Citat:
Ursprungligen postat av
daveid
Har hans lärares lathet kostat hans utbildningsplats? Hans egen lathet har kostat hans utbildningsplats eftersom han inte fick E i Svenska. Läraren har mig veterligen ingen skyldighet att skicka in ett separat betyg, det fixar väll rektorn alt. rektorssekreteraren vid ett samlat tillfälle kring studenttiden. Om han sedan kompletterat och fått ut sitt betyg så är det väll hans egen skyldighet att komplettera sin ansökning före sista ansökningsdatum. mvh
Han fick bevisligen E i Svenska och läraren bekräftade att hon hade ändrat betyget. De flesta av landets skolor står i direkt förbindelse med betygsdatabasen, alltså förs betyget in där när hon sätter det. Om det sedan förefaller sig så att rektorn behöver godkänna är det absolut hennes uppgift att se till att det sker eftersom att det i allra högsta grad är hennes arbetsuppgift som lärare att utföra proper betygssättning, eller vad tycker du? Hur hade du tänkt att rektorn eller den diffusa rektorssekreteraren skulle kunna skicka in några papper, om inte läraren meddelar att hon har ändrat betyget? I vilket fall som helst har någon på skolan, alltså inte TS, gjort fel då hans betyg tydligt har kommit att ändrats före sista kompletteringsdag.