2014-06-13, 12:00
Medlem
Vilgotaans avatar
http://youtu.be/6Sum4lYhI1c
Citera
2014-06-13, 17:07
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Håller med och jag begriper inte heller reklamen riktigt. Som sagt vad skulle hennes kollegor ha att göra med om hon är lesbisk? Sen att folk tjatar på henne om hon träffat nån kille är också skumt, samma sak där. De har inget att göra med hennes kärleksliv. Nog för att jag och några av mina kollegor snackar mycket sex med varandra men det är ju för att vi tycker det är roligt att prata sex, inte så att vi lägger oss i varandras sexliv.

Väldigt fjantig reklam och ett hatobjekt. Skaparna av reklamen verkar leva kvar i 80/90-talet innan HBTQ(r) hade blivit en norm. Dock tror jag inte att hon försöker outa sig för sina kollegor utan sina föräldrar. Hennes överspel gör att jag inte vet om hon ska föreställa en tonåring a la Åmål eller om hon ska vara vuxen. Hennes föräldrar är nog med i Livets Ord eller så har hon adopterats av invandrare för jag tror inte de flesta vuxna svenska föräldrar skulle vara så homofoba som vi var en gång.
Citera
2014-06-13, 21:58
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
Väldigt fjantig reklam och ett hatobjekt. Skaparna av reklamen verkar leva kvar i 80/90-talet innan HBTQ(r) hade blivit en norm. Dock tror jag inte att hon försöker outa sig för sina kollegor utan sina föräldrar. Hennes överspel gör att jag inte vet om hon ska föreställa en tonåring a la Åmål eller om hon ska vara vuxen. Hennes föräldrar är nog med i Livets Ord eller så har hon adopterats av invandrare för jag tror inte de flesta vuxna svenska föräldrar skulle vara så homofoba som vi var en gång.

Filmen börjar ju med att hennes kompis säger:

"-Säg bara, kära kollegor, jag gillar tjejer. Frågor på det?"

........... och ja, varför skulle någon ha några frågor på det? Dessa kollegor skulle nog snarare tycka hon var dum i huvudet som kände sig tvungen att offentligt basunera ut sina sexuella preferenser. Ingen skulle väl fan bry sig..
Citera
2014-06-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
Filmen börjar ju med att hennes kompis säger:

"-Säg bara, kära kollegor, jag gillar tjejer. Frågor på det?"

........... och ja, varför skulle någon ha några frågor på det? Dessa kollegor skulle nog snarare tycka hon var dum i huvudet som kände sig tvungen att offentligt basunera ut sina sexuella preferenser. Ingen skulle väl fan bry sig..

Men om du lyssnar några sekunder till så härmar hon hur någon av hennes kollegor ställer frågan
-Har du träffat nån kille, har du träffat nån kille. -Fatta hur skönt när du slipper det där.
Citera
2014-06-13, 22:16
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Men om du lyssnar några sekunder till så härmar hon hur någon av hennes kollegor ställer frågan
-Har du träffat nån kille, har du träffat nån kille. -Fatta hur skönt när du slipper det där.

Jag tolkar det som att kollegan frågar det för att hon helt enkelt inte vet att hon är lesbisk.. Det vanligaste är ju trots allt att vara hetero. Det betyder ju inte att hon skulle få en massa motfrågor om hon outar sig själv som lesbisk..?

Jag tror i ärlighetens namn att vi här i tråden funderar mer på denna reklams avsikter än vad skaparna själva gjort
Citera
2014-06-14, 09:48
Medlem
Gdanzigsks avatar
Ni har rätt och det gör reklamen än mer dum.
Citera
2014-06-15, 09:37
Medlem
m00nst0nes avatar
Den "nyttiga" amerikanske mannen i slutet på Subways nya reklamer är ju störande med tanke på att han är lönnfet och allmänt ur form. Men det är väl lite det amerikanska idealet. Dom har ju inte riktigt fattat vad hälsa är. Sen att han fångar en amerikansk fotboll också säger väl allt. Han borde prova på lite riktiga sporter som fotboll t.ex. Killen som beställer ser ju ut att vara 100 ggr hälsosammare.
Citera
2014-06-16, 11:46
Medlem
Satan vad jag avskyr den nya Coca Cola reklamen med en hund som springer runt och letar efter en burk med sitt namn på!
Citera
2014-06-16, 15:05
Medlem
m00nst0nes avatar
MacDonalds nya med franska tjejen som blåser slängkyssar..
Citera
2014-06-18, 23:40
Medlem
BlueRedGreens avatar
https://www.youtube.com/watch?v=qYeXLTqZDFU
Fattar inte hur den kom igenom klippningen
Citera
2014-06-19, 11:23
Medlem
Vilgotaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueRedGreen
Haha
Citera
2014-06-19, 11:33
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueRedGreen

Jag kan inte få det till att han säger fuckad hur mycket jag än försöker..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in