Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-23, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Men helt seriöst Hull... Har du funderat på att bli manusförfattare nån gång? Släpp den tanken i så fall. Sen, och det här är helt min personliga åsikt: det är på riktigt det här. Ingen "mordgåta" som hittats på för att underhålla någon. Jag förstår inte alls syftet med att fantisera kring detaljer som vi kanske aldrig får veta något om. Du har naturligtvis rätt att göra det om du nu går igång på det men om du vill bli tagen på nåt slags allvar kanske du borde lugna ner dig några hekto.
Jag har som sagt fått PM av en person som i sin tur fått info av folk i JA:s närhet. Infon går ut på att JA kom hem från jobbet och fann sin lägenhet "mycket ordentligt städad". Om du vill få en detalj som kan vara helt sant alltså.

Personligen tycker jag det är lika naivt att lita på ditt PM som det Hull skriver, båda kan vara lika sanna. Om du vill förespråka sanningen får du nog helt enkelt vänta tills FUPen kommer ut. Fast då får du hoppas på att JH och JN har pratat ut om allt OCH berättat 100% sanning, vilket oftast inte görs.
Citera
2014-06-23, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
LL = L*llan, L*llo, *=o.
JH = J*nna, * = o.

LL har klart visat sin avsky för folk som tatuerar sig. Då JH har massor av tatueringar kan detta varit ytterligare en bidragande faktor för konflikt. För att det ska funka måste de två ha känt till varandra under längre tid.

Spekulation:
Det finns ett scenario som kan förklara säckar vi brottsplatsen och misstänkt stycknings rykten.

Så här kan det ha gått till:
( Detta är alltså en dramatisering och inte något som faktiskt har hänt, skall läsas som en fantasifull skildring av ett liknande förlopp ).

JH ringer på dörren och LL öppnar. Samtal inleds men urartar i LL's kaxighet och JH's lynniga temperament.

LL är van vid tuffa tag och är inte rädd för en tjej och fortsätter kaxa. JH ser nu totalt rött och börjar skrika samtidigt som hon rör sig mot LL. Det LL nu får se är vad JH's Hulken tatuering symboliserar. JH är nämligen ingen vanlig tjej, hon är av naturen extremt stark.

LL ser hur JH's ögon blir helt svarta. Samtidigt börjar hon skrika på ett fasansfullt sätt. Det ser ut som om hon svävar fram mot LL. Det ser helt onaturligt ut. Allt detta gör LL totalt chockad av skräck och hon försöker fly in i lägenheten och kastar stolar och annat i vägen för JH. Men det är för sent. Med något som kan beskrivas som onaturligt mekaniskt ryckiga och slängiga rörelser pressar sig detta monster mot söta lilla LL som först nu inser att kaxighet har ett högt pris i Jantelagens Sverige.

JH rycker tag i LL's arm som hon håller ut för att försvara sig samtidigt som hon i panik och skrik på hjälp rör sig inåt lägenheten. JH's andra arm slår mot LL's bröst och ansikte och kraften är så stor att blodsutgjutelse sker. Därefter drar JH LL mot sig och trycker därefter ned henne mot golvet med armen fortfarande hårt i sitt grepp, vilket gör att LL är totalt oförmögen att försvara sig.

Lukten av blod ökar på JH's styrka och hysteri och hon förvandlas till en svart själ inombords som hon inte längre kan kontrollera.

Det som nu händer är så otäckt att jag nästan inte vill skriva det, men det skulle förklara varför rykten om styckning hänger kvar utan bekräftelse. Här måste det nästan finnas droger likt Badsalt med i spelet.

JH ställer sig med fötterna på LL rygg och river henne i bitar i totalt vansinne. Lem för lem.

Det sker alltså ingen regelrätt styckning utan skadorna på kroppen är orsakade i själva mordtillfället.
Det kan alltså även vara dödsorsaken. Blodförlust på grund av omfattande katastrofala kroppsskador.

När nästa person kommer till lägenheten förstår denne inte vad det är han ser. Huruvida JH tog hjälp av JA eller JN spelar mindre roll här. Det måste vara en helt onaturlig scen som kan ha gjort vem som helst tokig av skräck. Det skulle inte vara konstigt om denne person lydigt gör som JH säger efter vad han ser har hänt. Han vill helt enkelt inte råka ut för samma sak.

