2014-07-11, 11:28
Medlem
Hur många meeter på ett ungefär kan 6 plantor i blom lukta? Vi säger att det är vindstilla satt det inte blir tjafs om vind osv
Citera
2014-07-11, 11:41
Medlem
Morning, helvete vad varmt det varit nu 1,5 vecka isträck och det fortsätter! iaf in finland
Kan nog lukta över 100 meter om dom börjar stinka duktigt
Citera
2014-07-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedyboy
Morning, helvete vad varmt det varit nu 1,5 vecka isträck och det fortsätter! iaf in finland
Kan nog lukta över 100 meter om dom börjar stinka duktigt
Vet du om man på något sätt kan dölja lukten? Eller iallafall begränsa den
Citera
2014-07-11, 15:52
Medlem
Var idag till skogen och kollade läget, såg bra ut. Vissa av damerna har börjat blomma men int alla.. Kanske ger dom bio bloom näring nästa hälg Här kommer ett album --> http://imgur.com/a/ipU4y
Citera
2014-07-11, 18:07
Medlem
En gren på en av mina har gått av... Tror ni den kommer dö? Den är typ 25-30cm
Citera
2014-07-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akgcrew
En gren på en av mina har gått av... Tror ni den kommer dö? Den är typ 25-30cm

Nej!
Citera
2014-07-11, 20:36
Medlem
grona.odlarens avatar
God kväll Flashback.

Jag har som tidigare lovat att ge uppdateringar på min odling i både text och bildform. Tur för er så ljuger jag bara hälften av tiden så här kommer ena delen i textform (har fotografier vecka för vecka på datorn men nojig över att posta de på nätet ännu ).

I alla fall, plantorna blev prick 4 veckor igår (sattes 12 juni). Varav det varit kalasväder vecka 3-4. Min bedömning är att plantorna under denna tid i stort sett 3 dubblade sin tidigare storlek. Håller detta i sig kommer de bli hyffsad storlek innan de går över i blomfasen.

Hittills har den aktuella odlingen klarat sig helt oskadad från skadedjur, till skillnad från min andra odling som blev totalt våldtagen av vildsvinnen... Om tid ges så får jag väl skicka upp bilder där man ser tillväxten vecka för vecka med referens på bilderna.

/Odlaren
Senast redigerad av grona.odlaren 2014-07-11 kl. 20:49.
Citera
2014-07-12, 14:19
Medlem
10Ls avatar
Boom shiva där kom första möglet. Hög marknära rh och hög värme. Håll ett extra öga på era autos nu speciellt om de börjat budda till sig ordentligt.
Citera
2014-07-12, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grona.odlaren
God kväll Flashback.

Jag har som tidigare lovat att ge uppdateringar på min odling i både text och bildform. Tur för er så ljuger jag bara hälften av tiden så här kommer ena delen i textform (har fotografier vecka för vecka på datorn men nojig över att posta de på nätet ännu ).

I alla fall, plantorna blev prick 4 veckor igår (sattes 12 juni). Varav det varit kalasväder vecka 3-4. Min bedömning är att plantorna under denna tid i stort sett 3 dubblade sin tidigare storlek. Håller detta i sig kommer de bli hyffsad storlek innan de går över i blomfasen.

Hittills har den aktuella odlingen klarat sig helt oskadad från skadedjur, till skillnad från min andra odling som blev totalt våldtagen av vildsvinnen... Om tid ges så får jag väl skicka upp bilder där man ser tillväxten vecka för vecka med referens på bilderna.

/Odlaren
Plantera mina 8 juni och även dom har växt ganska rejält senaste veckan, vilken strain kör du på?
Citera
2014-07-12, 16:20
Medlem
grona.odlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akgcrew
Plantera mina 8 juni och även dom har växt ganska rejält senaste veckan, vilken strain kör du på?

Jag satte 2 olika strains på 2 olika platser. 6st Auto Viking AK47 (vilka blev totalförstörda av vildsvin) samt 3st Auto Viking Tropical på en annan plats, som nu växer på som bara den.

Vad kör du med för strain?

/odlaren
Citera
2014-07-12, 17:45
Medlem
10l hur kan du redan börjat få mögel? Dina måste ju ha fått jvla stora buds redan?
Kan du ta bilder och ladda upp? Sku va jävlit intressant!
Citera
2014-07-12, 18:37
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedyboy
10l hur kan du redan börjat få mögel? Dina måste ju ha fått jvla stora buds redan?
Kan du ta bilder och ladda upp? Sku va jävlit intressant!

Japp det är helt ok buds. Jag får ta ett par bilder nästa gång jag är där. Inte helt sugen på att publicera bilder här. Dessutom är de här auto och de är betydligt mer mögelkänsliga. Men det var en av 40-60-ish som möglade så det kan varit en dålig pheno eller insektsangrepp som sedan möglade. Men hög rh och hög temp + buds är en dålig kombination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in