2014-07-14, 23:21
Medlem
Jag förstår inte hur man skriver ut flygbiljetten. Ska flyga med Aer Lingus till Irland. Jag går in på deras hemsida och klickar på "manage bookings" men alternativen som finns där hjälper ju inte mig.

Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2014-07-14, 23:58
Medlem
Har du inte fått den på mail?
Citera
2014-07-15, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiteII
Har du inte fått den på mail?

Jag har fått en bekräftelse med sträckkod osv. men i mailet står det också att det här inte är en biljett så jag är ganska förvirrad. Finns en länk i mailet som ska ta mig till mina bokningar men den funkar inte...
Citera
2014-07-15, 00:10
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannesoth
Jag har fått en bekräftelse med sträckkod osv. men i mailet står det också att det här inte är en biljett så jag är ganska förvirrad. Finns en länk i mailet som ska ta mig till mina bokningar men den funkar inte...

Var hamnar du när du följer länken i mailet eller fungerar inte länken alls?
Citera
2014-07-15, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Var hamnar du när du följer länken i mailet eller fungerar inte länken alls?

Till deras startsida.

Jag har försökt få ett nytt confirmationmail, finns ett alternativ under "manage booking" på deras hemsida. Det har nu gått en timme och jag har gjort det flera gånger och ändå har jag inte fått ett mail.

Börjar bli lite stressad nu, ska åka på onsdag. Jag som trodde detta skulle gå smärtfritt. Jag får ringa deras kundtjänst imorgon och se om de kan hjälpa mig men alla svar är mycket uppskattade!
Citera
2014-07-15, 00:21
Medlem
Kommer till en sida där man kan checka in online, jag undrar om man får biljetten då. Tyvärr kostar det och känns dumt att göra det eftersom jag inte är säker på att det leder till en utskriven biljett.
Citera
2014-07-15, 00:23
Medlem
Citerar detta från deras hemsida

"Online Check-in requires you to print your boarding pass"

Kanske så behöver man inte biljett när man väl kommer till flygplatsen och ska checka in? Kanske får man det där? Detta är första gången jag flyger ensam så jag har ingen aning.
Citera
2014-07-15, 00:26
Medlem
Citerar också detta från deras hemsida

"As well as checking in at the aiport you can also check-in online or from your mobile phone. Three easy ways to check-in free of charge."

Sen när jag testar att checka in online så kostar det.
Citera
2014-07-15, 02:37
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Jag förstår inte hur man skriver ut flygbiljetten. Ska flyga med Aer Lingus till Irland. Jag går in på deras hemsida och klickar på "manage bookings" men alternativen som finns där hjälper ju inte mig.

Någon som kan hjälpa mig?
Du måste trycka på check-in för att kunna få ett boarding kort.
Vanliga "web check-in" fungerar bara tidigast 30h före avgång, som är gratis.

Väljer du "advance check-in" som fungerar upp till 30 dagar innan avgång så får du betala en avgift för att välja sittplats.
Citera
2014-07-15, 17:01
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
..
Hur har det gått?
Citera
2014-07-15, 19:09
Moderator
Lobengulas avatar
Bara för att förtydliga, man skriver aldrig ut biljetten. I princip alla biljetter idag är elektroniska och existerar endast i flygbolagets datorer. Man får en bekräftelse på att biljetten existerar men alltså inte själva biljetten.

Bekräftelsen kan man skriva ut och visa upp vid incheckningsdisken. Inte alls nödvändigt eftersom de hittar din biljett om du visar pass/legitimation. Du får sedan ett boardingkort.

Man kan "checka in" on-line och då få möjligheten att skriva ut ett boardingkort hemma. Fördelen med detta är att man då oftast kan välja sittplats. Reser man utan bagage så behöver man inte gå till incheckningsdisken/bagage drop utan kan gå direkt till säkerhetskontrollen. Har man bagage så måste man ändå till incheckningsdisken och värdet av att ha skrivit ut boardingkortet är minimalt. Visst, ifall det finns speciella "bag drop" diskar med kortare kö så sparar man tid men det är inte alls säkert att de finns.
Citera
2014-07-15, 21:43
Medlem
Cliffaks avatar
Om man har en iPhone så har många bolag nuförtiden en app som funkar med Passbook, så har man alla boardingkort samlade på ett ställe och kan plocka fram dem om man exempelvis skulle behöva efterhandsregistrera bonuspoäng eller av någon annan anledning behöver information från boardingkortet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in