Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-13, 00:35
Medlem
Hemmakväll givetvis dels för deras sortiment & dels för att det är fräscht.
4-Gott i Göteborg har även ett enormt sortiment men de gör misstaget att fylla på hela tiden så det som hamnar under blir gammalt (ja har fått gammalt godis därifrån några gånger, bla klubbor )

Glad över att Coop byter leverantör av lösgodis, de har nu Karamellkungens sjukt tråkiga sortiment som finns i var & varannan butik men skall snart byta till Cloetta, får se om dessa är bättre.
Citera
2014-07-14, 18:49
Medlem
tjeniz! orkade inte kolla igenom alla svar ifall det redan fanns svar på min fråga.

Tycker som sagt att Candy collection godiset har det ABSOLUT godaste sortimentet i heela sverige. typ. Så jag tänkte höra ifall någon vet vart det går att köpa i stockholms innerstad. Vet att det finns i upplands väsby och andra förorter, men det är helt enkelt för lång tid att åka för mig. Så finns det någonstans centralt? Ska nämligen på en lång tågresa och känner att nu när jag äntligen ska äta lite godis så ska de fan smaka

tack å hej
Citera
2014-07-14, 19:39
Medlem
szabos avatar
Värst vad alla gillade Hemmakväll. Tycker Hemmakväll har bäst utbud, men på de två Hemmakväll närmast mig verkar de aldrig stänga locken då allt godis är så hårt att tänderna krasar sönder.
Citera
2014-07-14, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantaugusti
tjeniz! orkade inte kolla igenom alla svar ifall det redan fanns svar på min fråga.

Tycker som sagt att Candy collection godiset har det ABSOLUT godaste sortimentet i heela sverige. typ. Så jag tänkte höra ifall någon vet vart det går att köpa i stockholms innerstad. Vet att det finns i upplands väsby och andra förorter, men det är helt enkelt för lång tid att åka för mig. Så finns det någonstans centralt? Ska nämligen på en lång tågresa och känner att nu när jag äntligen ska äta lite godis så ska de fan smaka

tack å hej

Daglivs på Sankt Eriksgatan har Candy Collection.
Citera
2014-07-15, 01:12
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av szabo
Värst vad alla gillade Hemmakväll. Tycker Hemmakväll har bäst utbud, men på de två Hemmakväll närmast mig verkar de aldrig stänga locken då allt godis är så hårt att tänderna krasar sönder.

Har nog aldrig sett något lock på Hemmakväll över lösvikten men har inte varit något problem på alla Hemmakväll jag besökt. Låtar som ställen med bristande kontroll och silning av godiset.
Citera
2014-07-15, 01:20
Medlem
ModerinoNazirinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av szabo
Måste hålla med här, de där jävla banana skids eller vafan de heter, är alltid stenhårda. Jävla skit!
Citera
2014-07-16, 01:58
Medlem
Jag köper nästan aldrig godis, men de få gånger jag gör det (speciella gånger såsom VM-finaler eller filmmaraton) så kör jag på 4-Gott (bosatt i Göteborg) eller Willys i Gamlestan. Båda ställen har alltid haft färskt godis och bra utbud (4-gott helt klart segrare). Men har aldrig köpt på hemmakväll då jag sällan besöker dem. Får kanske testa det nästa gång.
Citera
2014-07-18, 21:06
Medlem
Hemmakväll, dock saknar jag hårda karameller som det då icke finns knappt något av där!
Väldigt förtjust i lite alternativa godisbutiker som man kan finna lite här och var. Ingen aning vart godiset där är ifrån men sortimentet brukar vara spännande. Sånadär renodlade godisbutiker.
Citera
2014-07-20, 17:00
Medlem
Ica (Go bert) är det enda jag handlar av då den ligger närmast
Citera
2014-07-20, 17:18
Medlem
Om man bara får välja mellan de alternativ som rubriken säger så tycker jag Willys har bäst godis, om man får välja andra ställe också så föredrar jag Hemmakvälls utbud.
Citera
2014-07-22, 16:22
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Hemmakväll givetvis dels för deras sortiment & dels för att det är fräscht.
4-Gott i Göteborg har även ett enormt sortiment men de gör misstaget att fylla på hela tiden så det som hamnar under blir gammalt (ja har fått gammalt godis därifrån några gånger, bla klubbor )

Glad över att Coop byter leverantör av lösgodis, de har nu Karamellkungens sjukt tråkiga sortiment som finns i var & varannan butik men skall snart byta till Cloetta, får se om dessa är bättre.
Hur vet du att Coop byter leverantör?

Hur kan Cloetta vara en leverantör? Ska de bara erbjuda sitt eget godis, eller kommer de att presentera godis från sina konkurrenter också?
Citera
2014-07-22, 19:38
Var o handlade en massa lösgodis i nån affär på väg mot Jönköping (från Göteborg), eller var det på väg mot Askersund...? Iaf. var det gott o fräscht, o kostade 9,90 hg!

Men jag får väl prova Hemmakväll, finns inte så långt från mig. Har bara köpt filmer där, då jag egentligen inte gillar socker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in