Citat:
Ursprungligen postat av
Kvinnokamp
Det är mannens plikt att försörja och se efter sin familj. Om mannen är oförmögen till det så upphör meningen med hans existens. Då är det förståeligt att en man i hans situation väljer att sluta vara till last för familjen. Tragiskt hursomhelst.
Okej då kan jag säga, det är kvinnans plikt att försörja mannen med sex och mat. Om kvinnan inte klarar av det så upphör meningen med hennes existens.
Snälla sluta med dina feministiska kommentarer i varje tråd!
OnT: FK har självklart sina regler dom måste följa, men säg aldrig till mig att dom inte böjer sina regler då och då.. Varför inte göra det nu när en man verkligen mår skit och inte alls kan jobba? Varför pressa honom till arbetslivet? Det här påminner mig om en artikel jag läste om för ett par år sedan om en man som är blind i ena ögat och har många många fel i kroppen men ändå så tvingades han till att jobba för att få din ersättning...
Ta pengarna från dom ny importerade och ge dom till våra sjuka! Jag klarar inte av att se folk som mår helt perfekt få sjukersättning för en sjukdom eller skada dom inte har, medan folk som han i artikeln blir tvungna till att ta sitt liv på grund av all skit dom får av FK