2014-07-27, 00:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, han säger att hans pappa har samma slags tejp - hans är delad, hans pappa är inte det.

Nej, jag håller inte ens med om det - men även om det vore Norrbottens vanligaste sårtejp så är inte delningen av tejpen vanlig.

Du sitter just nu och hittar på uppgifter kring tejpen - är det för att du inser att det man vet om tejpen inte går att bortförklara utan fantasier?
Så länge du kallar mina teorier UFO-teorier så är fortsatt diskussion meningslös. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citat:
Eftersom det fanns tejp på VB så letar de självklart efter tejp de kan binda till det som återfanns på VB ...

DET kan ju inte vara svårt ens för dig att till dig - oavsett din motivation för att slåss mot verkligheten i den här tråden.
CM berättade i TR att hon fick se bilder på tejpen i VB:s hår, och därför reagerade. NN vittnade inte, vi vet inte vad han visste. Det var inte självklart att han letade efter tejp, han kanske bara letade efter knivar.
Citera
2014-07-27, 00:02
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Han gör inte korrekt markering - vilket hunden måste göra för att det skall räknas som positiv markering.

Återigen - en utebliven markering säger bara att hunden inte noterat - inte att det inte finns där. Vilket alla som kört saksök/spår/sök med hund vet.

Man kan alltså dra växlar/slutsatser på vad hunden hittar - inte på det den inte hittar.

Eller så förstår inte Nambia alls vilka slutsatser man kan dra av sök med hund.

Det fetade är nog bland det mest korkade jag läst i tråden på länge.

Är du seriös? Menar du på allvar detta? Hur vet du att något "finns där" när hunden inte markerat?

Börjar förstå din höga postcount - käften glappar innan hjärnan tänkt efter...
Citera
2014-07-27, 00:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så länge du kallar mina teorier UFO-teorier så är fortsatt diskussion meningslös. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Eftersom osannolikt - utom rimligt tvivel, inte räcker för dig - utan du vill utröna omöjligt - utan utrymme för minsta tvivel - så är dina teorier UFO-teorier. Vi kan nämligen bara säga att UFO som mördare är osannolikt - inte omöjligt.

Citat:
CM berättade i TR att hon fick se bilder på tejpen i VB:s hår, och därför reagerade. NN vittnade inte, vi vet inte vad han visste. Det var inte självklart att han letade efter tejp, han kanske bara letade efter knivar.
Är du dum eller - jag tror inte du är det, jag tror du spelar dum?
De går in för att söka på allt som kan vara relevant - finns tejp på kroppen är tejp relevant.
Citera
2014-07-27, 00:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Eftersom osannolikt - utom rimligt tvivel, inte räcker för dig - utan du vill utröna omöjligt - utan utrymme för minsta tvivel - så är dina teorier UFO-teorier. Vi kan nämligen bara säga att UFO som mördare är osannolikt - inte omöjligt.

Är du dum eller - jag tror inte du är det, jag tror du spelar dum?
De går in för att söka på allt som kan vara relevant - finns tejp på kroppen är tejp relevant.
Misstänker man mord på en försvunnen kvinna letar man i hennes säng. (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid Polisen är inte ofelbar. Vi vet inte om det fanns fler tejprullar i lägenheten. Ingen har sagt något om det.
Citera
2014-07-27, 00:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Misstänker man mord på en försvunnen kvinna letar man i hennes säng. (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid Polisen är inte ofelbar. Vi vet inte om det fanns fler tejprullar i lägenheten. Ingen har sagt något om det.
Det spelar ingen roll om det finns fler tejprullar eftersom KJ identifierat den här rullen och den är blodbesudlad.

Dessutom ställs frågan om annan tejp till KJ i förhören (FUP) - han säger då att han också har en eltejp (tror den låg i bilen, minns inte exakt)

Så frågan om fler tejprullar är ställd.
Citera
2014-07-27, 00:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kompis markerar dock, men vi vet inte för vad.

Nambia glömde dock nämna det när denne uteslöt lägenheten.

Domstolen utesluter inte lägenheten vilket indikerar på att man faktiskt kan komma undan med spår.
Spår fanns det vet vi, men säkringen av spåren gick inte att få. Självklart hände allt i lägenheten.
Sängen är en anledning att fundera över och vart den tog vägen. Pappan blåljög om allt.
Pojken är sannerligen inte riktigt kurant, och ska väl farlighetsbedömas innan han släpps ut vind för våg.
Resning? Nej, det finns inget här som antyder till resning.
Citera
2014-07-27, 00:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det spelar ingen roll om det finns fler tejprullar eftersom KJ identifierat den här rullen och den är blodbesudlad.

