2014-06-23, 16:49
Medlem
cirkulationsplatss avatar
Fasen så gött att Nilstorpsryktet besannades!
Han har ju ryktats till Växjö väldigt länge men efter att hann gick och vann Calder Cup så började man ju misströsta lite. Skönt som fan att ha ett stabilt målvaktspar.
2014-06-23, 17:03
Medlem
Displaceds avatar
Nihlstorp är helt okej. Sedan tror jag deras förluster är bättre än nyförvärven, men det finns fortfarande god potential i laget. Topp 6 blir det nog, men inte lika bra som den gångna säsongen, det är min gissning.
Senast redigerad av Displaced 2014-06-23 kl. 17:32.
2014-06-23, 17:12
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Nihlstorp är helt okej. Sedan tror jag deras förluster är bättre än nyförvärven, men det finns fortfarande god potential i laget. Topp 6 blir det nog, men inte lika bra som den gånga säsongen, det är min gissning.
Man har ju inte värvat klart än. Skulle tro att man lär ersätta de spelare som försvunnit. Dessutom är backuppsättningen en av dom bästa om inte den bästa i SHL. Dom har också en stabil målvaktssida vilket man inte kan säga att dom hade förra säsongen.
2014-06-23, 17:51
Medlem
OlleVieros avatar
Räknar lite lätt på Skellefteås ekonomi efter alla tapp och lågt(jävligt lågt) räknat å frigör man minst 2,5 miljoner i lönekostnader varje månad för att alla förluster samt att man får in närmare 10 miljoner om även Möller köps loss.

Man har tappat i stort sett 60 % av de totala löneutgifterna från förra säsongen då dom dyraste spelarna dragit. Då finns det utrymme att handla för, men frågan om man ens bryr sig då det är utrymme för fiasko nästa säsong. Det kommer att vara svårt att ramla ur.

Kommer kanske några talangfulla ryssar i utbyte mot Ericsson. "Samarbete med SKA" stod det i något pressmeddelande tidigare då Jimmies flytt annonserades.
2014-06-23, 17:51
Medlem
cirkulationsplatss avatar
Citat:
Nihlstorp är helt okej. Sedan tror jag deras förluster är bättre än nyförvärven, men det finns fortfarande god potential i laget. Topp 6 blir det nog, men inte lika bra som den gångna säsongen, det är min gissning.

Jag tror ungefär som du. Man kommer inte lyckas ersätta det man tappat/skickat på forwardsidan men samtidigt verkar hela SHL ha svårt att värva namnkunnigt. Därför tror jag att Växjö kommer stå sig ungefär lika bra som den gångna säsongen..
2014-06-23, 21:42
Medlem
B-Dawks avatar
Ekonomitråd finns. Använd den vid ekonomiska diskussioner.

/Mod
2014-06-24, 10:54
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Calle Johansson står snart i Frölundas bås. Vore en typisk Frölundavärvning.
2014-06-24, 11:52
Medlem
havreees avatar
Citat:
Helt okej?...

Förmodligen seriens bästa målvakt nästa säsong och kan vara årets värvning hittills. Grattis Växjö!
2014-06-24, 16:59
Medlem
Thains avatar
Helt OK sportchef som sitter bakom rodret. Nu suktas det enbart efter minst en (kanske två) lovande forwards som knyter ihop säcken, så blir detta väldigt bra.
2014-06-24, 18:20
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Helt okej?...

Förmodligen seriens bästa målvakt nästa säsong och kan vara årets värvning hittills. Grattis Växjö!
Har aldrig blivit särskilt imponerad av honom. Men visst, det är ingen dålig värvning heller.
2014-06-24, 20:17
Medlem
OlleVieros avatar
Var värvar vi nu då det verkar som om NHL och KHL bara slantar upp och tar alla bra spelare? Klart det finns en massa bra AHL-killar som ser chansen att dra in lite mera slantar, men är det sådana vi vill se?

Var ligger framtiden?
2014-06-24, 21:35
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

Var ligger framtiden?

Juniorer, är inte det Skellefteås ryggrad? Lyft upp fler bara!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in