Citat:
Ursprungligen postat av
dulce2015
Det låter som en plan, men att införa dödsstraffet igen med lite modernare metoder (Långholmen på tidigt 1900-tal var inte som Oz) krävs att en viss grupp religiösa får beslutsfattande positioner. inte muslimerna utan....
Utan vilka då? Jag tycker de islamiska lagarna har i en viss utsträckning alldeles utmärkta lagar, speciellt när det kommer till de allraste grövre brottten så som mord, våldtäkt osv då den misstänkta ställs till döden. Det är dock min åsikt, och det är ju det som är så unikt med människan; att den har den fria vilja att tycka och vara olikt alla andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Whitez
Vad hände egentligen och vad har Akgun familjen med detta att göra? Vad har de för relation till Tyson i Halmstad?
Kortfattat, så sköts en akgun medlem till döds. Ojeil familjen anger Atoya som den tänkbara skytten medan Atoya anger Maroun som den tänkbära skytten. Atoya dömdes till livstid fängelse i tingsrätten och friades sedan i hovrätten. Ingen skyldig har hittats.
Två personer dömdes nyligen också för vapenbrott, varav en var en akgun medlem och den andra fadi trabelsi (har ännu inte hunnit läsa hela deras fup). Tydligen skall trabelsi har erkännit sina handlingar och även angivit sina kumpaner. Jag förstår den frustration som offrets familj har speciellt med tanke på att mördaren är på fri fot.
Jag gjorde en liten eftersökning och frågade mina gamla barndomsvänner som bor kvar i Falkenberg. Tydligen skall Ojeil familjen vara hatade i staden då de tror att de befinner sig i en sopranos avsnitt. Samtidigt sägs det även att Ojeil bröderna samarbetar med polisen då de flera gånger kommit undan åtal från grova brott varav detta brott samt ett brott där händelsen skall ha ägt rum på ett område som kallas för sloalyckan år 2009. Där blev de åtalade för mordförsök men friades sedan. Är det någon annan som hört om detta ?
Är det någon förutom jag som läst fup för detta mål ?