2500 i veckan är ingenting mot för vad som händer när irakierna kommer (och det är ej dom kristna som komm3er!!!) vi kan nog räkna mot det 4-dubbla till sen-hösten!
det är troligt att det kommer komma 5000 per vecka om kriget eskalerar i irak...
vi kommer aldrig kunna hantera såna mängder.. ett nytt lucia beslut behövs..
sommarstugorna kommer aldrig klara vintern i sverige... så var ska de bo?
Vi har hög arbetslöshet och bostadsbrist, samtidigt så skall det välla in folk över gränsen.
Vad tycker ni?
Tja, även om man är totalt självuppoffrande och lägger varenda krona på välgörenhet så måste man fortfarande fråga sig om våra pengar används på bästa sätt för att hjälpa så många som möjligt? Det är svårt att se hur dyrbart flyktingmottagande i Sverige är kostnadseffektivt. Det kostar runt 100 ggr mer att låta en person bo i Sverige jämfört med att rädda ett liv på plats i tredje världen.
Sen tar Sverige emot extremt många flyktingar jämfört med resten av europa: källa
Tänk er att en politiker föreslog att vi skulle sänka antalet flyktingar som får stanna i Sverige från 26 000 om året till 100 st. Den politikern skulle bli jagad med tjära och fjädrar, "nazist" är nog det snällaste journalisterna skulle kalla honom.
Men Kroatien, Portugal, Estland, Litauen, Slovakien, Slovenien ligger alla på runt 100 st om året. Tidningar utmålar Ungern som högerextremt, men de ligger faktiskt så högt som 400 st om året. Varför är inte Portugal och Estland högerextrema i deras rapportering? Finland är förhållandevis generösa, men vi låter fler stanna på ett par veckor än finnarna gör på ett helt år.
De senaste dagarna ligger vi på en takt där vi släpper in fler på en timme än Estland gör på ett år.
Östra Göinge (13 700 invånare) tar emot lika många flyktingar (300 st) som de 25 miljoner invånarna i Slovenien, Kroatien, Estland, Litauen och Portugal gör.
Sverige utgör ca 2% av EU:s befolkning. Vi är bara tio miljoner personer i landet, men lät fler flyktingar stanna än 20 andra EU-länder som har en sammanlagd befolkning på 250 miljoner.
Data (alla siffror i inlägget är beviljade uppehållstillstånd till flyktingar, inte antalet asylsökande):
Kod:
Uppehållstillstånd till flyktingar i 20 EU-länder:
Land Befolkning Uppehållstillstånd
Lithuania 2971900 60
Luxembourg 537000 140
CzechRepublic 10516100 365
Slovakia 5410800 75
Ireland 4591100 205
Slovenia 2058800 40
Spain 46704300 555
UnitedKingdom 63730100 13400
Poland 38533300 735
Finland 5426700 1795
Latvia 2023800 35
Croatia 4262100 25
Malta 421400 1610
Bulgaria 7284600 2495
Romania 20057500 1840
Estonia 1324800 10
Portugal 10487300 135
Greece 11062500 1415
Hungary 9908800 420
Cyprus 865900 255
Befolkning totalt: 248 178 800
Uppehållstillstånd: 25610
Antal uppehållstillstånd till flyktingar (per miljon):
Croatia 5
Estonia 7
Spain 11
Portugal 12
Slovakia 13
Latvia 17
Poland 19
Slovenia 19
Lithuania 20
CzechRepublic 34
Hungary 42
Ireland 44
Romania 91
Greece 127
UnitedKingdom 210
Italy 242
France 246
Luxembourg 260
Cyprus 294
Germany 323
Finland 330
Bulgaria 342
Denmark 599
Belgium 601
Netherlands 632
Austria 750
Sweden 2762
Malta 3820
Sverige ligger alltså uppemot tio gånger högre per capita än rika länder som Finland, Tyskland, Frankrike, England, Italien. Vi tar emot 100 ggr fler än de tio länder i EU som tar emot minst flyktingar per capita.
