Citat:
Ursprungligen postat av
Kellin
Efter att migrationsverket har höjt att det kommer fler asylsökande till Sverige börjar jag bli riktigt orolig över Sveriges framtid! Det finns ingen nationalstat längre och vi håller på att skämma ut oss över världen - med tanke på hur många invandrare vi har i detta land. Vi skall hjälpa folk - men på plats och kanske högst 10 000 flyktingar i Sverige! :/
Jag tror att alla håller med om att det, som det verkar dag för dag, blir allt svårare för Riksdag och media att passivt följa den allt större mängden flyktingar som kommer till vårt land medan våra omedelbara grannar tar mot en bråkdel av vad vi gör och står ut med.
Alla kan känna automatisk empati med de som har det sämre. Ingen vill däremot ha dessa människor i sitt liv. Då spelar det plötsligt ingen roll om man tillhör Feministiskt Initiativ eller Sverigedemokraterna.
Min egen åsikt?
Stäng gränserna nu och omedelbart. Ta hand om de som nu skall stanna här, med eller mot vår vilja och indoktrinera det som gjort Sverige stort efter generationers slit - möteskulturen, demokratin, jämlikhet mellan män och kvinnor. Acceptera detta eller åk hem till era bananländer.
Sveriges flyktingar har en lång väg att vandra för att visa sin tacksamhet mot deras ändrade livsvillkor. Detta inkluderar naturligtvis lejonparten av Sveriges politiker och mediala företrädare.