2014-07-15, 21:22
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Då har du med andra or själv definierat 0, du har bara satt ett annat tecken/namn på det. Whats the point, nu var det inte apelsiners existens vi diskuterar utan matematik, flytta inte fokus.Fel en NULL pekare är en giltig pekare, den kan du med säkerhet använda i dina program, det betyder att den inte innehåller någon adress än, dvs den pekar inte på någonting den har värde 0. Och som du vet är 0 ett giltigt värde. Vad tror du själv egentligen? Är du ett troll? Positivt? Negativt? i förhållande till vadå? En neutral punkt säger du? Ja vad har vi då definierat för någonting?

Nej, balans definierade jag - sedan när blev balans tomhet eller total frånvaro av någonting?

Sakfrågan gällde existensberättigande och du tog upp apelsiner som togs bort eller lades till, i en låda medan jag höll mig till existensberättigande ur ett verkligt perspektiv - that was the point.

NULL pekare i C:
En pekare kallas för en nullpekare när den pekar på minnesadressen 0. Detta räknas i princip alltid som att pekaren är oinitierad och inte ännu bör användas. Att försöka att läsa från eller skriva till adress 0 leder i många moderna system till undantag eller att programmet kraschar.
C har friare möjligheter till pekarhantering än många andra programspråk. Det beror på att C utvecklades för programmering av operativsystem med den lågnivåkod det kan innebära. Det går bland annat att typkonvertera mellan olika pekartyper, i synnerhet den "neutrala" pekartypen void *, som bara är en pekare utan datatyp och vars data inte går att läsa utan att typen först specificeras.

Programmerar du i C? Eller försöker du trolla med knäna? Jag sa läs på... men det dög inte.

Det positiva värdet är utgångspunkt och referens, inte för att det är positivt utan för att det är existensberättigat. Det negativa kommer utav att existensen gått förlorad.

mvh
Mattias
Citera
2014-07-15, 22:11
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Nej, balans definierade jag - sedan när blev balans tomhet eller total frånvaro av någonting?

Sakfrågan gällde existensberättigande och du tog upp apelsiner som togs bort eller lades till, i en låda medan jag höll mig till existensberättigande ur ett verkligt perspektiv - that was the point.

NULL pekare i C:
En pekare kallas för en nullpekare när den pekar på minnesadressen 0. Detta räknas i princip alltid som att pekaren är oinitierad och inte ännu bör användas. Att försöka att läsa från eller skriva till adress 0 leder i många moderna system till undantag eller att programmet kraschar.
C har friare möjligheter till pekarhantering än många andra programspråk. Det beror på att C utvecklades för programmering av operativsystem med den lågnivåkod det kan innebära. Det går bland annat att typkonvertera mellan olika pekartyper, i synnerhet den "neutrala" pekartypen void *, som bara är en pekare utan datatyp och vars data inte går att läsa utan att typen först specificeras.

Programmerar du i C? Eller försöker du trolla med knäna? Jag sa läs på... men det dög inte.

Det positiva värdet är utgångspunkt och referens, inte för att det är positivt utan för att det är existensberättigat. Det negativa kommer utav att existensen gått förlorad.

mvh
Mattias

Ja jag programmerar C och det är alldeles uppenbart för mig och alla andra som gör det att du inte gör det, så försök inte ens. Du har fel och det är pinsamt att du försöker få det att framstå som att du fattar vad du pratar om. Jag säger det igen, en NULL pekare har värdet noll, den är definierad men inte initierad till en adress. En void pekare har en neutral datatyp men du förstår inte ens skillnaden mellan dessa eller hur?

Nu kan du lägga ner fjanteriet, du är genomskådad , det är helt uppenbart att du inte kan någonting om vare sig programming matematik eller att du någonsin jobbat med nån typ av digitalteknik. Det är ganska uppenbart att du är en lågutbildad arbetslös looser som trollar internet forum och sittet och googlar upp saker för att verka "klyftig" Men du förstår när du försöker spela Allan med folk som sittet på riktiga kunskaper då genomskådas du men du fattar väl inte ens det.

Sakfrågan gällde inte existensberättigande, det gällde varför matematiken behöver 0 i ekvationslösningen jag gav. Är du dum på riktigt? Svara på det jag skriver istället för att svara på frågor du själv hittar på
Senast redigerad av guderi 2014-07-15 kl. 22:24.
Citera
2014-07-15, 22:28
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ja jag programmerar C och det är alldeles uppenbart för mig och alla andra som gör det att du inte gör det, så försök inte ens. Du har fel och det är pinsamt att du försöker få det att framstå som att du fattar vad du pratar om. Jag säger det igen, en NULL pekare har värdet noll, den är definierad men inte initierad till en adress. En void pekare har en neutral datatyp men du förstår inte ens skillnaden mellan dessa eller hur?

