Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-19, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Evert
Du verkar lite insatt, är L.L en hästtjej?

Nej, det skulle jag inte påstå.
Citera
2014-06-19, 13:46
Medlem
rainbowrunners avatar
Får lite Stureby-vibbar av detta..
Citera
2014-06-19, 13:48
Medlem
Public Enemys avatar
Personliga motiv - är det hennes son på bilderna, vem är då farsan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowrunner
Får lite Stureby-vibbar av detta..

Den tanken slog mig också. För himla tragiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Evert
Det pratas om avspärrningar vid Hällabrottet och Ytongbanan (halkbanan), är det samma ställe? Eller har vi 4 olika platser/avspärrningar?

Det finns, vad jag vet, tre platser som är avspärrade: ett kalkbrott vid Ytongbanan i Hällabrottet, en gård i Åbytorp och en lägenhet i Askersund.

Tänkte på en sak, i Aftonbladets artikel nämns det att teknikerna har rest ett tält. Är jag alldeles ute och cyklar, eller är det sådana tält de reser över kroppar? Om så, har de inte flyttat kroppen än?
Citera
Medlem
Aftonbladet uppdaterad: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19085749.ab

"En av de tre anhållna bor i Askersund, och det är också där som åklagaren tror att själva brottet har begåtts. Bostaden var avspärrad när Aftonbladet var på plats vid lunchtid på onsdagen."
Citera
2014-06-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Personliga motiv - är det hennes son på bilderna, vem är då farsan?

LL hade inga barn.
Citera
2014-06-19, 13:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

http://www.ratsit.se/19911116-Hanna_Lovisa_Lindh_Ammeberg/pU9VJ4ofoYjgKgLR06T9HhIKBkEd-eb6Y0rfOumrkys

Nån lokalbo kanske kan åka förbi och titta om det står någon polisbil där.
Citera
2014-06-19, 13:50
Medlem
Public Enemys avatar
De kanska väntar sig regn, så då reser de ett tält på platser de vill undersöka
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VergeOfInsanity
Det finns, vad jag vet, tre platser som är avspärrade: ett kalkbrott vid Ytongbanan i Hällabrottet, en gård i Åbytorp och en lägenhet i Askersund.

Tänkte på en sak, i Aftonbladets artikel nämns det att teknikerna har rest ett tält. Är jag alldeles ute och cyklar, eller är det sådana tält de reser över kroppar? Om så, har de inte flyttat kroppen än?

Dom kan även resa tält för att bevara spår etc.
Rätt ostadigt väder här i länet idag.
Citera
Medlem
Har pratat med lite folk runt om..

Har vaga uppgifter på svartsjukedrama. Får återkomma när jag har mer kött på bena.
Citera
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hästspåret känns rätt så iskallt. Vanligt fölk har inte ihjäl varandra på grund av fula hästaffärer, och de inblandade i det här fallet känns faktiskt som ganska vanligt fölk – alltså inte livstilskriminella, utslagna eller så, utan hederliga med vanliga jobb.

Jag tror på ett personligt motiv, och att det var hyggligt planerat (i alla fall planerat av minst en person).
Känns sorgligt och förbannat skrämmande att människor som verkar vara så pass "vanliga hederliga" skulle planera ett mord. Det krävs ju nåt alldeles särskilt för sånt. Jag gissar på dråp, nånting har hänt och stark affekt har uppstått. I alla fall JH verkar ju kunna "dricka en massa sprit", hon kanske gjorde det igår...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in