2006-09-01, 19:57
Medlem
Ultimates avatar
har funderat på, vad ede egentligen som gör lyxsnus godare?
i stort sätt är det ju bara en ny smak eller?
visst kan jag förstå att budgetsnus är budget. det smakar mindre, men smakar lyxsnus mera? nu har jag inte testat något lyxsnus ännu men jaja ni som har kan ju kommentera
Citera
2006-09-01, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimate
har funderat på, vad ede egentligen som gör lyxsnus godare?
i stort sätt är det ju bara en ny smak eller?
visst kan jag förstå att budgetsnus är budget. det smakar mindre, men smakar lyxsnus mera? nu har jag inte testat något lyxsnus ännu men jaja ni som har kan ju kommentera
med lyxsnus menar du? kardus (450kr)? onyx(30kr)? elr allt snus över 15kr?
Citera
2006-09-01, 23:20
Medlem
MajorToms avatar
Jag förstår ärligt talat inte det här med "lyxsnus" för 450 skr. För ett tag sedan beställde jag lite prylar från The Northerner och passade då på att slänga med en dosa Kardus. Den kostade 6.50$.

Den var svårbakad och smaken var rätt intetsägande, m a o en snussort precis som vilken som helst, inte värd 45 skr i alla fall.

Nu är ju frågan om jag blivit "lurad" och det runt hörnet lurar ett überkardus eller om Aftonbladet bommat lite och angett priset till 450 skr istället för 45 skr.
Citera
2006-09-01, 23:33
Medlem
Kardus kostar numera 45 kr på pressbyrån o levereras i samma size som övriga. Och ja, den är värd priset. Främst för att jag gillar det skurna även om det är svårbakat. Dessutom inte smaksatt endast saltat. Detta gör Kardus till det enda alternativet till Ettan vad mig anbefaller.
Citera
2006-09-02, 00:05
Medlem
Ultimates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusar´n
med lyxsnus menar du? kardus (450kr)? onyx(30kr)? elr allt snus över 15kr?
well menade främst kardus 45.- och onyx men egentligen samma sak med kardus 450.-
25kronors snus är inte riktigt lyxsnus, medelklasssnus kanske
Citera
2006-09-04, 16:38
Medlem
clomps avatar
Jag inbillar mig att skillnaden inte är mer eller mindre smak, utan jämnare smak. ...syftar mest på portion nu.
Citera
2006-09-04, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimate
well menade främst kardus 45.- och onyx men egentligen samma sak med kardus 450.-
25kronors snus är inte riktigt lyxsnus, medelklasssnus kanske
ettan var lyxsnus på 1800talet, det var ettan
Citera
2006-09-10, 01:19
Medlem
brenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclasnice
Kardus kostar numera 45 kr på pressbyrån o levereras i samma size som övriga. Och ja, den är värd priset. Främst för att jag gillar det skurna även om det är svårbakat. Dessutom inte smaksatt endast saltat. Detta gör Kardus till det enda alternativet till Ettan vad mig anbefaller.

Köpt en dosa och håller med. Svår bakad men väldigt god. Kanske inte blir något vardagssnus men kommer lätt bli en då och då när man får tag i det
Citera
2006-09-17, 19:35
Medlem
Berrws avatar
Håller med MajorTom om Kardus där, den är svår bakad och jag har smakat mkt budget snus som är godare så jag skulle vilja säga att den inte är värd sitt pris
Citera
2006-09-18, 14:24
Awaiting Email Confirmation
Testat både Onyxen & Kardusen.... placebo, totalt! dyrt o ser inte att smaken är värd det dubbla (minst) för en dosa. rena skiten!
Citera
2006-09-20, 11:26
Medlem
holats avatar
klart att det är placebo men fan gott det är
Citera
2006-09-20, 13:23
Medlem
Nefuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holat
klart att det är placebo men fan gott det är