( så var sagan slut ).
---

JH yrkar alltså på misshandel och vållande till annans död. Men var det verkligen JH som mördade? Var JH medveten under själva händelseförloppet eller tog en svart själ över henne i stundens hetta?
Kan försvaret yrka på tillfällig sinnesförvirring och extrema omständigheter? I så fall kan JH vara ute i samhället rätt så snart. Redo att mörda igen... och igen...

LL hade ju själv tatueringar så hennes eventuella avsky, var har du fått det ifrån?
Citera
2014-06-23, 11:49
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StopDropAndRoll
Men ändå stannade han..
Fast det gjorde han ju bara fysiskt. Självaörhållandet var ju avslutat. Och att de fortfarande delade bostad kan ju mycket väl ha rent ekonomiska orsaker
Citat:
Konstigt.
Det är väldigt vanligt att killkompisarna kallar flickvänner psykopat och liknande då hon inte vill att killen går ut var och varannan helg, eller till och med vardag.
I min verklighet är inte just psykopat ett ord som brukar användas i sådana sammanhang. Visserligen slänger många omkring sig psykopatstämpeln rätt liberalt, men killkompisar som tycker att tjejen har gjort killen till en toffel brukar välja andra ord.

Citat:
Jag har själv blivit kallad liknande ord då jag sagt nej till att killen ska gå och hänga med polarna och jag är då inte en psykopat. Vi är vuxna människor med ansvar, man kan inte droppa allt för att supa eller spela tv-spel, även om man gärna vill.

Så, ja. Skitsnack. Ingen har trott att J*nna är en regelrätt psykopat. Det är orden kompisarna använt för att J*nte inte kunde hänga i tid och otid.
Du går på rätt hårt här. Men med tanke på att polisen säger att mordet specifikt har svartsjukebakgrund, och att J*nna förefaller ha medgivit att hon dödat L*llo, även om hon inte medger uppsåt, ger inte det vid handen att J*nna har haft lite mer kontrollbehov än random flickvän som inte vill att hennes kille ska gå ut utan henne tre dar i veckan? De allra flesta tjejer tar trots allt inte kål på sina rivaler.

Och man kan dra åt skruven ett varv till. Nu är det rätt oklart om J*nte verkligen kan bindas vid något brott - han är bara häktad på den lägre misstankegraden, vilket betyder att han måste släppas om en vecka om polisen inte hittar något mer på honom - men om han nu har medverkat som åklagaren tror, tyder inte också det på att J*nna har haft honom i väsentligt kortare koppel än vad flickvänner normalt har sina pojkvänner i?

Jag menar, om min fru kom hem och ville ha min hjälp med att undanskaffa kroppen till en person som hon har råkat ha ihjäl, då skulle jag inte säga Visst, älskling! och prompt sätta mig i bilen.

Så det finns en del som tyder på ett kontrollbehov så starkt att det kan uppfattas som onormalt av omgivningen
Citera
2014-06-23, 11:59
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Lite intressant att exet förnekar allt och hästbruttan erkänner.

Kan det vara frågan om att sanningen är precis tvärtom, hon försöker ta på sig ett dråp för sin olyckliga kärlek i löfte om att det kommer bli de två?
Finns inget som tyder på det. Polisen förefaller från allra första början ha utgått från att J*nna är huvudförövaren, och med tanke på hur ovanligt det är att tjejer dödar tjejer, så bör de ha haft goda indikationer på detta.
Citera
2014-06-23, 12:04
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har fått besked från Örebro TR.

Häktningsframställan - JH: https://anonfiles.com/file/a3f17950ffbb270af378a509b8017688
Häktningsframställan - JN: https://anonfiles.com/file/33c780b120ee7781312725edb438d0a4
Okej. Åklagaren anger inte mer än skälig misstanke mot JN i häktningsframställan heller. Då är det nog ett klart svagt case de har mot honom än så länge.
Citera
2014-06-23, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Finns inget som tyder på det. Polisen förefaller från allra första början ha utgått från att J*nna är huvudförövaren, och med tanke på hur ovanligt det är att tjejer dödar tjejer, så bör de ha haft goda indikationer på detta.

Ja naturligtvis bör det vara i första hand tekniskt, ett erkännande i andra hand.

Det var snarare en polarisering mot (obefogade) påståenden om att JH skulle vara psykopat, det skulle lika gärna kunna vara tvärtom.

Vem är JN?
JH har mått dåligt länge, varför?
Citera
2014-06-23, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Okej. Åklagaren anger inte mer än skälig misstanke mot JN i häktningsframställan heller. Då är det nog ett klart svagt case de har mot honom än så länge.

