2014-06-23, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
Kan hålla med en tidigare talare att det skapats många svammel
Trådar att vargen kommer, dock är situationen en annan nu.
Numerären är så hög, och kommer bara fortsätta sin exponentiella ökning till det
Tar stopp. Både S och M hatar förslaget att man skall kunna söka asyl i resp. Hemland.
Dock kommer dessa partier få så stryk i valet. Så jag skulle kunna tänka mig att vi om 3
år kan ha uppemot 15-20 000 sökandes per vecka.
Moderaterna och sossarna är också så pass delade åsiktsmässigt inom partiet så att de har svårt att ändra kurs. MP V och C gör det inte direkt lättare.
Citera
2014-06-23, 22:51
Medlem
Människor är en tillgång, ingen kostnad.

Länder med hög invandring som USA, Kanada, Italien och Sverige ligger i topp i BNP-ligan.
Citera
2014-06-23, 22:52
Bannlyst
Ni måste förstå att det är kraschet som måste komma innan vi kan börja om, om det går att börja om.

Folk är i trans. Politikerna och Bilderberg i synerhet har kapat "demokratin".

Diktaturländer som nordkorea kan vi peka på. Såna är vi.
Citera
2014-06-23, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X
Människor är en tillgång, ingen kostnad.

Länder med hög invandring som USA, Kanada, Italien och Sverige ligger i topp i BNP-ligan.

Källa på det?
Citera
2014-06-23, 22:53
Medlem
Naturochtraditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Momento
hälften av Svenskarna tycker att det är på tok för mycket och ohållbart så du är inte direkt ensam.

Frågan är varför svensken tiger?
Citera
2014-06-23, 22:56
Medlem
Naturochtraditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Svensken har så jävla dåligt samvete för att vi stod passiva under andra världskriget och nu vill vi lätta vårat samvete genom att se till att alla stackars människor skall ha det så bra som möjligt. Speciellt när man inte själv betalar för det, eller kan köpa bostadsrätt utanför de problemområden som detta för med sig.

Fy fan

Och vilka drar nytta av det?
Citera
2014-06-23, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X

Man tänker alltid långsiktigt, inte kortsiktigt.

Kortsiktigt så fortsätter vita människor att hålla denna värld på fötter.

Långsiktigt så ser det inte lika bra ut.
Citera
2014-06-23, 23:00
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Jag förväntar mig ingenting från er, ni har redan visat att ni inte har kapacitet till att tänka logiskt.
Ni visar resultatet utav en ekvation baserat på tid, men ändå undviker ni att svara på allt som är tidsrelaterat.

Så här tänker ni:
Det kostar mig 500 kronor per dag att serva bilen. Det blir 182 500 kronor per år. SVERIGE GÅR UNDER!!!

Ser du problematiken..? Vad är det som fattas där?

Olika underlag på kostnaden.
Citera
2014-06-23, 23:03
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Källkritik kanske? Är du så naiv eller? Hade folk fått 6000 per dag så hade alla sagt upp sig och haft ett unge på koppel.

Haha, varför tror du Bert karlsson har gett sig in i det här? För att han är en så fantastiskt solidarisk medmänniska?

Jan Emanuel är en annan som lyckades skrapa ihop runt 30 miljoner i vinster på några år i sitt lilla asylprojekt. Det är helt enkelt så att det betalas ut sinnessjuka summor.
Citera
2014-06-23, 23:04
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Sverige har blivit intalade att skapa det perfekta samhället av diverse mycket välbärgade marxister. Precis samma sak som hände i Ryssland, idén kom utifrån. Just nu är Sverige i ett slags sjukdomstillstånd där man inte få det att gå ihop varket ekonomist, infrastrukturmässigt eller socialt samtidigt som man totalförnekar problemen. Allt handlar om ideologin som är perfekt.

Vi har redan sett det här och vi har hela östblocket som exempel. Sverige kommer att brisera, IMF kommer vara där som gamar och vägen tillbaka är mycket lång. De som varit i öst kan vittna om att mentaliteten är förstörd för generationer framåt och det man har neglegerat tar lång tid att reparera.

Allt har redan hänt och nu är det sveriges tur, så om 100 år eller så kommer Sverige bli bättre om marxisterna försvinner.
Citera
2014-06-23, 23:05
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.K
Man tänker alltid långsiktigt, inte kortsiktigt.

Kortsiktigt så fortsätter vita människor att hålla denna värld på fötter.

Långsiktigt så ser det inte lika bra ut.

Nej, jag hållerr med. På kort sikt tycker den vita världen att den hjälper till men på lång sikt skapar det ökade klyftor och större konflikter mellan de som har och de som inte har.
Hade vi satsat krutet på att utveckla de länder som har det sämst till att utvecklas under en demokrati med egen försörjning exempelvis vis jordbruk för produktion av mat så hade vi alla haft nytta av det.

Nu spenderar vi resurser på några få och låter resten kriga och svälta ihjäl.
Citera
2014-06-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellin
Efter att migrationsverket har höjt att det kommer fler asylsökande till Sverige börjar jag bli riktigt orolig över Sveriges framtid! Det finns ingen nationalstat längre och vi håller på att skämma ut oss över världen - med tanke på hur många invandrare vi har i detta land. Vi skall hjälpa folk - men på plats och kanske högst 10 000 flyktingar i Sverige! :/

Jag tror att alla håller med om att det, som det verkar dag för dag, blir allt svårare för Riksdag och media att passivt följa den allt större mängden flyktingar som kommer till vårt land medan våra omedelbara grannar tar mot en bråkdel av vad vi gör och står ut med.

Alla kan känna automatisk empati med de som har det sämre. Ingen vill däremot ha dessa människor i sitt liv. Då spelar det plötsligt ingen roll om man tillhör Feministiskt Initiativ eller Sverigedemokraterna.

Min egen åsikt?

Stäng gränserna nu och omedelbart. Ta hand om de som nu skall stanna här, med eller mot vår vilja och indoktrinera det som gjort Sverige stort efter generationers slit - möteskulturen, demokratin, jämlikhet mellan män och kvinnor. Acceptera detta eller åk hem till era bananländer.

Sveriges flyktingar har en lång väg att vandra för att visa sin tacksamhet mot deras ändrade livsvillkor. Detta inkluderar naturligtvis lejonparten av Sveriges politiker och mediala företrädare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in