Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-22, 16:11
  #1009
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Var inte det i AB:s livesändning?
Jag har inte sett livesändningarna. Jag läste det någonstans.

Jag gör samma tolkning som Babycakes2013:


Citat:
Hon kan ju fortfarande ha mått dåligt över det här relationsdramat i flera veckor utan att planera ett mord.
Citera
2014-06-22, 16:17
  #1010
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag letade bland artiklarna men hittar inte de exakta fraserna nu. Media måste ha ändrat. Jag vet att jag har läst att advokaten säger att JH har mått dåligt i flera veckor/en längre tid. Nu står det bara att hon mår dåligt, och sedan kommer det som du citerar här ovan.

Var hittade du det du skrev nyss?
Aftonbladet Live TV.
Intervju med advokaten efter förhandlingarna på Örebro Tingsrätt.

Jag antar att advokaten var trött och inte riktigt lyssnade på reportern,
men det lät lite lustigt.
Citera
2014-06-22, 16:19
  #1011
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtramycket
GM:s advokat säger att GM har mått dåligt de sista veckorna... Kan hon inte ha fått en psykos? Har hört att det är vanligt bland unga kvinnor.. Har jag fel?
Det är knappast vanligt, eller vanligare bland kvinnor än män, men fullt möjligt att just hon har fått det förstås.
Citera
2014-06-22, 16:24
  #1012
Medlem
Det lät nästan på en reporter som om JN blir häktad endast för att han är sambo med JH, åklagaren är rädd för att han ska undanröja bevis och påverka utredningen men dem sade ingenting direkt om det finns någonting som tyder på att han varit delaktig.
Citera
2014-06-22, 16:25
  #1013
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Men det advokaten säger att hon mått dåligt för det här i flera veckor,
stämmer dåligt med att mordet begicks i onsdags.
Det betyder att hon visste om att hon skulle komma att mörda henne.
Den advokaten skulle inte jag vilja ha.
Hon har mått dåligt rent allmänt i flera veckor, inte specifikt för det här.
Citera
2014-06-22, 16:28
  #1014
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Advokaten säger att hon har mått dåligt i flera veckor.
Då frågar reportern om det är pga det som har hänt.
Ja, det antar jag, svarar advokaten.

I flera veckor?

Du minns nog fel. Det där har jag inte läst.
Citera
2014-06-22, 16:28
  #1015
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Advokaten säger att hon har mått dåligt i flera veckor.
Då frågar reportern om det är pga det som har hänt.
Ja, det antar jag, svarar advokaten.

I flera veckor?
För det som hänt i hennes kärleksliv, tolkar jag det som. Slut med JN, nytt förhållande med JA som ev tagit slut det också.
Citera
2014-06-22, 16:30
  #1016
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag letade bland artiklarna men hittar inte de exakta fraserna nu. Media måste ha ändrat. Jag vet att jag har läst att advokaten säger att JH har mått dåligt i flera veckor/en längre tid. Nu står det bara att hon mår dåligt, och sedan kommer det som du citerar här ovan.

Var hittade du det du skrev nyss?

Det är Maloms egen efterkonstrukition.
Citera
2014-06-22, 16:31
  #1017
Medlem
Vet man hur JAs förhållande till LL var i övrigt? Kan det ha funnits flera skäl till svartsjuka och ilska.
Citera
2014-06-22, 16:31
  #1018
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag har inte sett livesändningarna. Jag läste det någonstans.

Jag gör samma tolkning som Babycakes2013:
Jag läste det i Aftonbladet.
Citera
2014-06-22, 16:33
  #1019
Medlem
Quarrels avatar
Newsflash från Expressens app: Mannen häktades.
Citera
2014-06-22, 16:33
  #1020
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Så det skulle kunna vara JA som larmade polisen?
Med tanke på att mordet ska ha skett i hans lgh medans han är på jobbet.. Han kommer hem och det är stökigt efter tumult samt en hel del blod, varpå han larmar polisen..

Skulle ju kunna vara så att JA & JH har träffats endel, hon tog det mer seriöst än honom, han vill avsluta det hela, kanske på grund av att han börjat träffa LL igen, eller så sov LL hos JA av en slump den kvällen dock fortfarande precis efter att JA har dumpat JH.
JH åker till JAs lägenheten den dagen för att "prata ut" eller försöka få tillbaks JA, alt kräva en förklaring, helt ovetandes om att LL spenderat natten där.

JA kommer hem, larmar polisen då han förstår att något hemskt har hänt LL.. Att JH hämtas in relativt snabbt, kanske beror på saker som exempelvis sms? Kanske visste JH att JA höll på med LL redan innan den här dagen, JA kan ju ha dumpat JH för att börja träffa LL och helt enkelt varit ärlig med sina känslor, varpå JH skickar arga sms där hon tex uttrycker hot mot LL av ren ilska, som sedan blir verklighet.


Jag tror dock inte att JH visste att LL befann sig i lägenheten, utan blev säkert chockad när hon hittade LL där, och de blev uppenbarligen de sista hon behövde just då. Jag tippar också på att en kniv har använts.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback