2014-07-11, 22:18
Medlem
EuropaForEuropeers avatar
Gick förbi Cyklopen precis och går man mot det gamla lägret så finns ca 10 bilar och ca 30 pers.
dom elda och drack öl. ziggisar.
när jag hade gått förbi vände jag mig om och fotade, då började dom skrika och gå emot mig.
då började jag gå snabbare och springa tillslut.
Här är en bild.
https://anonfiles.com/file/2015c1474d5010cba60ee2547e5f6be3
2014-07-11, 22:25
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuropaForEuropeer
Gick förbi Cyklopen precis och går man mot det gamla lägret så finns ca 10 bilar och ca 30 pers.
när jag hade gått förbi vände jag mig om och fotade, då började dom skrika och gå emot mig.
Här är en bild.
Det var ju inte direkt den bilden jag tänkte mej, angående av texten. Fegis!
2014-07-11, 22:33
Medlem
EuropaForEuropeers avatar
vad menar du? jag kom från brohållet (kolonilotterna) från rågsved ju?
Senast redigerad av EuropaForEuropeer 2014-07-11 kl. 22:51.
2014-07-11, 23:40
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Det var ju inte direkt den bilden jag tänkte mej, angående av texten. Fegis!
Istället för att kritisera någon som bidrar med bilder borde du vara tyst eller komma med egna bilder.

Det där cyklopenhuset är verkligen en magnet för dessa "Eu-migranter". Att Romerna ständigt befinner sig i högdalenområdet är mycket tack vare att den där byggnaden finns. Få bort cyklopen och det blir betydligt obekvämare för Romerna att vistas i området. Det har ju brunnit i deras lokaler tidigare, tyvärr är det nya huset byggt i material som inte brinner lika bra.

Tack för bilden EuropaForEuropeer
2014-07-12, 04:59
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Istället för att kritisera någon som bidrar med bilder borde du vara tyst eller komma med egna bilder.

Det där cyklopenhuset är verkligen en magnet för dessa "Eu-migranter". Att Romerna ständigt befinner sig i högdalenområdet är mycket tack vare att den där byggnaden finns. Få bort cyklopen och det blir betydligt obekvämare för Romerna att vistas i området. Det har ju brunnit i deras lokaler tidigare, tyvärr är det nya huset byggt i material som inte brinner lika bra.

Håller med!
2014-07-12, 13:49
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuropaForEuropeer
Här är en bild.
Bra jobbat,vilken tid tog du bilderna?
De regnummer jag tog och filmen filmades vid 12:30 tiden.

Citat:

Problemet är inte bara att Cycklopen låter de använda sin mark som parkeringsplats,utan att de aktivt hjälper dem med att sätta upp sina olaga bosättningar genom att tillgodose dem med kläder,mat,byggmaterial för lägren samt transport för materialet till de platser där de sätter upp lägren.

Jag kollade i alla fall upp regnummren som jag tog igår;
Senast redigerad av rojas 2014-07-12 kl. 14:02.
2014-07-12, 14:04
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Bra jobbat,vilken tid tog du bilderna?
De regnummer jag tog och filmen filmades vid 12:30 tiden.

Problemet är inte bara att Cycklopen låter de använda sin mark som parkeringsplats,utan att de aktivt hjälper dem med att sätta upp sina olaga bosättningar genom att tillgodose dem med kläder,mat,byggmaterial för lägren samt transport för materialet till de platser där de sätter upp lägren.

