2014-07-15, 16:23
Medlem
antonaugustssons avatar
Enligt Sport är Khedira klar för Arsenal. Trovärdighet på källan?
Senast redigerad av antonaugustsson 2014-07-15 kl. 16:26.
2014-07-15, 16:27
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Enligt Mundo Deportivo är Khedira klar för Arsenal. Trovärdighet på källan?

Khedira kan dra åt helvete om han ska ha 2 miljoner per vecka. Övergångssumman är också alldeles för brutal.

Nu badar ju iofs Arsenal i pengar, så det är möjligt att man tycker det är värt att förbättra truppen med 2% för 300 miljoner + 100 miljoner per år, men det känns inte bra i vilket fall.
2014-07-15, 16:37
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Khedira kan dra åt helvete om han ska ha 2 miljoner per vecka. Övergångssumman är också alldeles för brutal.

Nu badar ju iofs Arsenal i pengar, så det är möjligt att man tycker det är värt att förbättra truppen med 2% för 300 miljoner + 100 miljoner per år, men det känns inte bra i vilket fall.
Fråga:
Vad spelar det för roll för dig som supporter vad spelaren har för lön? Varför bryr du dig i det? Finns ju inget lönetak som i vissa andra sporter/ligor, så jag förstår inte kritiken här?
2014-07-15, 16:39
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Enligt Sport är Khedira klar för Arsenal. Trovärdighet på källan?
Är det Sport.es så är det en katalansk barcatidning som oftast gör allt för att smutskasta madrid och glorifiera barcelona... Motsvarighet till madridbaserade Marca och AS..

Så trovärdigheten är nog inte hög.
2014-07-15, 16:44
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fråga:
Vad spelar det för roll för dig som supporter vad spelaren har för lön? Varför bryr du dig i det? Finns ju inget lönetak som i vissa andra sporter/ligor, så jag förstår inte kritiken här?

Det är givetvis ohållbart om en klubb börjar ge den tionde bästa spelaren i truppen 30% högre lön än de två bäst betalda. Det hela leder till en löneökning som inte ens Arsenal skulle förmå att klara. Dessutom lär det inte vara positivt för moralen i laget när Sanchez, Özil, Ramsey och Kos går och surar för att ett träben har betydligt högre lön än de själva.

Annars har jag inga problem med höga löner. Det är inte någon etisk diskussionen som jag är ute efter.
2014-07-15, 16:46
Medlem
hobokens avatar
Känns fel att ge Khedira högst lön i Arsenal. Marknadsmässigt är han säkert värd £200 000 i veckan, men när lönestrukturen i klubben ser ut som den gör blir det lite skevt.

E: anteri17 slog huvudet på spiken.

Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Även David Ospina ryktas det om. Tror dock man fortsatt kommer ge Szczesny förtroende, och även om jag gärna ser Ospina i Arsenal bör väl han främst vara intresserad av en klubb där han definitivt är förstevalet?
Tror de flesta har för mycket prestige för det, jag är inte säker på att jag hellre skulle vara garanterad speltid i en mindre klubb jämfört med att ta chansen att gå till en storklubb och behöva konkurrera om förstaplatsen.

Dock är nog det bästa för Arsenal om man kunde lösa en rutinerad, äldre målvakt som nöjer sig med att sitta på bänken och kan göra ett ok jobb när det behövs.
Senast redigerad av hoboken 2014-07-15 kl. 16:49.
2014-07-15, 17:13
Medlem
Axezzs avatar
Benfica har släppt ett statement där dom bekräftar att Lazar Markovic har sålts till Liverpool för 25M Euro.
2014-07-15, 17:41
Medlem
Andy Mitten(ESPN, M.E.N, FourFourTwo, Eurosport m.m.) angående Vidal:

-Vidal does want to come to United, he is at a great club, but 'United are bigger'
-Negotiations are definitely taking place
-He does think a deal will be done
-Though says a lot needs to be sorted out IF it happens
-United keeping cards close to chest

https://www.youtube.com/watch?v=R_JU2Q0pIXU

edit: Mitten brukar vara tillförlitlig men som det sett ut tidigare under sommaren vet ingen ett skit som vad som händer transfermässigt med Man Utd. Salta rejält
2014-07-15, 17:46
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
Benfica har släppt ett statement där dom bekräftar att Lazar Markovic har sålts till Liverpool för 25M Euro.

Är han något att ha? Eller blir han bänkvärmare ?
2014-07-15, 17:50
Medlem
Axezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Är han något att ha? Eller blir han bänkvärmare ?

En av Europas största talanger som klubben tycker att det är värt att lägga pengarna på. Jag kommer inte ha jättestora förväntningar på han den här säsongen men tror att han kommer att leverera på lång sikt.
2014-07-15, 18:00
Bannlyst
Enligt AS så är James Rodriguez överens med Real om det personliga kontraktet. Real väntar nu bara på att Di Maria blir klar för PSG. När PSG har gjort klart med Di Maria så ska Real buda på Rodriguez.
2014-07-15, 18:02
Medlem
Viking-s avatar
http://www.chelseafc.com/news/latest-news/2014/07/costa-deal-completed.html

Costa helt klar nu.

Felipe Luis ryktas följa inom 48h.

Ba är också detaljer ifrån Besiktas, ryktas ligga på runt 8m pund.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in