• 1
  • 2
2014-06-20, 20:24
Hittade inte denna länkad någon annanstans, ifall det finns så ta gärna bort denna.

Nu har Aftonbladet kommit ut med en ny snyft historia. Lägligt att denna historian kom ut samtidigt som historian för flickorna som blivit könsstympade? Tror själv att de med vilje försöker mörka det hemska som händer flickorna med något "hemskt" som händer invandrare själva. För hur i helvete kan detta vara en viktigare nyhet än vad som hänt flickorna?

Hur som helst här är den: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19090289.ab

Vad tycker ni? Är det rätt att vräka någon som bor allt för många i en lägenhet?

Själv anser jag att det är en god anledning. En lägenhet som är byggd för 3 pers ska egentligen inte ha 7 pers. Det blir en jävla massa extra kostnader att reparera slitage. Grannarna störs mer. Dock kanske man borde införas något i kontrakten som säger hur många som man får bo där om det inte redan finns.

Upphovsrättsskyddat material bortredigerat. /Mod.
Senast redigerad av Pojken med guldbyxorna 2014-06-21 kl. 06:40.
Citera
2014-06-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menar
Hittade inte denna länkad någon annanstans, ifall det finns så ta gärna bort denna.

Nu har Aftonbladet kommit ut med en ny snyft historia. Lägligt att denna historian kom ut samtidigt som historian för flickorna som blivit könsstympade? Tror själv att de med vilje försöker mörka det hemska som händer flickorna med något "hemskt" som händer invandrare själva. För hur i helvete kan detta vara en viktigare nyhet än vad som hänt flickorna?

Hur som helst här är den: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19090289.ab

Vad tycker ni? Är det rätt att vräka någon som bor allt för många i en lägenhet?

Själv anser jag att det är en god anledning. En lägenhet som är byggd för 3 pers ska egentligen inte ha 7 pers. Det blir en jävla massa extra kostnader att reparera slitage. Grannarna störs mer. Dock kanske man borde införas något i kontrakten som säger hur många som man får bo där om det inte redan finns.

Det är Aftonbladet i ett nötskal - en riktig blaska som inte ens duger som skithuspapper numera. Hade familjen hetat Andersson så hade artikeln aldrig kommit upp, och det vet vi. Fast nu råkar familjen heta mohamed istället och då ska man med stora rubriker skylta upp tramset på varje löpsedel. Jag ser inget problem ö h t. Reglerna är till för alla. Punkt slut. Passar det inte så är det bara att packa väskorna och dra.

Citerat upphovsrättsskyddat material bortredigerat. /Mod.
Senast redigerad av Pojken med guldbyxorna 2014-06-21 kl. 06:41.
Citera
2014-06-20, 20:34
Medlem
Citat:
Det är fel.

Citat:
Själv anser jag att det är en god anledning. En lägenhet som är byggd för 3 pers ska egentligen inte ha 7 pers.
Den är inte byggd för något särskilt antal personer. Det går utmärkt att vara flera personer i samma rum. Barn kan dela rum med varann.

Citat:
Det blir en jävla massa extra kostnader att reparera slitage. Grannarna störs mer.
Slitage baseras på hur folk använder lägenheten, inte på hur många det bor. Samma med störningar. 1 störande person kan störa mer än 10 personer som är tysta.
Citera
2014-06-20, 20:50
Medlem
Snapcounts avatar
För ovanlighets skull gick jag in på aftonpravda.., kan någon vara vänlig och fixa en "unix-grej" så andra slipper att sponsra skiten..

En 3 rummare då.., står ej hur många kvadratmeter den är på..?

Nåväl, hur som haver. Prio ett är ju att lägenheten blir betald i tid, prio två att man tar hand om lägenheten, prio 3, agerar ej störande mot sina grannar. Så ser jag på det.

Antalet människor i själva lägenheten är mindre viktigt.

Men.., man blir ju lite att undra om det inte finns något mer.., som inte framkommer i artikeln, tex.., är man en god granne ? Vi talar ju om Aftonpravda.

Sedan så ja.., det är tydligen viktigare med detta, än könsstympningen av flickorna.
Inte undra på att folk slutar att köpa (o klicka) på skiten.
Citera
2014-06-20, 20:52
Kan ju hända i just detta fallet att familjen ifråga är extra störande och som svart familj extra svår att bli av med och därför skyller man på att de bor för många i lägenheten.
Brukar ju alltid finnas en orsak och en historia bakom dessa som springer till tidningarna.

Ja, Snapcount, detta är mer upprörande och kräver mer braskande rubriker än den vansinniga plåga flickor med sargade underliv även efter genomliden könsstympning får utstå.
Senast redigerad av hee4r 2014-06-20 kl. 20:56.
Citera
2014-06-20, 20:52
Medlem
Regler för hur många som får bo i hyresrätter är givetvis bra men att alla ska ha eget rum är att ta i.

Kollar man på boplats i Göteborg så anger de till exempel ofta hur många som får bo i lägenheterna. Det brukar ofta röra sig om 2 personer fler än det finns rum.