En lågoddsare är att JH kontaktat JN från BP eller dess närhet i samband med brottet och fått honom att rycka ut.
Citera
2014-06-23, 12:11
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Personligen tycker jag det är lika naivt att lita på ditt PM som det Hull skriver, båda kan vara lika sanna. Om du vill förespråka sanningen får du nog helt enkelt vänta tills FUPen kommer ut. Fast då får du hoppas på att JH och JN har pratat ut om allt OCH berättat 100% sanning, vilket oftast inte görs.
Det Hull skriver är ju hens egna fantasier vilket hen också själv påpekar. Skulle jag "lita" lika mycket på såna fantasier som ett PM med möjligen helt korrekt info vore jag nog inte riktigt klok i huvudet.
Citera
2014-06-23, 12:13
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Precis som Q skriver, använder man bår vid bortforslandet. Det är av etiska aspekter, att hedra den avlidne. Liksäck används t ex. vid drunkning mm. för att sedan läggas på bår.
Hade kroppsdelar lagts i en skrinda, väl inpackade som klappar, hade det säkerligen blivit ett brott mot griftefriden.

Polisen använder ALLTID liksäckar. Liksäcken placeras på en bår. Vagnar och paket hör till sagans värld.
Citera
2014-06-23, 12:20
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Det är nog sannolikt att "ryktet" om styckning kan härledas från bilderna med dragkärran.

Dråp i hastigt mod med påföljande inre panik hos GM kan jag förstå, men att sedan offret styckas
får jag i detta fallet inte ihop i min skalle. Det vore för mig fullständigt häpnadsväckande.

Tidningarna skulle ALDRIG kalla det för styckmord utifrån några paket på en kärra. Vill de behålla jobbet så lär de nog var lite mer proffsiga än så. Hade det inte varit fråga om en styckning så hade polisen dessutom dementerat. Man vill inte att stämningen skall piskas upp i onödan.

"Paketen" kan ha innehållit instrument och övrig utrustning för undersökningen, tält etc.
Citera
2014-06-23, 12:25
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Personligen tycker jag det är lika naivt att lita på ditt PM som det Hull skriver, båda kan vara lika sanna.
De är av ganska olika natur. Vad Hull skriver är, som h*n själv medger, "spekulationer", dvs fria fantasier i sensationell riktning. Sannolikheten att fria fantasier i sensationell riktning visar sig stämma med verkligheten är så liten att den kan bortses från - mindre än 1%, i alla fall. PM:are som påstår sig ha information kommer i tre sorter: De som har rätt, de som tror att de har rätt, och de som desinformerar med flit. Min tidigare erfarenhet från forumet de senaste sex-sju åren är att en PM:are som det inte lyser några specifika varningssignaler om, som hävdar att en viss omständighet är sann, har rätt i sådär 40-50% av fallen.

Citat:
Om du vill förespråka sanningen får du nog helt enkelt vänta tills FUPen kommer ut. Fast då får du hoppas på att JH och JN har pratat ut om allt OCH berättat 100% sanning, vilket oftast inte görs.
Fast i en krimtråd som den här pysslar vi inte med sanning. Vi pysslar med sannolikheter - liksom för övrigt rätten kommer att göra senare. Att anta att flugigast tänkbara flumjidder är lika sannolikt som en uppgift från en PM:are som inte verkar otrovärdig på något specifikt sätt, bara för att vi inte säkert i dagsläget kan veta om någondera är sanning eller lögn, bidrar knappast till att föra tråden framåt.

Det ena är tillräckligt sannolikt för att böra på något sätt beaktas i tråden. Det andra kan man möjligen läsa och le åt fantasirikedomen, men det bör inte på minsta sätt diskuteras vidare i tråden.
Citera
2014-06-23, 12:25
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekenful
LL hade ju själv tatueringar så hennes eventuella avsky, var har du fått det ifrån?

http://instagram.com/p/hEOommEuGk/#
http://instagram.com/p/f8jm6UEuLd/#
http://instagram.com/p/dsbs8ckuHV/#
http://instagram.com/p/Y5ZtucEuHI/#
http://instagram.com/p/cXZBnOkuHW/#

Jag tolkar dessa som ironiska. Men de kan ju självklart vara grundläggande positiva istället.
Senast redigerad av Hull 2014-06-23 kl. 12:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in