Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-29, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbens
Det lät som tjejslagsmål, efter sista skriket var det troligtvis försent.
Tor inte de sparkar upp dörren då den bör gå utåt, tror inte insatts styrkan kommer mer stocken för det hinner de inte, tror inte de skjuter låset. Dem hade nog snällt fått stå kvar där ute. Det gick för fort. Du lever i Sverige.
Ja nu har jag delat med mig av det jag vet, tråkigt är det men knappast något grannar eller polis kunnat avstyra vid tillfället verkar det som.
Lider med vänner och anhöriga till de inblandade.
Tack för mig, hej.
Tack för informationen som du delar med dig i tråden. Jag undrar att hur gammal var de grannar som knackade på dörren. Var de unga, äldre, kvinnor eller män,.... Vet du det?
Citera
2014-06-29, 12:18
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
GM återvände efter 2-3h timmar, på den tiden kan hon insett att möjligheten att LL dött fanns, något hon nödvändigtvis inte insåg efter att hon "flydde" brottsplatsen.

Hon kan tex. hävda att hon återvände för att kontrollera/hjälpa LL, men tog med sig redskap i fall om att hon avlidit.

Likheten med Bodenfallet ligger i att det måste vara bevisat att GM i situationen skulle förstå att BO skulle dö. [b]Möjligheten att bevisa det går knappast att avgöra genom efterbrottsbeteendet som kan ha många olika förklaringar, uppsåtet finns men ger nödvändigtvis inte mord.

Är det då möjligt att hon är klart medveten?
Citera
2014-06-29, 12:19
Medlem
Om grannarnas tidsperspektiv stämmer så har Lovisa försökt att försvara sig, kanske första uppgiften om knivslagsmål kan stämma (därav Jonnas sår i handen).

Vore intressant att veta vad som skrikits, nog inte bara oooo, aaaa osv utan om man hört uttalat "din jävel du ska dö" eller andra hot. Det utdragna skriket grannarna vittnar om innan det blir tyst är kanske när Jonna avslutar det hela?

Hon är i alla fall iskall som låser dörren efter sig när hon attackerar, hon vill kunna avsluta det hon kommit för att göra utan att bli störd och sen pratar med grannarna för att garantera att allt är lugnt.
Citera
2014-06-29, 12:22
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Tack för informationen som du delar med dig i tråden. Jag undrar att hur gammal var de grannar som knackade på dörren. Var de unga, äldre, kvinnor eller män,.... Vet du det?

Hon är runt 70 heter L*nn*a, i & e
Citera
2014-06-29, 12:24
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Om hon bryr sig är det planerat! Då har man ett förhållningssätt eftersom man hunnit bearbeta sitt agerande utåt. Eller är det inövat för man har gjort dumheter tidigare och klarat sig undan

Hade det varit planerat så hade hon aldrig ringt exet och bett om hjälp. Det talar för att det var en hastigt uppkommen händelse.
Citera
2014-06-29, 12:28
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hade det varit planerat så hade hon aldrig ringt exet och bett om hjälp. Det talar för att det var en hastigt uppkommen händelse.

Eller så är verkligheten inte riktigt som bilden hon haft i huvudet? Knepigt!
Citera
2014-06-29, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Den uppgiften är jag lite frågande till.

I tråden är det JA som avses och i Expressen avses JN.
Frågan är om det skett något telefonsamtal alls?

Advokaten hävdar att JH berättat till JN när hon kom hem på kvällen i AB
Citera
2014-06-29, 12:30
Medlem
Willow1s avatar
Citat:

Det är vad jag också uppfattat det som. Om han är så snäll som alla säger tror jag hon vill ha honom framför sig. Då kan hon läsa av hans reaktioner
Citera
2014-06-29, 12:30
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Eller så är verkligheten inte riktigt som bilden hon haft i huvudet? Knepigt!

Ja, så kan det förstås också vara, svårt att riktigt få grepp om det hela innan vi har alla fakta.

Oavsett så är hon synnerligen speciell, nästan "säregen".
Citera
2014-06-29, 12:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Jo, jag gissar på att cirka 60 procent av det media skriver i slutänden stämmer med sanningen och att båda blaskorna har olika rätt i olika skeenden.
Citera
2014-06-29, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Måste rätta mig själv. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19132521.ab

Det kan alltså vara riktigt att hon parkerade LL:s bil på annan ort. Orten är okänd, och det är likaså okänt hur hon tog sig tillbaka till Askersund för att hämta sin egen bil.

Det va därför jag menade att bilen kunde va parkerad vid tågstation, bussmot eller liknande, för att det skulle ge sken av att LL rest någonstans.
En tanke bara.
Citera
2014-06-29, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren

Att slå någon i huvudet med en hammare är ämnat att förorsaka skada, och man bör rimligen inse att det kan leda till svåra skador/döden.
Att knivhugga någon (i synnerhet ett flertal gånger centralt i kroppen) är ämnat att förorsaka skada, och man bör rimligen inse att det kan leda till svåra skador/döden.

Att kombinera dessa två förfaranden, som sker så att säga i etapper, gör att brottsrubriceringen måste landa på mord. Allt annat vore helt bisarrt.

Faktum är att JH uppsåtligen har berövat LL livet.

Att stycka kroppen, städa upp, transportera bort kroppen och försöka gömma den (och dessutom genomföra de dagliga rutinerna som hundrastning och arbete) får väl ändå sägas vara att kusligt rationellt sätt att försöka reda upp den mycket påfrestande situation som JH satt sig i, och att försöka undgå att ställas till ansvar för sina handlingar?

Att hon inte orkade hela vägen, efter den nekade hjälpen från sambon, tyder snarast på att hon INTE lider av någon allvarlig psykisk störning. Hon torde helt enkelt efter det beskedet ha insett att hon saknade möjlighet att klara sig undan ansvar för sitt dåd.
Då torde det rationella vara att själv kontakta polisen, och så att säga få det oundvikliga avklarat.

Jag tror, och hoppas, att hon döms till livstids fängelse för mord.
Något annat vore, med de uppgifter vi har i nuläget, ytterst anmärkningsvärt.

Att ta med sig en hammare och slå någon i bakhuvudet med nämnda hammare ska gå att få till dråp enligt en del. Och detta i kombination med att hon hämtar en kniv och hugger.

Att det ska ha varit livat där inne ska tydligen också tala för att det högst blir dråp hon blir dömd för.

Trots kroppen skick så måste skador av hammare och kniven kunna ses på kroppsdelarna.

JH har tydligen en skada på handen. Har det varit ett stort tumult där de båda två var närvarande borte JH också ha skador. Om det finns såna så finns det bevis på att de slagits. Dock får man ju inte slå hur mycket som helst med en hammare och hugga med en kniv utan att det ska bli någon påföljd. Dråp eller mord.

Jag tror också mord ska jag säga. Möjligen inte livstid.
Senast redigerad av nie 2014-06-29 kl. 12:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in