Det verkar bara som att det är på lägenheter i invandrarområden det är angivet i annonserna. Tydligen bara de som missköter sig.
Citera
2014-06-20, 21:00
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
För ovanlighets skull gick jag in på aftonpravda.., kan någon vara vänlig och fixa en "unix-grej" så andra slipper att sponsra skiten..

En 3 rummare då.., står ej hur många kvadratmeter den är på..?

Nåväl, hur som haver. Prio ett är ju att lägenheten blir betald i tid, prio två att man tar hand om lägenheten, prio 3, agerar ej störande mot sina grannar. Så ser jag på det.

Antalet människor i själva lägenheten är mindre viktigt.

Men.., man blir ju lite att undra om det inte finns något mer.., som inte framkommer i artikeln, tex.., är man en god granne ? Vi talar ju om Aftonpravda.

Sedan så ja.., det är tydligen viktigare med detta, än könsstympningen av flickorna.
Inte undra på att folk slutar att köpa (o klicka) på skiten.
Jag satte artikeln i spoiler taggen.

Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Kan ju hända i just detta fallet att familjen ifråga är extra störande och som svart familj extra svår att bli av med och därför skyller man på att de bor för många i lägenheten.
Brukar ju alltid finnas en orsak och en historia bakom dessa som springer till tidningarna.

Ja, Snapcount, detta är mer upprörande och kräver mer braskande rubriker än den vansinniga plåga flickor med sargade underliv även efter genomliden könsstympning får utstå.

Kanske men står att det handlar om flera familjer i området.

Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Regler för hur många som får bo i hyresrätter är givetvis bra men att alla ska ha eget rum är att ta i.

Kollar man på boplats i Göteborg så anger de till exempel ofta hur många som får bo i lägenheterna. Det brukar ofta röra sig om 2 personer fler än det finns rum.

Det verkar bara som att det är på lägenheter i invandrarområden det är angivet i annonserna. Tydligen bara de som missköter sig.
De bor 7 pers i en 3a. Det är mer än 2 pers per rum. Då sover 2 barn i vardagsrummet också.

Det är lite väl mycket enligt mig. Fine att 2 barn delar ett sovrum eller liknande, men att de tillock med ska behöva bo i ett vardagsrum är lite väl trångt enligt mig.
Det måste bli jävligt mycket liv, även ifall de är lugna så blir 7 pers på sån liten yta mycket ljud. Vad brukar en 3a ligga på i snitt 70-80kvm?
Citera
2014-06-20, 21:38
Medlem
Citat:
Jag satte artikeln i spoiler taggen.

Kanske men står att det handlar om flera familjer i området.

De bor 7 pers i en 3a. Det är mer än 2 pers per rum. Då sover 2 barn i vardagsrummet också.

Det är lite väl mycket enligt mig. Fine att 2 barn delar ett sovrum eller liknande, men att de tillock med ska behöva bo i ett vardagsrum är lite väl trångt enligt mig.
Det måste bli jävligt mycket liv, även ifall de är lugna så blir 7 pers på sån liten yta mycket ljud. Vad brukar en 3a ligga på i snitt 70-80kvm?

Kanske var oklar i mitt inlägg. Jag håller med om att det bor för många i detta specifika fall men håller inte med om regeln "1 rum/person". Så vi är nog på samma våglängd.
Citera
2014-06-20, 21:52
Medlem
Mikojans avatar
Tjusigt Aftonbladet, som "glömde" att "svenska" skolflickor könstympats och la ner all kraft på detta drama…

Sen undrar medierna varför ingen vill ha dom längre och ropar allt högre efter statlig hjälp för att överleva. Mediaföraktet ökar lavinartat och det är inte Svenssons fel.
Citera
2014-06-20, 22:06
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Tja, spontant känns ju 7 pers på tre rum överbelagt även om alla tre rummen används som sovrum och man kan nissa att fem ungar mellan 1 och 15 år sliter ordentligt på lägenheten men jag tror spontant att värden kommer bli tvingad att vika sig här.
Citera
2014-06-20, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Tja, spontant känns ju 7 pers på tre rum överbelagt även om alla tre rummen används som sovrum och man kan nissa att fem ungar mellan 1 och 15 år sliter ordentligt på lägenheten men jag tror spontant att värden kommer bli tvingad att vika sig här.

Varför? Fullt legitima regler.

Följande regler har Göteborgs kommunala hyresrätter:

Citat:
Begränsningen innebär en definition utifrån antal rum och kvadratmeter:
- Ett rum och kök < 50 kvadratmeter maximalt tre personer
- Två rum och kök < 70 kvadratmeter maximalt fyra personer
- Tre rum och kök < 90 kvadratmeter maximalt sex personer
- Fyra rum och kök < 110 kvadratmeter maximalt åtta personer
- Fem rum och kök < 120 kvadratmeter maximalt tio personer
Citera
2014-06-20, 23:25
Bannlyst
Vuxna får väl göra som dom vill. Men barn ska ha rätt till eget rum.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in