Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-07-10, 04:52
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Om du på allvar är så naiv att du tror att partiprogram inte kan omformuleras så tycker jag att du bör omvärdera din egen blåögdhet - det vore nämligen inte första gången det sker...
Partistadgarna får inte ändras, just för att destruktiva element inte ska kunna kuppa partiet eller driva det i fel riktning.
Citera
2014-07-10, 08:47
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Partistadgarna får inte ändras, just för att destruktiva element inte ska kunna kuppa partiet eller driva det i fel riktning.
Det är ju precis vad som har hänt.
Citera
2014-07-10, 09:32
Medlem
Citat:
Jag antar att punkprogrammet inte kan ändras enligt dig. Men i punktprogrammet så är definitionen av en svensk:

Citat:
1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.

Och Stefan Jacobsson, partiledare i Svenskarnas Parti, har uttalat sig och sagt att hudfärg inte är avgörande och att de som är födda i Sverige är svenskar.

Så därmed så finns det en konflikt mellan Partiledarens uttalande och svenskarnas partis stadgar.

Citat:
"De som är födda här eller som har föräldrar sedan långt tillbaka, dom är ju självklart svenskar." - Stefan Jacobsson.

Passande är ju också att avsnittet hamnat på DN.se så att Peter Wolodarski som är chefredaktör där blir nöjd.

http://podcast.dn.se/synfalt-framat/2014/07/07/26-almedalsavsnittet/

Nu är det ju så att ashkenazijudar anses av vetenskapen vara av det europeiska genetiska arvet så just i svenskfödda judars fall så handlar det inte om ett brott mot Svp's stadgar.

http://www.livescience.com/40247-ashkenazi-jews-have-european-genes.html

Men när det gäller icke europeiska invandarare som fötts i sverige så blir uttalandet ett brott mot Svps stadgar.

Notera alltså att det inte finns något i Svp's stadgar som omöjliggör för svenskfödda och även icke svenskfödda europeiska judar att vara fulla svenska medborgare enligt Svenskarnas Parti.
Senast redigerad av matterik 2014-07-10 kl. 10:00.
Citera
2014-07-10, 10:08
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Och Stefan Jacobsson, partiledare i Svenskarnas Parti, har uttalat sig och sagt att hudfärg inte är avgörande och att de som är födda i Sverige är svenskar.

Vad pratar du om? När har han sagt något av det? Nu låter det som om du vill att SvP ska vara hemska judiska förrädare som svikit den enda sanna kampen så att du själv kan sitta och hollywood-nazista i fred och tycka synd om dig själv.

Nej, hudfärgen har aldrig varit avgörande. Negrer ska inte ut ur landet enbart för att de är mörka och albinonegrer ska inte vara välkomna eftersom de har ljus hud. Förstår du? Ingen har heller påstått att det räcker att vara född i Sverige för att vara svensk, men vill man feltolka så gör man det.

Citat:
Så därmed så finns det en konflikt mellan Partiledarens uttalande och svenskarnas partis stadgar.

Det finns en konflikt med vad som sägs och åsyftas och vad du vill höra.

Citat:
Passande är ju också att avsnittet hamnat på DN.se så att Peter Wolodarski som är chefredaktör där blir nöjd.

Nu är det ju så att ashkenazijudar anses av vetenskapen vara av det europeiska genetiska arvet så just i svenskfödda judars fall så handlar det inte om ett brott mot Svp's stadgar.

Men när det gäller icke europeiska invandarare som fötts i sverige så blir uttalandet ett brott mot Svps stadgar.

Notera alltså att det inte finns något i Svp's stadgar som omöjliggör för svenskfödda och även icke svenskfödda europeiska judar att vara fulla svenska medborgare enligt Svenskarnas Parti.

Är du jude så syns det genetiskt; Det är ju något som judarna själva skryter om! De har ju gentester som avgör huruvida man kan få israeliskt medborgarskap eller inte. Det är bara att ta resultaten av samma gentest och göra tvärtom. Problem solved.

Men vill man se hemska infiltratörer, judar och förrädare överallt så kommer man väl göra det, antar jag.
Citera
2014-07-10, 10:09
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Det är ju precis vad som har hänt.

