Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-20, 20:24
  #589
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Ja jag vet, det är ju vida känt att Prinsessan styckade sina offer... vad hittar du för symbolik då?

För övrigt så tycker jag att det är mycket här som är märkligt, när man kollar på hennes bilder som verkar hon inte vara en person som styckmördar folk... Kändes lite mer logiskt att hon kanske haft ihjäl BO och dom två killarna hade hjälpt till att stycka/transportera kroppen... Inte att hon själv har gjort allt.
Du har inte sett bilden jag refererar till va? En söt oskyldig prinsessa i förgrunden med ett argt monster (känd för sina svårigheter att behärska sina aggressioner när han väl förvandlats till hulken) i bakgrunden. Gissa vilken symbolik jag började fundera över. Det handlade knappast om att Peach skulle vara känd för att stycka någon.
Citera
2014-06-20, 20:26
  #590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Mjo men jag har en känsla av att JN och JH förhållande var på dekis... att denna psykohora visade sitt rätta jag... samtidigt som han och LL utvecklar en romans? som denna psykohora JH ser som ett legitimt sätt att få döda och undanröja LL...

Nu är jag rätt säker på att denna tes är bullshit som jag kom med här... då denna psykohora omöjligt skulle kunna döda och stycka LL samtidigt som JN är där och inte gör något åt saken om han inte är med på det hela.

Att förhållandet var slut, men att de fortfarande bodde i huset tillsammans kan man utläsa dels av grannens uttalande på video i Aftonbladet (han hade pratat med Ni*sson senast förra veckan) samt av en kommentar som N*lsson skrivit på J*nnas facebook den 5 maj. Han skriver där en kommentar under en bild på henne "Häxan på Båkulla" varpå hon svarar: "Bäst du är snäll, Jonathan, jag har lärt mig många nya häxkonster här i Tyskland.".
Citera
2014-06-20, 20:26
  #591
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Någon som kan tolka följande tatuering GM har på magen?

http://dayviews.com/gemigenevighet/372231567/

Det ser ut som Arabisk text.

Det är Hindi och betyder: "Inom oss är vi alltid tillsammans, Frida"
Citera
2014-06-20, 20:29
  #592
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Det är Hindi och betyder: "Inom oss är vi alltid tillsammans, Frida"

Tack för den tolkningen av texten. En ny gåta med andra ord. Vem är Frida och vad betydde hon för GM?
Citera
2014-06-20, 20:29
  #593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Det här med att BO hittades styckad – stämmer verkligen det, eller kan det vara
en tidningsanka som blivit "trådsanning"??

Vore intressant att få mer information om Jonathan och naturligtvis Lovisa (och bilder).


Är inte säker på att det framgått helt klart att hon skulle ha varit styckad, däremot sa polisen redan inledningsvis då de fick frågan om hur de kunde veta att det var ett mord att var och en som såg henne skulle förstå att det var mord. Jag uppfattade det som om hon i vart fall skulle ha varit väldigt tilltygad. Kanske J*nna högg och högg och högg...... så Li*da var helt trasig.
Citera
2014-06-20, 20:31
  #594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky

EDIT: Om det nu är hennes dotter. Men de har en massa bilder när han och hon umgås med ett barn.


Det är hennes systerdotter. Bor uppenbarligen i Lindesberg och har en fin tröja som det står "jag älskar min moster" på.
Citera
2014-06-20, 20:31
  #595
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Tack för den tolkningen av texten. En ny gåta med andra ord. Vem är Frida och vad betydde hon för GM?

Frida är hennes äldre syster.
Citera
2014-06-20, 20:32
  #596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _422_
Att yngre väljer att spendera sina pengar för att sedan vända sig till sina päron har väl för fan inget med narcissism att göra utan snarare det faktum att hon är ett yngre sladdbarn som förmodligen blev bortskämd, inget ovanligt med det..


Håller med, inte alls säkert. Hon kanske inte ens var bättre behandlad än sina syskon, de kanske också fick mycket hjälp när de var i hennes ålder.
Citera
2014-06-20, 20:33
  #597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Tack för den tolkningen av texten. En ny gåta med andra ord. Vem är Frida och vad betydde hon för GM?
Frida tror jag är hennes syster.
Citera
2014-06-20, 20:34
  #598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Vet du om Jonna har någon diagnos?

I så fall gissar jag på Thyreotoxicos. Då kan man bli fullständigt blindgalen och det går inte att styra med viljan, det är hjärnan som löper amok på grund av att hypofysen blir galen av att sköldkörteln är galen.... är man riktigt sjuk blir man faktiskt farlig för omgivningen.
Citera
2014-06-20, 20:35
  #599
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Någon som kan tolka följande tatuering GM har på magen?

http://dayviews.com/gemigenevighet/372231567/

Det ser ut som Arabisk text.

Det blir ännu mera mystiskt när man läser vad GM själv skrivit angående sina tatueringar:

http://dayviews.com/gemigenevighet/372230487/


Det står ju under bilden va det betyder & att det är skrivet på hindi...
Citera
2014-06-20, 20:36
  #600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
offret bodde i samma länga iof så det kan lika gärna vara i hennes lägenhet vilket jag har hört av 90% säker källa. Väntar på besked om JA är släppt än. Jag hoppas och tror innerligt att han är oskyldig till det här.

Offret bodde väl i Zinkgruvan, på Kvarntorpsvägen 3?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback