Citat:
Ursprungligen postat av
DinosaurPhil
Meh vad trött jag blir på Liverpool. Jag älskade vad BR gjorde förra säsongen med det spelarmaterial vi hade men värvningarna såhär långt är bara tröttsamt. Istället för Markovic, Can och Remy kunde vi ha plockat Greizmann, Shaqiri och en av Bender bröderna. Alla spelarna skulle gladeligen komma till ett Liverpool som kan erbjuda CL. Och till det Moreno och en Benatia/Mangala. Nu står vi där med inga nyförvärv på backsidan och det ena förvärvet med riktig kvalité är Lallana.
Kommer bli en repris på 09/10 när vi går ner oss helt igen. Vafan!
Jag tycker att värvningarna Liverpool har gjort är intressanta. Nu vet jag inte om Remy är helt klar, men Markovic, Can och främst Lallana är spännande namn. Problemet är väl lite att man har tappat Suarez och skulle behöva den där stjärnvärvningen som säger "vi är med i racet". Tar vi Arsenal som exempel så tappade de toppspelare till andra lag under några år (Fabregas, RVP, Nasri osv), och lyckades kanske inte ersätta dessa spelare med lika bra spelare. Men med värvningar på senare tid av Özil och Sanchez så har man ändå visat att man satsar stort.
Man kan ju egentligen ersätta Suarez i startelvan med Lallana och spela ett offensivt mittfält med Sterling-Coutinho-Lallana bakom Sturridge, och det skulle ändå hålla bra klass, men en spelare som Markovic kan lika gärna blomma ut som att misslyckas helt. Man skulle behöva något mer stort namn. Varför inte försöka med Cavani, om nu PSG kan tänkas sälja? Pengar bör ju finnas.