Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-20, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
En av de anhållna är släppt

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19091684.ab
Jonathan och Jonna sitter kvar på hotell Gripen.
Citera
2014-06-20, 11:02
Medlem
SpecialEditions avatar
Ska man tro Leif GW är styckmord väldigt ovanligt och det är få som klara av att utföra det. Måste vara någon i det här gänget som är riktigt sjuk i huvudet
Citera
2014-06-20, 11:03
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Rimligt, på det hela taget men en tveksamhet - varför skulle inte styckningen lika gärna ha ägt rum i lägenheten i Askersund? Det måste ju ha varit för att få ut kroppen ur den lägenheten som man styckade kroppen kan man ju tycka.
Jag tänker att man, med den logik man kan tänkas använda sig av efter att ha mördat någon/bevittnat ett mord, anser att en lada är en bättre styckningsplats än en lägenhet. I lägenheten är det risk att grannar hör/ser något. Dessutom kanske man tänker att spåren skulle försvinna lättare i en lada än i en lägenhet.
Det kan absolut vara så att man styckar för att underlätta transport. Men det kan också vara att man ville göra det svårare att hitta kroppen. Tanken kan ju initialt ha varit att dumpa kroppsdelarna på olika ställen.

Jag vet inte. Jag bara spekulerar i hur det kan ha gått till.
Citera
2014-06-20, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Vänta här nu...

Var det inte torsdagskvällen han släpptes? Igår kväll alltså?

Eller?

Ur artikeln du länkade till:

Men på nästa rad:

en.

Ja, dessa initialer. Det borde vara förbjudet för inblandade att ha liknande initaler. Tänk om min PM:are också har halkat på initialerna?
All vet ju vad de heter, enklare att skriva namnen så blir det inga missförstånd
Citera
2014-06-20, 11:07
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37

Vilket ironiskt namn ?
Vad kan mordet bero på ?
Citera
2014-06-20, 11:07
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Ska man tro Leif GW är styckmord väldigt ovanligt och det är få som klara av att utföra det. Måste vara någon i det här gänget som är riktigt sjuk i huvudet

Ja för inte klarar en normal människa av att göra något sånt här... möjligen om någon av dessa är krigsskadade veteraner ifrån Vietnamkriget skulle d klara av något sånt annars har de föds till renodlade psykopater.
Citera
2014-06-20, 11:12
Medlem
Det måste förligga något större än bara impulsiva handlingar i det här fallet, att man därpå även styckar kroppen - påvisar ju hur pass aggressiv GM är. Det här borde vara ett hat som har eskalerat under en tid, förmodligen har det förefunnits planer på hur det ska gå till. Jag tror inte att någon plötsligt dödar någon bara så där och sedan lika plötsligt bestämmer sig för att slita en kropp i bitar. Det är så äckligt och makabert att jag därmed tror att hatet har vuxit med tiden, förnimmelsen har blivit som en intensiv profetia som givit en större våldsamhet liv och så även skapat ett lugn i GM, när GM vetat vad den ska göra. Tror därför inte att GM var impulsiv och hysterisk, det hade aldrig fungerat i detta fall.

Kort sagt: Mycket hat och välplanerat.
Citera
2014-06-20, 11:19
Medlem
Enligt säkra källor har JN och JH gjort slut. Och att JN börjat dejta LL. Så svartsjukedrama it is.
Senast redigerad av frikadellen 2014-06-20 kl. 11:26. Anledning: Felstavning
Citera
2014-06-20, 11:20
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Men enligt PM innan nyheten kom ut, är det Jonathan som är släppt.
Har du annan information?

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ett PM har kommit som säger att det är JN som är släppt. PM:et kom långt innan det kom ut i massmedia (jag var inte online då, såg PM:et först nu) så jag skulle tro att PM:aren vet vad hen talar om.
Citera
2014-06-20, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frikadellen
Enligt säkra källor har JN och JH gjort slut. Och att JN började dejta LL. Så svartsjukedrama it is.
Ok, bra info!
vet du hur länge det pågått?
Citera
2014-06-20, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Men enligt PM innan nyheten kom ut, är det Jonathan som är släppt.
Har du annan information?

Enligt AB är samboparet anhållna, om jag inte blandat ihop alla J:n
Citera
2014-06-20, 11:31
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Enligt Aftonbladet Live http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19091633.ab är JH och JN anhållna och JA släppt. "samboförhållande" nämns bl a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in