2014-06-19, 21:43
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Nej det stämmer inte alls- för det första smittar hiv även kvinna till man o tvärt om. För det andra kvävs en viss samlagsmetod där mikroskopiska småsår uppstår för att hiv ska spridas. För det tredje var en hel del blodgivare under 80 talet smittade med hiv innan man kunde spåra det.
För det fjärde var homosexuella singlar mycket sexuellt aktiva liksom hetero är det. Samlagsmetoden, som vissa homosexuella använder, inte alls alla, gav dock utfall hos dem först. Sedan kom alla andra.
Rek dej att se torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell.

Du lär inte göra det men en sån bigott som du skulle må bra av att se den.
Den kallades för bögsjukan sen om det va korrekt är en annan sak. Faktum är att hiv är vanligare bland homosexuella eller att dem är mer öppna om att tala om det. En sak som är säkert är dock att skillsmässor är vanligare bland homosexuella vilket påverkar barnen som måste växa upp med homosexuella människor negativt.
Citera
2014-06-19, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Den kallades för bögsjukan sen om det va korrekt är en annan sak. Faktum är att hiv är vanligare bland homosexuella eller att dem är mer öppna om att tala om det. En sak som är säkert är dock att skillsmässor är vanligare bland homosexuella vilket påverkar barnen som måste växa upp med homosexuella människor negativt.

http://svenska.yle.fi/artikel/2013/11/21/homosexuella-par-haller-ihop-langre

jasså? du säger det
Senast redigerad av Zigga 2014-06-19 kl. 21:51.
Citera
2014-06-19, 22:05
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
http://svenska.yle.fi/artikel/2013/11/21/homosexuella-par-haller-ihop-langre

jasså? du säger det
Det finns en som kritiserar undersökningen i artikeln på sidan du länkade till, han skriver
Citat:
De uppgifter man relaterar till ställer antalet skilsmässor/upplösningar i relation till antalet nya äktenskap/partnerskap under samma år. Var och en bör inse att skilsmässorna inte sker samma år som man gifter sig. Eftersom partnerskap blev möjligt först år 2002 kan vi tillsvidare inte studera parförhållanden som varat längre än så.
Citera
2014-06-19, 22:25
Medlem
dessa trådar asså. alla duger precis som man är
Citera
2014-06-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
dessa trådar asså. alla duger precis som man är
Självklart men vissa förstår inte det av sig själva tydligen-
Citera
2014-06-19, 22:31
Medlem
Citat:
Självklart men vissa förstår inte det av sig själva tydligen-

det är 2014, att man ens diskuterar något sånt här ens. Jag är bisexuell och jag är stolt över mig själv. Inte är väl någon värd mer än mig bara för att personen är hetero? Dessutom tror jag att alla är bisexuella på nåt sätt, mer eller mindre..
Citera
2014-06-19, 22:33
Medlem
Citat:
Det är avvikande på flera sätt. Inte ens du kan väl mena att det inte är statistiskt Avvikande. Det sägs att av vår befolkning så är kring 10 % homosexuella. Varför det är skadligt har flera i tråden nämnt. Att homosexuella är lösaktiga och skiljer sig ofta har nämnts dessutom att självmord är vanligare bland homosexuella. Även könssjukdomar bland homosexuella män.

det där är inte ens hållbart, får göra som de vill, om de vill vara homo eller hetro, det har ingen med att göra !

finns inga belägg på att de sprider mer könsjukdomar, begår mer självmord eller skiljer sig oftare.

Vad jämför du det med, hetro äktenskap eller ? skulle homo äktenskap sprida mer könssjukdomar än homoäktenskap, fram med statistiken då.

ja, det är väl trevligt om 10 % av vår befolkning är homo, de är åxå människor !
Citera
2014-06-19, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
det är 2014, att man ens diskuterar något sånt här ens. Jag är bisexuell och jag är stolt över mig själv. Inte är väl någon värd mer än mig bara för att personen är hetero? Dessutom tror jag att alla är bisexuella på nåt sätt, mer eller mindre..
Kanske inte alla men många är det ja.
Citera
2014-06-19, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
det där är inte ens hållbart, får göra som de vill, om de vill vara homo eller hetro, det har ingen med att göra !

finns inga belägg på att de sprider mer könsjukdomar, begår mer självmord eller skiljer sig oftare.

Vad jämför du det med, hetro äktenskap eller ? skulle homo äktenskap sprida mer könssjukdomar än homoäktenskap, fram med statistiken då.

ja, det är väl trevligt om 10 % av vår befolkning är homo, de är åxå människor !
Inte vore-10 % av vår befolkning Är det.
Enlig all tillgänglig statistik och vad är konstigt med det.?
Håller med dej. Var och en får göra som den läggning man är född att ha.
Citera
2014-06-19, 22:44
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp

Först säger du att det jag skriver inte är hållbart och sen att de får göra som de vill. Att de får göra som de vill är inget argument. Det finns mycket forskning som pekar på att självmord är vanligare bland homosexuella och även att de skiljer sig oftare. Jag återkommer med bevis.
Citera
2014-06-19, 22:57
Medlem
Citat:
Först säger du att det jag skriver inte är hållbart och sen att de får göra som de vill. Att de får göra som de vill är inget argument. Det finns mycket forskning som pekar på att självmord är vanligare bland homosexuella och även att de skiljer sig oftare. Jag återkommer med bevis.
MIN åsikt är att jag inte bryr mig i andras sexuella preferenser så länge de är ok med det. DET har inget att göra med vad du påstår, självmord var vanligare bland homosexuella pga trycket från omvärlden att "passa in" avståndstagandet , separation från familjen och den sk skammen-Det har inget att göra med homosexualitet i sig utan är en kulturell yttring och ett förtryck.
Citera
2014-06-19, 23:27
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
MIN åsikt är att jag inte bryr mig i andras sexuella preferenser så länge de är ok med det. DET har inget att göra med vad du påstår, självmord var vanligare bland homosexuella pga trycket från omvärlden att "passa in" avståndstagandet , separation från familjen och den sk skammen-Det har inget att göra med homosexualitet i sig utan är en kulturell yttring och ett förtryck.
Fast samma sak går att säga om flera av de existerande "psykiska sjukdomar". Här http://www.markregnerus.com/uploads/4/0/6/5/4065759/regnerus_response_to_critics_in_nov_2012_ssr.pdf nämner Mark Regnerus att homosexuella skiljer sig oftare än heterosexuella dessutom refererar han till andra som kommit fram till samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in