Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyDungeon
Gamla, väl ingångna mörkbruna DMS:
http://imgur.com/a/WM3gK
Dessa skor fick ett svalt mottagande i forumet när de var nya. Men det var tre år sedan, och
mycket har hänt sedan dess. På den tiden var det populärt att fnysa åt skor med fabriksfinish. Lästen fick utlåtandet "osofistikerad" av Pörr. Numera är spetsiga och mejslade läster och färdig patina betydligt mer vanligt förekommande och finns representerade hos tillverkare i alla prisklasser. Kanske blir bemötandet därmed ett annat?
När du skrev så där tänkte jag direkt på
detta inlägg. Nu blev jag positivt överraskad istället. Mycket fina skor. Italienarna är som bekant mest intressanta när de gör klassikerna (När blev DMS en klassiker förresten?) med lite flärd och inte försöker sig på att göra
ren flärd.
De där skorna hade jag gärna ägt själv, även om jag föredrar en lite snällare läst på mina redan ganska stora fötter. Vad har du för benvidd på byxorna när du bär de där? Till mina 348:or bär jag alltid rejält tilltagna byxben för att kompensera. Något i stil med
detta gör de spetsiga skorna rättvisa.
Lägg gärna upp fler bilder på skor. Det känns som att du sitter på en hel del guld.