Jag har fått information från en som arbetar på familjebostäder i Göteborg att det har fattats "beslut" om att alla lägenheter som eventuellt blir lediga i vissa stadsdelar kommer att vara vikta för invandrare. I praktiken någon slags "svenskstopp" alltså. Dock vill vill väl ingen normal svensk bo i dessa stadsdelar ändå...
2500 i veckan är ingenting mot för vad som händer när irakierna kommer (och det är ej dom kristna som komm3er!!!) vi kan nog räkna mot det 4-dubbla till sen-hösten!
Jag har fått information från en som arbetar på familjebostäder i Göteborg att det har fattats "beslut" om att alla lägenheter som eventuellt blir lediga i vissa stadsdelar kommer att vara vikta för invandrare. I praktiken någon slags "svenskstopp" alltså. Dock vill vill väl ingen normal svensk bo i dessa stadsdelar ändå...
I den lilla staden där jag bor väller det in "flyktingar". Nästan inga araber men massor av afrikaner. Min hyresvärd (privat) har i ett års tid bara hyrt ut till afrikaner i mitt kvarter. Han äger ett kvarter till men där tar han bara in vita människor. De flesta afrikanerna är trevliga och skötsamma sådana utan hucklen. De är mycket trevligare och på alla sätt skötsammare än många av de som bodde här förut.
Men det finns också några muslimafrikaner som är till ständiga problem. De kastar sopor överallt och är förstås tjuriga, några har kjol på sig och fula skägg.
Igår såg jag en nyanländ som gjorde mig illamående. Han var benrangel smal med utstickande kindknotor och glest skägg, en riktig kat somalier. I släptåg hade han en kvinna (troligen) i brun hijab tre steg bakom honom och bärande på matkassarna.Han glodde mordiskt på min hund med sin kat blick och snörvlade hotfullt i skägget.
Vad som har övertygat min hyresvärd till att enbart hyra ut till afrikaner vet jag inte. Troligen pengar.
Nu finns det inga lägenheter kvar i hans "svarta"kvarter. De flesta av oss som bor här flyttar inte för att det kommer afrikaner. Några har flyttat, men det var svenska gnällkärringar som ingen saknar. Jag bryr mig inte om att de nya är svarta om de är skötsamma och har normala kläder
på sig.
Men jag avskyr katsomalier som är fanatiskt religiösa hundhatare.
Min hyresvärd tar verkligen sitt ansvar som Ullenhag vill att vi skall göra. Men tyvärr så kan inte några av de 2500 i veckan bo här för det är fullt. Fullt överallt. Bara döden frigör lägenheter nuförtiden.
SvD rapporterar att mer än 1 600 migranter har tagits om hand av den italienska flottan och kustbevakningen under helgen.
Citat:
Ursprungligen postat av SvD
Mer än 1 600 migranter har tagits om hand av den italienska flottan och kustbevakningen under helgen, enligt uppgift från italienska myndigheter. Antalet människor som flyr till Europa via Italien närmar sig därmed rekordnivåer.
Nu rör det sig om mer än 60 000 hittills i år, vilket innebär att det tidigare rekordet på 63 000 människor i samband med den arabiska våren 2011, kommer att passeras.
Jag länkar till en källa på att det verkligen handlar om 2381 asylsökanden innan tvivlarna börjar gorma om att det är trams och att det absoluuut inte kan komma 2000 stycken i veckan.
Som vi ser på staplarna så börjar Eritrieanerna ta in på Syrierna och slåss snart om topp-positionen i asyl-ligan. Irakierna har ännu inte börjat söka asyl i speciellt stora skaror, de ligger på under 100 stycken i veckan än så länge.
Det här är ju ett gyllene tillfälle för landsmän att utnyttja sina egna och anordna smuggelresor hit, med löftet om att dessa berikare ska betala dem tillbaka med socialbidrag och slavjobb. Malmö har ju redan haft ett par sådana entrprenörer.