2012-05-14, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är bra områden som jag gillar, men det som är synd är att de ligger för nära problemområdena.

Ön kanske kan vara nåt?

Vilka problemområden syftar du på?

Ön är nice men en bit ut ju.
Citera
2012-05-14, 19:27
Medlem
Trinnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är bra områden som jag gillar, men det som är synd är att de ligger för nära problemområdena.

Ön kanske kan vara nåt?
Är inte heller helt klar över vilka problemområden du syftar på.

Ön tycker jag har samma problematik som Västra hamnen. Öppet, blåsigt, kalt och kallt, och dessutom längre från centrum än VH. Dock utan att det blir tjockt med folk på sommaren.
Senast redigerad av Trinnit 2012-05-14 kl. 19:30.
Citera
2012-05-14, 19:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinnit
Är inte heller helt klar över vilka problemområden du syftar på.

Ön tycker jag har samma problematik som Västra hamnen. Öppet, blåsigt, kalt och kallt, och dessutom längre från centrum än VH. Dock utan att det blir tjockt med folk på sommaren.

Problemet med Malmö är att det är promenadavstånd till riktigt sunkiga förorter. Kanske de värsta i Sverige? Från centrala delarna är det inte överdrivet långt till de sämre förorterna. Det räcker bara att passera Nobelvägen, så märker man att den gatan bildar en viss skiljelinje genom stan. Ju närmare Rosengård man kommer desto större obehag känner man.
Citera
2014-04-04, 06:02
Medlem
utan.att.stannas avatar
Nybygget Barcelona i vh har lyor till salgs nu. 2015 är det klart. Dom billigaste 2orna är borta redan vad jag kan se. Men är lite sugen. Men är det inte lägenheterna där i vh som sjunkigt som sten?
Citera
2014-04-04, 06:20
Medlem
Kattafankens avatar
Västra hamnen har dyra avgifter i de flesta hus, det ser jag som negativt. Området i sig dock, är mycket fint och jag tror på en prisuppgång. Tänk på kommunikater som öppnar för fler köpare inte når Västra hamnen, och sök typ av bostad därefter. En etta/studio som singel-levaren vill ha är nog inte lika lättsåld som en tvåa med smart planlösning för par/familj skulle bli.
Citera
2014-04-04, 06:22
Medlem
Kattafankens avatar
sen gillar jag inte personligen att det är så blåsigt därute, men om man hade en lägenhet med en utsikt över vattnet skulle man nog vara rätt glad ändå....
Citera
2014-04-04, 06:55
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
sen gillar jag inte personligen att det är så blåsigt därute, men om man hade en lägenhet med en utsikt över vattnet skulle man nog vara rätt glad ändå....
Jo, det hade varit guld med havsutsikt till frukosten... Såg att parkeringen kostade 1000 kr. Lite saftigt.
Citera
2014-04-04, 19:59
Medlem
utan.att.stannas avatar
Hur kollar man hur priserna har förändrats där i hamnen under årens lopp?
Citera
2014-04-04, 21:25
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Jo, det hade varit guld med havsutsikt till frukosten... Såg att parkeringen kostade 1000 kr. Lite saftigt.
Det är sjukt dåligt med parkeringar där ute och de fortsätter bygga. Finns många lägenheter helt utan havsutsikt där man istället har fyra meter till grannhusets fönster. Det känns inte speciellt attraktivt.

/T
Citera
2014-04-04, 22:51
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Det är sjukt dåligt med parkeringar där ute och de fortsätter bygga. Finns många lägenheter helt utan havsutsikt där man istället har fyra meter till grannhusets fönster. Det känns inte speciellt attraktivt.

/T
Nej, har sett en del lägenheter som ser otroligt oattraktivt placerat. Och ingen havsutsikt från ens något rum, känns extremt sålt smöret och tappat pengarna. Fick blåsten men inte utsikten.
Citera
2014-04-05, 19:48
Medlem
TeEsErs avatar
Ska man köpa där ute ska man dessutom kontrollera fasaden. I princip allting i de första etapperna byggdes med enstegstätning. Vet att de gjort om många fasader där ute redan men det är viktigt att kolla upp.

Sen är där också den långa historien om BRF Vindöga. Det är en förening som bör undvikas.
Det är en förening där arkitekterna Wikeborg & Sander fuskbyggde på tomträtt och sen konkade. Tror inte allting är utrett där ännu.

/T
Citera
2014-06-23, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Ja havsutsikt centralt i en lite större stad vore något!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in