2014-06-25, 22:32
Medlem
Corrans avatar
I ett samhälle där man i princip verkar sträva åt att jämna ut alla skillnader mellan könen.
Så känns det ju väldigt märkligt att två kvinnor går ut i SVT och säger att män inte ska bära vanliga shorts på stan?!

Det gör mig förundrad över hur man kan vara så blind och kall mot sina med(mot)människor.
Vi män blir väl varma med? Ska vi alltid förväntas traska runt i kostym och finskor? Även när det är 30 grader varmt...

Och vilket ***** liv det blivit om några äldre vita män hade rackat ner på kläderna som kvinnor väljer.

Sommar och shorts hör väl till? Och varför ska det just gälla bara män?

Det är ju 1000 gånger snyggare med en tränad kille i shorts, än en vrålfet kvinna i dito kläder. Och det säger jag som man

Att finare restauranger har klädkoder, det köper jag. Men att traska i vanliga shorts en sommardag i stan. Att detta ens kan va en fråga eller nån sorts bekymmer är över mitt förstånd.

Nu verkar dom ju tycka att det är Heeelt okay med shorts på landet (bondlurkarna kan tydligen "få dras med shortsmän). Men om man då går in till stan, bör man byta om?

http://www.svt.se/opinion/shortsman-pa-stan-nej-tack
Citera
2014-06-25, 22:40
Medlem
När ska kvinnor lära sig att de inte ska berätta för män hur de ska klä sig?
Citera
2014-06-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan3
När ska kvinnor lära sig att de inte ska berätta för män hur de ska klä sig?

Haha, kanske när män slutar berätta för kvinnor vad de ska ha på sig, och inte ha på sig.

personligen har jag inget emot shorts på män, snyggt med lite välsvarvade ben och lite lurv i motljus...
Citera
2014-06-25, 23:07
Medlem
Sånt här är viktigt. Mycket viktigare än könsstympning av flickor. Åtministone om man är en medelålders blekfet mediafeministfitta. Vi andra fortsätter planera vår flytt från den sönderfallande feministiska Sverige, oförmöget att ta i ett enda reellt problem.
Citera
2014-06-25, 23:08
Medlem
För mig får skribenterna tycka vad de vill om män i shorts, det påverkar inte hur jag väljer att klä mig.

Det jag ställer mig skeptisk till är kroppsidealet de tar upp för kvinnor. Ser det verkligen ut på följande sätt:

Citat:
För så här ser det ut: För oss kvinnor härskar fortfarande ett traditionellt manskroppsideal. Vi ska helst ha rutor på magen, tränade överarmar, breda axlar och smala höfter. Väldigt få kvinnokroppar ser ut så.

Konstigt att det i mångt och mycket går tvärs emot vad många män uppskattar hos kvinnor.
Citera
2014-06-25, 23:08
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Den här "kaxiga attityden" som blivit mode bland moderna feminister cementerar kvinnan i en underlägsen underdog-position. You go girl är hejaropen de tävlar om att få. De vill vara "radikala" och "tuffa". De vill vara "vulgära", tala om mens och dildos och visa att de kan käfta emot magistern.

För 40 år sedan skapade sånt beteende riktiga folkstormar med tv-debatter ledda av Siewert Öholm. Idag reagerar folk med en gäspning eller ett artigt leende. Eller som när femen gör sina bröstaktioner... ingen bryr sig egentligen, förutom några kvoterade krönikörer, några twittrare och en och annan gubbsjuk 40-talist som inte lärt sig hitta porr på nätet.

Så varför kommer kvinnorna undan med sådana kommentarer? Jo, det är så där gulligt som när unga tonåringar pratar om hur de ska revolutionera samhället med sina idéer. Alla vet att tonåringarna snart växer upp och ser den bittra verkligheten, men "ambitionen är ju beundransvärd"!

Förfan tjejer... ta lite risker, starta eget och visa att ni är värda maktpositionerna ni tjatar om. De flesta av er kommer misslyckas, precis som de flesta manliga entreprenörer, men då har ni åtminstone kommit in i matchen. Ert smågnäbb om vilka kläder magistern borde eller inte borde ha resulterar som mest i några hundra likes på Facebook och en tråd på Flashback.
Citera
2014-06-25, 23:10
Medlem
Naravodomoks avatar
Jag förstår inte poängen med krönikan. Är det nån slags illa förmedlad satir?
Citera
2014-06-25, 23:11
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Haha, kanske när män slutar berätta för kvinnor vad de ska ha på sig, och inte ha på sig.

personligen har jag inget emot shorts på män, snyggt med lite välsvarvade ben och lite lurv i motljus...

När kommenterade män senast vad kvinnor ska ha på sig? Upplys mig.
Citera
2014-06-25, 23:12
Medlem
Herr gurkas avatar
Är det inte vanligt hyfs att inte ha shorts i stan?
Citera
2014-06-25, 23:12
Bannlyst
Fast man bär inte shorts på stan. Det tillhör ren hyfs.
Citera
2014-06-25, 23:13
Medlem
ascHacks avatar
"Men hur blev det så här, att män plötsligt anser det vara fritt fram att exponera sina lurviga ben i cityluften?"

Män är män, vi har lurviga ben. Däremot kan man ju vända på frågan och ifrågasätta exempelvis kvinnors (feministers) exponering av hår under armarna. Det är tydligen helt lugnt?
Citera
2014-06-25, 23:26
Medlem
JackDawsons avatar
Om man inte skulle "fått" bära shorts på stan så skulle lökringarna gå igenom kavajen eller vad nu man skulle ha på sig, då hade radikalfeministerna klagat på det istället. Att ens försöka banna shorts är overkill enligt mig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in