När, var och hur?
Citera
2014-07-10, 10:48
Medlem
Citat:
Jag antar att punkprogrammet inte kan ändras enligt dig. Men i punktprogrammet så är definitionen av en svensk:

Det där uttalandet blev taget lite ur sin kontext av journalisten och det har redan lämnats en förklaring på partiets hemsida där Stefan återgav hela stycket ur den delen av intervjun då många tydligen har reaagerat på det där, inklusive mig själv

Jag vet inte om Stefans förklaring ligger kvar men gå in på hemsidan och kolla.

Förövrigt så kan visst detaljer i partiprogrammet ändras över tid, däremot så ligger de 10 generella grundpunkterna fast.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2014-07-10 kl. 11:34.
Citera
2014-07-10, 11:42
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Om du på allvar är så naiv att du tror att partiprogram inte kan omformuleras så tycker jag att du bör omvärdera din egen blåögdhet - det vore nämligen inte första gången det sker...

Ja och när partiprogramet ändras då har du något konkret att whina om.

Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Mata inte trollen som härjar i tråden.
Jag får en känsla av att vissa vill utmåla att det finns en massa problem där det inte finns några problem. Feltolka saker som sägs och älta detta detta till tidens ände.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2014-07-10 kl. 11:48.
Citera
2014-07-10, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jag vet inte om Stefans förklaring ligger kvar men gå in på hemsidan och kolla.
Någon sådan förklaring finns inte på Svp's hemsida. Kan du länka?

Min förståelse för Svp är dock att man inte direkt vill ta upp judefrågan i sitt partiprogram utan istället vill fokusera på det svenska folket. Det system man sedan eftersträvar är definitivt inte ett sådant system som sionisterna/NWO/judar förespråkar ska finnas i världen och i Sverige. Så man går liksom andra vägen, istället för att fokusera på judarna fokuserar man på svenskarna och hur ett politiskt system kan se ut som fungerar i Sverige för svenskarna.

När man ser på framgångsrika nationalistiska partier i världen så blir ju Kina det som kommer upp som det mest framgångsrika nationalistiska partiet i världen. Kina har vad jag förstår ingen demokrati men har ett system som fungerar. Det system Svp förespråkar verkar lite likt Kina men inte riktigt. Den stora skillnaden som jag ser mellan Svp och Kinas system är väl att Kina har ett klass system medan att Svp verkar inte vilja ha något klass-system. Kanske behövs ett klass system i modellen för att det ska fungera. Vi har exempel på system som förespråkat inget klass system som pol pots Kambodja som inte riktigt fungerade. Klassystemet kan också hjälpa till att få landet att naturligt överleva diverse kriser. Som i Kina "great leap forward" där man tog död på 40 miljoner eller så men ändå bevarade makten. Däremot så tror jag att svenskarna som folk fungerar bättre under fullständig yttrandefrihet än under den typ av yttrandefrihet som råder i Kina, vilket också Svp tror.
Senast redigerad av matterik 2014-07-10 kl. 16:46.
Citera
2014-07-10, 17:50
Medlem
Citat:

Det här är ju väldigt naivt. Hur många bryr sig och har koll på vad som står i partiprogram?
Citera
2014-07-10, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
När, var och hur?

För ett par år sedan, någonstans i Stockholmstrakten och genom att flera problematiska och destruktiva figurer gick med i partiet och började påverka saker och ting i en negativ riktning?
Citera
2014-07-10, 18:03
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Det här är ju väldigt naivt. Hur många bryr sig och har koll på vad som står i partiprogram?
Det går alltid att hänvisa till om något är oklart. Exempelvis kan man ju inte börja tala om öppen svenskhet eller göra en vändning likt Sverigedemokraterna då det skulle strida mot stadgarna. Det är väl bra?
Citera
2014-07-10, 18:25
Medlem
Citat:
Det går alltid att hänvisa till om något är oklart. Exempelvis kan man ju inte börja tala om öppen svenskhet eller göra en vändning likt Sverigedemokraterna då det skulle strida mot stadgarna. Det är väl bra?

Jo, det är bra, men ingen garanti. Några få driftiga (men osunda och destruktiva) personer på fel plats kan snabbt förändra saker och orsaka stor skada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in