Dessutom ställs frågan om annan tejp till KJ i förhören (FUP) - han säger då att han också har en eltejp (tror den låg i bilen, minns inte exakt)

Så frågan om fler tejprullar är ställd.
Konstigt att KJ:s DNA inte finns på rullen som han inte har identifierat med säkerhet.

Fortfarande vet ingen om det fanns fler sårtejpsrullar i lägenheten. Att KJ har en eltejpsrulle och berättar om den har inte med saken att göra.
Citera
2014-07-27, 00:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Det fetade är nog bland det mest korkade jag läst i tråden på länge.

Är du seriös? Menar du på allvar detta? Hur vet du att något "finns där" när hunden inte markerat?
Läs igen är du snäll..
Han gör inte korrekt markering - vilket hunden måste göra för att det skall räknas som positiv markering.

Återigen - en utebliven markering säger bara att hunden inte noterat - inte att det inte finns där. Vilket alla som kört saksök/spår/sök med hund vet.

Man kan alltså dra växlar/slutsatser på vad hunden hittar - inte på det den inte hittar.

Jag säger att om hunden INTE markerar så kan du bara dra slutsatsen att den INTE markerat .. inget annat.

Om hunden MARKERAR så har den hittat det den söker och du kan dra slutsatsen att den hittat det den söker...

Citat:
Börjar förstå din höga postcount - käften glappar innan hjärnan tänkt efter...
Nej, här glappar ingen käft - jag har jobbat/tränat osv med hund aktivt och vet hur man skall tolka markering respektive icke-markering.
Senast redigerad av micro113 2014-07-27 kl. 00:19.
Citera
2014-07-27, 00:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Kompis markerade i lägenheten och den hunden har ett bredare register än just Uno. Blod, sperma, och lik har jag för mig. Moppen och golvet samt KJs skjorta är markerat av kriminalhund.
Ingen säkring av spår fick man trots markeringarna. I detta fallet hade det inte hjälpt eftersom tråden bestämde sig tidigt för vilka som va gm. Även om DNA och blod och likdelarna låg i lägenheten nedlusade med KJs spår hade man ansett att det va planterat., Det är inte seriöst det är sjukt.
Citera
2014-07-27, 00:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Kompis markerade i lägenheten och den hunden har ett bredare register än just Uno. Blod, sperma, och lik har jag för mig. Moppen och golvet samt KJs skjorta är markerat av kriminalhund.
Ingen säkring av spår fick man trots markeringarna. I detta fallet hade det inte hjälpt eftersom tråden bestämde sig tidigt för vilka som va gm. Även om DNA och blod och likdelarna låg i lägenheten nedlusade med KJs spår hade man ansett att det va planterat., Det är inte seriöst det är sjukt.
För en gångs skull har du rätt, MrsMagoo, en hund som söker lik, blod och sperma markerade. En hund som bara söker lik markerade inte. Kriminaltekniker hittade inte blod. Alltså återstår sperma, det var vad Kompis markerade.
Citera
2014-07-27, 00:27
Medlem
Citat:
Domstolen utesluter inte lägenheten vilket indikerar på att man faktiskt kan komma undan med spår.
Spår fanns det vet vi, men säkringen av spåren gick inte att få. Självklart hände allt i lägenheten.
Sängen är en anledning att fundera över och vart den tog vägen. Pappan blåljög om allt.
Pojken är sannerligen inte riktigt kurant, och ska väl farlighetsbedömas innan han släpps ut vind för våg.
Resning? Nej, det finns inget här som antyder till resning.

FEL och du vet om det själv! Inte ett enda spår fanns i lägenheten!!!

Det finns ingenting som binder den i dagsläget dömda till VBs död!!
Citera
2014-07-27, 00:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag tror det är problemet för somliga att inse att bevisen inte alls pekade åt det håll man såg som uppenbart och har förespråkat. Man vill helt enkelt inte erkänna att man kan ha fel...

Själv var jag också 100% inställd på MB som GM - men har fått inse att jag var fel ute, bevisen pekar åt helt annat håll - till KJ.

Det är svårt att backa när man har fel - men man måste kunna göra det när man är överbevisad är min devis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in