Nu kan du lägga ner fjanteriet, du är genomskådad , det är helt uppenbart att du inte kan någonting om vare sig programming matematik eller att du någonsin jobbat med nån typ av digitalteknik. Det är ganska uppenbart att du är en lågutbildad arbetslös looser som trollar internet forum och sittet och googlar upp saker för att verka "klyftig" Men du förstår när du försöker spela Allan med folk som sittet på riktiga kunskaper då genomskådas du men du fattar väl inte ens det.

Så du vill mena att det fetstilade nedan är falska påståenden?

"En pekare kallas för en nullpekare när den pekar på minnesadressen 0. Detta räknas i princip alltid som att pekaren är oinitierad och inte ännu bör användas. Att försöka att läsa från eller skriva till adress 0 leder i många moderna system till undantag eller att programmet kraschar." - C (programspråk)

Jag tror du är för vek för att erkänna att du har fel och att det är där skon klämmer.

mvh
Mattias
Citera
2014-07-15, 22:44
Medlem
guderis avatar
Citat:
Så du vill mena att det fetstilade nedan är falska påståenden?

"En pekare kallas för en nullpekare när den pekar på minnesadressen 0. Detta räknas i princip alltid som att pekaren är oinitierad och inte ännu bör användas. Att försöka att läsa från eller skriva till adress 0 leder i många moderna system till undantag eller att programmet kraschar." - C (programspråk)

Jag tror du är för vek för att erkänna att du har fel och att det är där skon klämmer.

mvh
Mattias

Det som står där är ju i stort sett precis det jag sagt hela tiden.
Men jag tror det är du som inte förstår vad du läser, det står att en NULL pekare nästan alltid räknad som en oinitierad pekar. En NULL pekare är en sak en oinitierad pekare är en annan. Om du varit programmerare hade du förstått den väsentliga skillnaden. En oinitierad pekare kan nämligen peka på vad som helst i minnet, men en NULL pekare pekar inte på någon adress.

Försår du?? Jag har rätt du har fel. Reperera. Tror du på fullastr allvar att du kan mästra en person med en flerårig akademisk examen inom området och dessutom en 30 årig erfarenhet av branchen? Kom igen grabben...

Som tillägg kan jag säga att nej jag tycker inte texten beskriver hur det fungerar på ett bra sätt, den är väldigt förenklad och belyser inte på något sätt varför man sätter oinitierade pekare till NULL.
Senast redigerad av guderi 2014-07-15 kl. 23:10.
Citera
2014-07-15, 23:16
Moderator
Citat:
Men jag tror det är du som inte förstår vad du läser, det står att en NULL pekare nästan alltid räknad som en oinitierad pekar. En NULL pekare är en sak en oinitierad pekare är en annan. Om du varit programmerare hade du förstått den vesäntliga skillnaden. En oinitierad pekare kan nämligen peka på vad som helst i minnet, men en NULL pekare pekar inte på någon adress.

Försår du?? Jag har rätt du har fel. Reperera. Tror du på fullastr allvar att du kan mästra en person med en flerårig akademisk examen inom området och dessutom en 30 årig erfarenhet av branchen? Kom igen grabben...
Jag tar mig friheten att förtydliga lite, så fler kanske förstår.
En NULL pekare är som sagt initierad (närmare bestämt till värdet 0). En oinitierad pekare har ett slumpmässigt värde och kompilatorn varnar om man försöker använda den.

Adress 0 är oftast (i Windows t.ex.) en "ogiltig" adress som man varken kan läsa från eller skriva till. Det är väl här missförståndet uppstår. Ogiltig pekare mot ogiltig adress.

En ogiltig pekare däremot skulle till exempel i ett 16, 32 eller 64 bitars system vara adress 1, och alla andra ojämna adresser. Det var väl "ogiltig pekare" saken gällde, eller har jag missat starten på det hela?
Citera
2014-07-16, 00:02
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Citat:
Men jag tror det är du som inte förstår vad du läser, det står att en NULL pekare nästan alltid räknad som en oinitierad pekar. En NULL pekare är en sak en oinitierad pekare är en annan. Om du varit programmerare hade du förstått den väsentliga skillnaden. En oinitierad pekare kan nämligen peka på vad som helst i minnet, men en NULL pekare pekar inte på någon adress.

Du vill försvaga "i princip alltid" till "nästan alltid" vilket tyder på att jag är på rätt spår, jag bara talar om det. Och då du påstår att att en NULL pekare inte pekar på någon adress så motsäger du den första meningen i det citerade stycket (någon falskförklaring av denna mening ville du dock inte göra, något som tyder på att jag, med den information jag har, är på rätt spår).

Nedan tar du också upp frågan om att den citerade texten inte belyser varför man sätter oinitierade pekare till NULL, men det har jag information om...

How is the destination that an uninitialized pointer in c points to determined?

