2014-07-19, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Borini startar tydligen mot Preston idag så man kanske inte ska lägga så mycket vikt i vad media skriver trots allt. Skulle han vara på väg till Sunderland så hade man ju lämnat honom utanför truppen och inte riskerat något.

Borini och Lambert på topp. Matchen startar nu på Viasat.
2014-07-19, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Tycker det ser ut som om Newcastle värvar rätt klokt. Tungt att tappa världsklasspelare som Debuchy och Cabaye, men Siem de Jong, Cabella och Janmaat är bra spelare. Och Emmanuel Rivière kan nog bidra med en del mål.

Newcastle har värvat bra, men som sagt man har en del tunga förluster också.

Det har liksom blivit:

Janmaat för Debuchy
Cabella för Cabaye
Colback för Gosling
Perez för Ameobi
Riviere för Remy

Samt De Jong som kan ses som ersättare för Ben Arfa som tydligen ska vara helt utfryst från truppen.

Intressanta namn men högerspalten är ju definitivt starkare. Dock tror jag ändå att Newcastle gör en bättre säsong än de två senaste som varit horribla.
2014-07-19, 16:18
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Är du på riktigt?

Den totala investeringen är det intressanta. En övergångssumma säger väldigt lite. Både Remy och Richards om ryktet stämmer är spelare som lär vara relativt billiga i övergångssumma men betydligt kostsammare i lön och kontraktslängd med hänseende till den höga lönenivå de ligger på i QPR respektive City.
Ja, det hoppas jag.

Menade mer att det är orättvist att jämföra Remys totala summa mot andras övergångssummor. Vet att det inte var det du menade. Men det var det jag försökte få sagt i alla fall.

Ryktas om att han ska gå ner i lön till 60k i veckan. Det kan jag tycka är en OK lön för en sån spelare.
2014-07-19, 16:27
Medlem
DinosaurPhils avatar
Meh vad trött jag blir på Liverpool. Jag älskade vad BR gjorde förra säsongen med det spelarmaterial vi hade men värvningarna såhär långt är bara tröttsamt. Istället för Markovic, Can och Remy kunde vi ha plockat Greizmann, Shaqiri och en av Bender bröderna. Alla spelarna skulle gladeligen komma till ett Liverpool som kan erbjuda CL. Och till det Moreno och en Benatia/Mangala. Nu står vi där med inga nyförvärv på backsidan och det ena förvärvet med riktig kvalité är Lallana.

Kommer bli en repris på 09/10 när vi går ner oss helt igen. Vafan!
2014-07-19, 16:44
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinosaurPhil
Meh vad trött jag blir på Liverpool. Jag älskade vad BR gjorde förra säsongen med det spelarmaterial vi hade men värvningarna såhär långt är bara tröttsamt. Istället för Markovic, Can och Remy kunde vi ha plockat Greizmann, Shaqiri och en av Bender bröderna. Alla spelarna skulle gladeligen komma till ett Liverpool som kan erbjuda CL. Och till det Moreno och en Benatia/Mangala. Nu står vi där med inga nyförvärv på backsidan och det ena förvärvet med riktig kvalité är Lallana.

Håller med om att det saknas toppvärvningar. Men det finns tid kvar än. Har det inte kommit in några klara startspelare efter augusti kan man börja gnälla

8M för remy överenskommet: http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/liverpool-fc-agree-8m-loic-7458987
2014-07-19, 16:46
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Jag tycker att värvningarna Liverpool har gjort är intressanta. Nu vet jag inte om Remy är helt klar, men Markovic, Can och främst Lallana är spännande namn. Problemet är väl lite att man har tappat Suarez och skulle behöva den där stjärnvärvningen som säger "vi är med i racet". Tar vi Arsenal som exempel så tappade de toppspelare till andra lag under några år (Fabregas, RVP, Nasri osv), och lyckades kanske inte ersätta dessa spelare med lika bra spelare. Men med värvningar på senare tid av Özil och Sanchez så har man ändå visat att man satsar stort.

Man kan ju egentligen ersätta Suarez i startelvan med Lallana och spela ett offensivt mittfält med Sterling-Coutinho-Lallana bakom Sturridge, och det skulle ändå hålla bra klass, men en spelare som Markovic kan lika gärna blomma ut som att misslyckas helt. Man skulle behöva något mer stort namn. Varför inte försöka med Cavani, om nu PSG kan tänkas sälja? Pengar bör ju finnas.
2014-07-19, 16:51
Medlem
OleYellers avatar
Citat:

Det fetade, vad baserar du det på? Många tycks överskatta LFC's dragningskraft. Spelare väljer fortfarande Man C, Chelsea, Arsenal och Man U före LFC. Dessutom har man ett par penningstinna franska klubbar och några spanska, tyska och italienska klubbar före sig när det kommer till dragningskraft.

Allt är således precis som det ska vara, man handlar från den hyllan man kan handla från.
2014-07-19, 17:19
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Om nu Remy kommer så kan man så här långt summera Liverpools transferfönster som mindre spets, mycket bättre bredd. För att nå framgång behövs både spets och bredd så vi får hoppas på några kvalitativa värvningar framöver. Däremot är jag inte alls säker på att det blir ytterligare en anfallare om Remy värvas. Tror vi återgår till en central anfallare och förhoppningsvis ett mer balanserat lag, som bara det borde ge en mer stabil defensiv. Men jag kan naturligtvis ha fel.

Citat:

Tycker du är väl negativ. Dessutom tror jag inte alls att alla de nämner hade kommit till Liverpool om vi bara bjudit tillräckligt för dem. De hade säkert varit intresserade men tror knappast vi hade varit ensamma om att bjuda på dem och som redan nämnts, vi står inte högst i kurs även om många gärna vill tro det då vi är tillbaka i CL. Självklart hjälper det att spela CL men det är inte allt.
2014-07-19, 17:19
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Isco till Liverpool?

http://www.goal.com/en-gb/news/2892/transfer-zone/2014/07/18/4966949/liverpool-on-isco-alert
Mycket troligt att antingen Isco eller Di Maria rör på sig ifall James köps in
2014-07-19, 17:42
Medlem
4522s avatar
Hur har du mage att klaga när din favoritklubb har värvat Lazar fucking Markovic? Vi snackar Hazard-nivå om något år. Helt underbar spelare.
2014-07-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Hur har du mage att klaga när din favoritklubb har värvat Lazar fucking Markovic? Vi snackar Hazard-nivå om något år. Helt underbar spelare.

Får fan uppa detta. Obegripligt hur Poolfans kan ifrågasätta Markovic. Fan de tokrunkar ju över Sterling och i mitt tycke är Markovic sjukt mycket bättre. Kommer även vara dubbelt så bra som Sterling när de är "färdiga" om han inte kommer få en Diaby-artad karriär.
2014-07-19, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Lugn nu. Jag såg många av Benficas matcher och Markovic är en oslipad diamant men har alldeles för dålig slutprodukt för att han ska vara på Hazard-nivå. Tror han kommer ha ett tufft första år i PL innan han acklimatiserar sig samt förbättrar sina avslut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in