Jag har gått och haft ont i halsen i sådär tre veckor. Det gör ont att svälja, gäspa mm. Det gör inte ont vid mandlarna som vid halsfluss utan längre ner i halsen vid struphuvudet. för ett par dagar sen upptäckte jag att jag är öm och eventuellt lite svullen på utsidan av halsen också. Igår och idag har det gjort jäkligt ont vid beröring.
Var hos läkaren igår och de körde ner en tops i halsen på mig och rotade runt utan att testat gav indikationer på någon infektion. Kan det ändå vara det men att det sitter längre ner än vanligt så att topsen inte nådde dit? Trots att de inte hittade några bakterier så fick jag penicillin som jag nu tagit utan att märka någon större skillnad. Möjligt att det gör mindre ont att svälja, men jag är mer öm på utsidan.
Jag har inte varit hes under den här tiden men jag känner att det gör ont om jag anstränger stämbanden genom att typ sjunga med radion i låtar med för hög tonart =).
Vad finns det för sjukdomar i halsen som kan ge dessa symptom? Jag har inte fått något slag eller så på halsen men det känns nästan så.