Citat:

Jag genomskådar din påstådda självsäkerhet med mitt självförtroende och litar betydligt mer på vad som kommer från Wikipedias alla programmerande författare och kritiska granskare än vad du hitintlills har lyckats komma med, med din fleråriga akademiska examen och 30 åriga erfarenhet. Sånt säger ingenting när man har fel i sak mot en som har använt sig av faktainformation om ett visst programspråk som stöd för vad han påstått.

Citat:
Som tillägg kan jag säga att nej jag tycker inte texten beskriver hur det fungerar på ett bra sätt, den är väldigt förenklad och belyser inte på något sätt varför man sätter oinitierade pekare till NULL.

Jag hoppas spoilern hjälper dig.

mvh
Mattias (som inte är helt obevandrad i programspråk)
Citera
2014-07-16, 02:36
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
På vilket vis representerar nollan något annat än en frånvaro av temperaturvärden, oavsett vilken temperaturskala du talar om?

mvh
Mattias
Nä, hör du, nu får man faktiskt intrycket av du trollar; noll grader är inte alls en frånvaro av temperatur utan innebär att temperaturen är precis noll grader.

Jag ska inte fråga vad du egentligen är ute efter för då är jag ganska säker på att jag bara får ett mumbo jumbo-svar.
Citera
2014-07-16, 02:43
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:

mvh
Mattias
Ok, det där var riktigt jävla tramsigt och nu vet jag att du är ett troll. Skärpning eller tråden papperskorgas!

/Moderator
Citera
2014-07-16, 03:09
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Nej, det är inte missvisande. Vad som är missvisande är att tolka siffran 0 eller talet "noll" till att betyda något det inte betyder. 0 eller noll betyder "tomhet", något som skalla tas med i sammanhanget, detta gör att 0 C betyder avsaknaden av temperatur på Celsius-skalan. Alla andra betydelser är blott översättningar av denna betydelse och har ingen förankring i verkligheten.

Dina liknelser är absurda.

mvh
Mattias
Du kan ju börja kolla in vad temperatur är.
Sedan kan du kolla in vad skillnaden mellan 0 K och 0 grader C innebär...
Citera
2014-07-16, 06:04
Medlem
MeanMEs avatar
Här är en video på populärvetenskaplig nivå som kan hjälpa dig på vägen.

What is One Degree?
http://www.youtube.com/watch?v=bQNj21XtRrk
Citera
2014-07-16, 08:10
Medlem
guderis avatar
Citat:
Du vill försvaga "i princip alltid" till "nästan alltid" vilket tyder på att jag är på rätt spår, jag bara talar om det. Och då du påstår att att en NULL pekare inte pekar på någon adress så motsäger du den första meningen i det citerade stycket (någon falskförklaring av denna mening ville du dock inte göra, något som tyder på att jag, med den information jag har, är på rätt spår).

Nedan tar du också upp frågan om att den citerade texten inte belyser varför man sätter oinitierade pekare till NULL, men det har jag information om...

How is the destination that an uninitialized pointer in c points to determined?

Jag genomskådar din påstådda självsäkerhet med mitt självförtroende och litar betydligt mer på vad som kommer från Wikipedias alla programmerande författare och kritiska granskare än vad du hitintlills har lyckats komma med, med din fleråriga akademiska examen och 30 åriga erfarenhet. Sånt säger ingenting när man har fel i sak mot en som har använt sig av faktainformation om ett visst programspråk som stöd för vad han påstått.

Jag hoppas spoilern hjälper dig.

mvh
Mattias (som inte är helt obevandrad i programspråk)

Wikipediatrollet. Du kan ingenting om programmering så försök inte ens. Att du inte kan förstå nyanser i skriven text tyder på att du lider av grov autism, att du sitter och klipper och klistrar wikipediatext tyder på att du är dum i huvudet. Vet du ens hur wikipedia fungerar och hur tillförlitlig den texten är?

Jag repeterar, jag har rätt och du har fel, en NULL pekare pekar inte på någon adress, en oinitierad pekare pekar på den adress som råkar finnas där den tilldelas. Punkt slut du behöver inte försöka mer nu, alla förstår att du är ett troll
Senast redigerad av guderi 2014-07-16 kl. 08:18.
Citera
2014-07-16, 08:27
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Wikipediatrollet. Du kan ingenting om programmering så försök inte ens. Att du inte kan förstå nyanser i skriven text tyder på att du lider av grov autism, att du sitter och klipper och klistrar wikipediatext tyder på att du är dum i huvudet. Vet du ens hur wikipedia fungerar och hur tillförlitlig den texten är?

Jag repeterar, jag har rätt och du har fel, en NULL pekare pekar inte på någon adress, en oinitierad pekare pekar på den adress som råkar finnas där den tilldelas. Punkt slut du behöver inte försöka mer nu, alla förstår att du är ett troll
Värre än så, Dunning-Kruger inte ett troll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in