2014-07-12, 05:27
Medlem
Vad hände egentligen och vad har Akgun familjen med detta att göra? Vad har de för relation till Tyson i Halmstad?
Citera
2014-07-12, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dulce2015
Det låter som en plan, men att införa dödsstraffet igen med lite modernare metoder (Långholmen på tidigt 1900-tal var inte som Oz) krävs att en viss grupp religiösa får beslutsfattande positioner. inte muslimerna utan....

Utan vilka då? Jag tycker de islamiska lagarna har i en viss utsträckning alldeles utmärkta lagar, speciellt när det kommer till de allraste grövre brottten så som mord, våldtäkt osv då den misstänkta ställs till döden. Det är dock min åsikt, och det är ju det som är så unikt med människan; att den har den fria vilja att tycka och vara olikt alla andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Whitez
Vad hände egentligen och vad har Akgun familjen med detta att göra? Vad har de för relation till Tyson i Halmstad?

Kortfattat, så sköts en akgun medlem till döds. Ojeil familjen anger Atoya som den tänkbara skytten medan Atoya anger Maroun som den tänkbära skytten. Atoya dömdes till livstid fängelse i tingsrätten och friades sedan i hovrätten. Ingen skyldig har hittats.

Två personer dömdes nyligen också för vapenbrott, varav en var en akgun medlem och den andra fadi trabelsi (har ännu inte hunnit läsa hela deras fup). Tydligen skall trabelsi har erkännit sina handlingar och även angivit sina kumpaner. Jag förstår den frustration som offrets familj har speciellt med tanke på att mördaren är på fri fot.

Jag gjorde en liten eftersökning och frågade mina gamla barndomsvänner som bor kvar i Falkenberg. Tydligen skall Ojeil familjen vara hatade i staden då de tror att de befinner sig i en sopranos avsnitt. Samtidigt sägs det även att Ojeil bröderna samarbetar med polisen då de flera gånger kommit undan åtal från grova brott varav detta brott samt ett brott där händelsen skall ha ägt rum på ett område som kallas för sloalyckan år 2009. Där blev de åtalade för mordförsök men friades sedan. Är det någon annan som hört om detta ?

Är det någon förutom jag som läst fup för detta mål ?
Citera
2014-07-14, 19:34
Medlem
Ja både Ojeil och Atoya har angivit varandra och golat varandra både i förhör och i rätten, med hänvisning till fup
Citera
2014-07-14, 23:56
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltaren11
Ja både Ojeil och Atoya har angivit varandra och golat varandra både i förhör och i rätten, med hänvisning till fup
Kan du eller någon som har fup/dom lägga upp dom?
Annars PMa mig personnummer på den åtalade så fixar jag det.
Citera
2014-07-15, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InDrogoVeritas
Kan du eller någon som har fup/dom lägga upp dom?
Annars PMa mig personnummer på den åtalade så fixar jag det.

Jag har läst fup, lyssnat på tilläggsförhören som uppkom i hovrätten. Och jag kan bekräfta att detta stämmer att, som Voltaren11 skrev att "atoya och ojeil golat i förhör samt i rätten", samt vad en annan medlem tidigare i tråden uttryckte sig att jean ojeil "är och har alltid varit en golare".

Vill du ha hela fup eller endast del av fup där det framkommer att dom anger varandra ?
Citera
2014-07-15, 09:22
Medlem
https://anonfiles.com/file/3663c325366bb10e9fb4afb718bf0fbf
Citera
2014-07-17, 11:44
Medlem
23-åring frias för Falkenbergsmord
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19235481.ab
http://www.expressen.se/gt/fick-livstid-for-mord--friad-i-hovratten-i-dag/
Senast redigerad av o-son 2014-07-17 kl. 11:46.
Citera
2014-07-18, 14:25
Medlem
Limma skinkbits avatar
Vad händer nu tror ni? Vågar 23-åringen visa sig i Falkenberg igen? Finns det i praktiken någon egentlig chans att han faktiskt är oskyldig eller är det ett teoretiskt resonemang som hovrätten har fört?
Citera
2014-07-19, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falkenbergaren2013
Jag har läst fup, lyssnat på tilläggsförhören som uppkom i hovrätten. Och jag kan bekräfta att detta stämmer att, som Voltaren11 skrev att "atoya och ojeil golat i förhör samt i rätten", samt vad en annan medlem tidigare i tråden uttryckte sig att jean ojeil "är och har alltid varit en golare".

Vill du ha hela fup eller endast del av fup där det framkommer att dom anger varandra ?

Jag har Hovrättens dom och kan lägga upp den snart. Vill du fixa länk till Förundersökningsprotokollet?
Citera
2014-07-19, 08:07
Medlem
Hovrättens dom där den tilltalade blev friad.

http://minfil.org/vbM4fcbfb7/HR_Falkagard_mord.pdf
Citera
2014-07-19, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Vad händer nu tror ni? Vågar 23-åringen visa sig i Falkenberg igen? Finns det i praktiken någon egentlig chans att han faktiskt är oskyldig eller är det ett teoretiskt resonemang som hovrätten har fört?

Antagligen hovrätten som fittat sig och hängt upp sig på att det sakas "konkreta bevis", trots att allt pekar i en riktning. Tror inte han dyker upp där uppe i Falkenberg igen, och gör han det så dör han nog.
Citera
2014-07-24, 09:12
Medlem
http://m.hn.se/Default.aspx?pageid=1121&parentid=0&link=1.3318387
Ny skjutning i natt!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in