2014-07-18, 20:45
Bannlyst
Och deras frekventa övermodererande.... Det är nästan pinsamt hur låg nivå moderatorerna håller just nu och inte kan det heller motivera sig när man väl skriver tydliga och konstruktiva meddelanden.

Det får/måste vara ett slut på missbrukandet av offtopic/tramsregeln som är en ytterst subjektiv regel som används på helt fel sätt. Det har kommit att bli ett sätt för moderatorer att utnyttja sin makt emot användare som de inte kan sympatisera eller hålla med om.

Jag har fått 3 varningar nu av samma moderator i samma forumdel för inlägg som både är vanliga svarsinlägg och kommentarer i en tråd.

Varning nr 3, min syn på Flashback 2014
Mr Flashback?? Fy fan, snacka om ökentitel!

Den skulle inte jag vilja ha på mitt CV i alla fall! Hade ju för fan skämts i närheten av folk!

Har du vunnit nått?

Ja Jag är Mr Flashback!!!

Mr Flashback? Vadå är du kung över pundare, nazister och annat patrask..?

Ja och sen kan jag slå en dubbelbiceps också!

Snälla gör er en tjänst, spara era poseringar till kolozzeum eller Body Magazine......
Räcker det inte med alla exhibitionister som har egna träningsdagböcker och frekvent lägger upp bilder på sig själva i medlemsbilder?

Varning nr 2, Jag skriver om en forummedlem som alltid backar upp pez rygg i en diskussion som för övrigt är hetsig och hård

"Och där kom han! Killen som alltid kommer till Pez undsättning."

Varning nr 1
En fullständigt löjlig tråd om en snubbe som har skitit ner sig på gymmet och där det skämtas till höger och vänster...
svarar med att skriva "Shit Happens".....FÅR EN VARNING för off topic/trams!!

Herregud vad är det för nivå på flashbacks moderatorer 2014? Tar ni bara in 18-åringar?
Senast redigerad av Colt-Steele 2014-07-18 kl. 20:50.
2014-07-18, 20:49
Medlem
https://www.flashback.org/regler
2014-07-18, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Corvus12
https://www.flashback.org/regler

Jag vill ha en sansad diskussion! Att hänvisa till regler säger ingenting! Särskilt när moderatorerna själva inte har en aning om vad de gör..
Har jag en kritisk framförhållning och skriver vad jag tycker så kan det knappast vara off topic. Man kan inte sitta och klappa varandras axlar.
2014-07-18, 20:57
Medlem
"0.06. Moderatorsåtgärder

Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.
"

Har du gjort det, kontaktat moderatorn innan du startade den här onödiga tråden? Och kontaktat en admin om du inte fått något svar på ditt PM inom rimlig tid.
2014-07-18, 21:00
Medlem
irishrages avatar
Håller med. Det här forumet är fult av småpovar(Moderatorer)
2014-07-18, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
"0.06. Moderatorsåtgärder

Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.
"

Har du gjort det, kontaktat moderatorn innan du startade den här onödiga tråden? Och kontaktat en admin om du inte fått något svar på ditt PM inom rimlig tid.

Får inget svar. Man får aldrig svar.
2014-07-18, 21:13
Medlem
Aimberts avatar
Trots att du förklarar USELT är det ju helt uppenbart att alla inlägg du blivit varnad för är fullständigt off topic.

Se både regel 0.03 och (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
2014-07-18, 21:20
Medlem
insectqueens avatar
Tycker inte det är så urspårat att du får varningar för inlägg som är nonsens.
2014-07-18, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Trots att du förklarar USELT är det ju helt uppenbart att alla inlägg du blivit varnad för är fullständigt off topic.

Se både regel 0.03 och (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Hur kan det vara off-topics? Hur kan nr 2 och 3 vara off topic. När ingen annan i dessa trådar åker på off topic, trots att övertrampen för off topic är värre.

Men berätta för mig varför man inte kan ha åsikter om vissa trådar utan att det är off topic? Det blir lite svårt att kunna föra diskussioner när det hela tiden ska hänvisas till off topic..
2014-07-18, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Tycker inte det är så urspårat att du får varningar för inlägg som är nonsens.

Med andra ord så ska jag hålla käften när jag tycker att vissa trådar är löjliga. Det ska inte få bli några diskussioner överhuvudtaget?
2014-07-18, 21:26
Medlem
lamehaters avatar
Hur vet du vem som har åkt på OT och inte? Nej, du får helt enkelt ta och skärpa till dig lite. Alla tre inlägg är klart OT och har bedömts korrekt. Och ja, om du anser att en tråd är löjlig så ska du hålla käften. Alternativt hålla dig OnT förstås, men det verkar du ha väldigt svårt med.
2014-07-18, 21:28
Medlem
frozendragons avatar
Jupp det har nått den nivå att jag seriöst överväger att sluta använda FB. Det måste definitivt bli tydligare regler när moderator får ta bort saker och svång rämen på hur mycket de får ta bort och varna bör dras åt rejält. Moderatorerna i FB idag har drabbats av rejäl makt missbruk.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in