Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-04, 13:39
Medlem
muntiis avatar
Tjena, förra året tjänade jag för första gången mina egna pengar och jag kom inte upp i summan för att behöva skatta men det visste jag inte om då, så jag betalade skatt ändå. I år fick jag reda på detta och att man kunde få tillbaka de pengar som man betalat in. Men det fick jag reda på efter att man skulle ha deklarerat (efter den 5e maj eller nåt). Hur ska jag gå till väga för att få tillbaka mina pengar?
Citera
2014-07-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
Tjena, förra året tjänade jag för första gången mina egna pengar och jag kom inte upp i summan för att behöva skatta men det visste jag inte om då, så jag betalade skatt ändå. I år fick jag reda på detta och att man kunde få tillbaka de pengar som man betalat in. Men det fick jag reda på efter att man skulle ha deklarerat (efter den 5e maj eller nåt). Hur ska jag gå till väga för att få tillbaka mina pengar?

Kontakta Skatteverket. Om du har rätt att få tillbaks pengar så kommer de att hjälpa dig.
Citera
2014-07-04, 17:01
Bannlyst
du kommer få dina pengar i augusti.
Citera
2014-07-04, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muntii

Se Skatteverkets svar gällande försenade deklarationer nedan.

Citat:
Om du uppfyllt alla krav och ändå inte fått dina pengar beror det troligen på att din deklaration inte hunnit bli färdiggranskad. Utbetalning kommer då istället att ske i augusti, september eller december. Vi försöker hinna med så många som möjligt till augusti, det är då vecka 32 som gäller.
Citat:
Utbetalning kommer att ske i augusti, september eller december. Vi försöker hinna med så många som möjligt till augusti. Om deklarationen lämnas efter den 5 maj men inom tre månader riskerar man en förseningsavgift på 1000 kr. Du får i så fall ett övervägande per post som du har möjlighet att bemöta.
Citat:
Om du har lämnat din deklaration för sent riskerar du att få en förseningsavgift på 1 000 kr. Du får möjlighet att förklara varför du lämnat in din deklaration för sent innan beslut om förseningsavgift fattas.

https://sv-se.facebook.com/skatteverketdeklarera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in