Citat:
Ursprungligen postat av
Smerch
Du och NirvanA klagar hela tiden på Pedro, jag tycker att han varit bra, det är en spelare man ska fortsätta satsa på. Hade egna produkter varit så förfördelade hade de knappast sålt Fabregas så lätt, gjort sig av med Xavi, Thiago osv.
Suarez är nog en bra värvning för Barca, men inte för pengarna det talas om, och inte på bekostnad av Alexis. Med tanke på hans ålder och personlighet borde man inte lägga över 20 miljoner på honom.
Som Barcelonasupporter ska man nog mest vara nöjd över det lilla som får vara kvar tills Laporta eller någon annan får chansen att styra upp allt igen. De gör sig av med allt de kan och spenderar pengar på ett omdömeslöst sätt. Var får de pengarna ifrån?
Nu kanske man går lite OT men men...
Du har en del fel. Barcelona som klubb gör sig inte av med Xavi, utan det är något Xavi själv vill. Samma gäller Thiago. Han slarvades bort av en otroligt inkompetent tränare (som också drev bort David Villa) och ledning. Det fanns inget de kunde göra när Bayern aktiverade utköps klausulen som fanns inskriven i Thiagos kontrakt.
Ang Pedro så har han ju verkligen inte varit bra. Mitt problem med det hela är att han stannar samtidigt som spelare som verkligen har presterat och gjort något av värde försvinner.
- Alexis har gjort fler mål och assists än Pedro sen han köptes in på mycket mindre speltid.
- David Villa som bröt foten och missade typ halva säsongen och som aldrig fick chansen att spela in sig igen slutade på fler gjorda mål än Pedro den säsongen.
- Hade en period där han inte gjorde mål på typ 15 matcher
- Fabregas som aldrig ens fick en roll eller position att spela in sig i och som inte ens är en anfallare har gjort lika många mål som Pedro sen han kom.
osv
Tycker bara att det är sjukt hur Pedro kan anses vara 100% untransfarable av Zubi när det finns spelare som gör bättre från sig. Jag kan inte se en annan anledning än att han lever på sina prestationer för typ 4 år sen och att han är egen produkt. Väldigt likt Oleguers situation. Värdelös och lätt att få en uppgradering på honom men ändå behöll de honom och han spelade regelbundet.
---------
Citat:
Barcelona attacker Alexis Sanchez (25) is undergoing medical tests in London prior to his transfer to Arsenal. [rac1]