Citat:
Ursprungligen postat av
StopDropAndRoll
Men ändå stannade han..
Fast det gjorde han ju bara fysiskt. Självaörhållandet var ju avslutat. Och att de fortfarande delade bostad kan ju mycket väl ha rent ekonomiska orsaker
Citat:
Konstigt.
Det är väldigt vanligt att killkompisarna kallar flickvänner psykopat och liknande då hon inte vill att killen går ut var och varannan helg, eller till och med vardag.
I min verklighet är inte just
psykopat ett ord som brukar användas i sådana sammanhang. Visserligen slänger många omkring sig psykopatstämpeln rätt liberalt, men killkompisar som tycker att tjejen har gjort killen till en toffel brukar välja andra ord.
Citat:
Jag har själv blivit kallad liknande ord då jag sagt nej till att killen ska gå och hänga med polarna och jag är då inte en psykopat. Vi är vuxna människor med ansvar, man kan inte droppa allt för att supa eller spela tv-spel, även om man gärna vill.
Så, ja. Skitsnack. Ingen har trott att J*nna är en regelrätt psykopat. Det är orden kompisarna använt för att J*nte inte kunde hänga i tid och otid.
Du går på rätt hårt här. Men med tanke på att polisen säger att mordet specifikt har svartsjukebakgrund, och att J*nna förefaller ha medgivit att hon dödat L*llo, även om hon inte medger uppsåt, ger inte det vid handen att J*nna har haft
lite mer kontrollbehov än random flickvän som inte vill att hennes kille ska gå ut utan henne tre dar i veckan? De allra flesta tjejer tar trots allt inte kål på sina rivaler.
Och man kan dra åt skruven ett varv till. Nu är det rätt oklart om J*nte verkligen kan bindas vid något brott - han är bara häktad på den lägre misstankegraden, vilket betyder att han måste släppas om en vecka om polisen inte hittar något mer på honom - men
om han nu har medverkat som åklagaren tror, tyder inte också det på att J*nna har haft honom i
väsentligt kortare koppel än vad flickvänner normalt har sina pojkvänner i?
Jag menar, om min fru kom hem och ville ha min hjälp med att undanskaffa kroppen till en person som hon har råkat ha ihjäl, då skulle jag
inte säga
Visst, älskling! och prompt sätta mig i bilen.
Så det finns en del som tyder på ett kontrollbehov så starkt att det kan uppfattas som onormalt av omgivningen