Jag kollade i alla fall upp regnummren som jag tog igår;

Den sista bilen (PNX 496) var inte parkerad tillsammans med de andra,så det är möjligt att den inte hade med dem att göra.
I vilket fall som helst så är 6 av de 8 bilarna avställda,och de 2 andra kan tillhöra personer på Cyklopen som hjälper zigenarna att sätta upp sina läger.
Ni kan ta reda på fler uppgifter om fordon på denna sida;
https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx

Dock så framkommer inte fordonets ägare där,det kan man endast ta reda på genom en betaltjänst som kostar 3kr/sms.
2014-07-12, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Den sista bilen (PNX 496) var inte parkerad tillsammans med de andra,så det är möjligt att den inte hade med dem att göra.
I vilket fall som helst så är 6 av de 8 bilarna avställda,och de 2 andra kan tillhöra personer på Cyklopen som hjälper zigenarna att sätta upp sina läger.
Ni kan ta reda på fler uppgifter om fordon på denna sida;
https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx

Dock så framkommer inte fordonets ägare där,det kan man endast ta reda på genom en betaltjänst som kostar 3kr/sms.

Det går även att ringa Transportstyrelsens automatiska telefon, så får man reda på ägare. Just a tip. Älskar ditt jobb Rojas!
2014-07-12, 21:56
Medlem
falsk_mekanikers avatar
"Ett av EU-migranternas*läger i Stockholm har raserats av rasister och alla människor som bor där är rädda och utan sovplats för natten. De har slagit sönder allt och rivit alla skjul. Har du ett tält, byggmaterial eller presenning att ge bort? Jag kan under kvällen hämta i*Stockholmsområdet! Kan du inte hjälpa med materiella ting så uppmanar jag än en gång om ett bidrag till*HEM, föreningen för hemlösa EU-migranter*så vi kan köpa det som behövs.

Swish 0735-715 735
PG 168 49 60-6

Anna Silver"

Från Facebook gruppen insamling för hemlösa EU migranter i Högdalen.

Undra vilket läger som har råkat ut för folkets vrede. Tror det kommer att ske allt oftare i då myndigheterna helt och hållet blundar för problemet.
2014-07-12, 22:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:
"Ett av EU-migranternas*läger i Stockholm har raserats av rasister och alla människor som bor där är rädda och utan sovplats för natten. De har slagit sönder allt och rivit alla skjul. Har du ett tält, byggmaterial eller presenning att ge bort? Jag kan under kvällen hämta i*Stockholmsområdet! Kan du inte hjälpa med materiella ting så uppmanar jag än en gång om ett bidrag till*HEM, föreningen för hemlösa EU-migranter*så vi kan köpa det som behövs.

Swish 0735-715 735
PG 168 49 60-6

Anna Silver"

Undra vilket läger som har råkat ut för folkets vrede. Tror det kommer att ske allt oftare i då myndigheterna helt och hållet blundar för problemet.

Bra! Men ... jag tror inte, att Anna Silver drar sig för att ljuga. Har någon annan skrivit om det?
2014-07-12, 23:13
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:

Swish 0735-715 735
PG 168 49 60-6

Anna Silver"

Undra hur Anna silver kan vara så säker på att det är "rasister" som utfört detta? De kanske har sprejat svastickor och skrivit rasistiska medelanden överallt? Det kan ju omöjligt vara vanliga svenskar som helt enkelt tröttnat på denna tiggarbluff. Dessa romer har en dålig vana att skräpa ner och förstöra omgivning där de bosätter sig och bara för att man reagerar mot detta är man inte rasist lilla Anna silver.
2014-07-12, 23:15
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Bra! Men ... jag tror inte, att Anna Silver drar sig för att ljuga. Har någon annan skrivit om det?

Det är nog rätt få personer som äns vet vart ziggisarna uppför sina illegala bosättningar,det kombinerat med ziggisarnas naturliga skygghet från att kontakta polisen gör nog att det inte är särskillt många som vet vart eller äns om något skett.

Någon som känner igen platsen där denna bild är tagen;
https://www.facebook.com/hogdalenmisar/photos/pcb.615109111921738/615107385255244/?type=1&theater

Det verkar inte vara Lägret vid Cyklopen,då det för det mesta består av kojor med ramverk och inte tält,kanske är det det nyupptäckta (nåja) lägret vid Örbyleden/Högdalens Industriområde.

Förövrigt så kan fröken Silver räkna med att fler läger kommer att saboteras.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in