ursprungligen postat av
Eerieye
Språklagen gällde väl officiellt språk? D v s det språk som myndigheter skriver på. Jag menar, det har ju förekommit en del påståenden om annat. Man kan med fördel jämföra med Sverige vs Norge. Norska myndigheter skriver på sitt språk men det funkar utmärkt med svenska för den enskilde.
Jag har inte gått ner på detalj i detta men jag tror att du har rätt. Men om man nu gör detta precis efter att man byt sida på ledarskapet, när man borde ena folket så är det ju inte det smartaste, det måste nog de flesta tillstå. Och då spelar det ju ingen roll exakt hur definitionen är...
Just nu är ju känslorna så heta att det bästa vore att man fixade gränserna, och sedan borde alla inblandade ta semester två månader. Tyvärr så går det ju inte.
Det som måste göras är att folk får arbeta och sedan måste regeringen basunera ut att det kommer bli bättre. Att slå Ryssarna med all hjälp de har blir nog tyvärr den lätta biten. Det som gäller att de ser förändring direkt iform av arbeta och företag som flyttar in. Till exempel Ikea (som inte finns i Ukraina) vore därför ett av dessa företag som vore väldigt välkomna.