2014-06-17, 23:00
Medlem
Theangleaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngKvinna
jag äter inte fläsk, för om du hänger fläsk på tork och nötkött, så infekteras fläsket snabbare än tex nötköttet eller lammköttet.

https://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja &uact=8&docid=XAfFUzuAzKVvcM&tbnid=NERKzH_EUWhRJM: &ved=0CAMQjhw&url=http%3A%2F%2Fpokemontowerdefense .wikia.com%2Fwiki%2FFile%3AGenius-meme.png&ei=ZqygU9qEJML_ygOnm4K4Dg&bvm=bv.69137298 ,d.bGQ&psig=AFQjCNFlTXVNIEIkAb9Aw7AoFwfg9ZdGPQ&ust =1403125216026509
Citera
2014-06-17, 23:01
Bannlyst
Citat:
pröva! köp fläsk kött och tex nötkött, lamm kött och häng det på tork, så får du se vilket som håller längst. jag har ätit torkat kött av båda, tror jag, det var inget fel i det, men...

i vissa fall ja, jag håller med dig, muslimer har taskigt kvinnosyn bla.

Nej det tänker jag inte göra jag förvarar mitt kött i kyl/frysskåp, att dom har taskig kvinnosyn är ingen nyhet och knappast det största problemet med dom där asen.
Citera
2014-06-17, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
https://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja &uact=8&docid=XAfFUzuAzKVvcM&tbnid=NERKzH_EUWhRJM: &ved=0CAMQjhw&url=http%3A%2F%2Fpokemontowerdefense .wikia.com%2Fwiki%2FFile%3AGenius-meme.png&ei=ZqygU9qEJML_ygOnm4K4Dg&bvm=bv.69137298 ,d.bGQ&psig=AFQjCNFlTXVNIEIkAb9Aw7AoFwfg9ZdGPQ&ust =1403125216026509

jag förstår inte, menar du att jag är ett geni, tack isånafall
Citera
2014-06-17, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GreenPeas
Nej det tänker jag inte göra jag förvarar mitt kött i kyl/frysskåp, att dom har taskig kvinnosyn är ingen nyhet och knappast det största problemet med dom där asen.

då kmr vi aldrig få reda på om det är sant, om man inte söker upp en forskare eller så.
Citera
2014-06-18, 01:25
Bannlyst
Jag vettefan men det är ju bara bra, eftersom griskött är ONYTTIGT.
Citera
2014-06-18, 02:22
Medlem
Iman2014s avatar
Griskött är förbjudet även i Bibeln, så både för kristna och judar är griskött orent och förbjudet.

Det är endast ateister som finner det konstigt att muslimer inte äter griskött, eftersom ateister i regel vill leva ett liv fullständigt utan begränsningar, oavsett om det i det stora är bra eller dåligt för en och samhället.

Det är därför ateister idag har en lobby för att legalisera knark, prostitution, och så vidare.

Bara för att man kan göra en viss sak innebär inte att man MÅSTE göra det. Det måste finnas begränsningar i ett samhälle för att både individen och samhället ska kunna må bra av det. Det är därför det är bara sunt att det till exempel finns ett förbud mot knark. Bara för att man kan ta knark så behöver det inte innebära att man SKA göra det. Andra förbud som religioner har såsom prostitution, otrohet och så vidare är bara logiska för att samhället ska kunna fungera.

Hur många ateister i Sverige hade till exempel accepterat att ens fru är otrogen? Bara för att man kan vara otrogen så innebär det inte att man ska vara det.

Precis samma med griskött, det är inget konstigt att det finns ett sådant förbud, Bibeln förbjuder också ätandet av griskött.

Angående att många muslimer hycklar, så håller jag med att så är fallet. Dock ska man komma ihåg att många som kommer till Sverige är i grunden ateister på något sätt eller är svaga i tron och blir assimilerade när man kommer hit. Så att man gör vissa saker som är förbjudna men undviker andra har inte med hyckleri att göra utan att man inte bryr sig för man är inte stark i tron. I många muslimska länder uppför sig inte muslimer på detta sättet.

Men det är tid att man här i Sverige slutar tro att det är något konstigt med detta förbudet mot griskött för detta är även ett bibliskt förbud.
Citera
2014-06-18, 03:07
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sannafransistos
Varför tycker muslimer att äta griskött är det värsta man kan göra? Vissa knarkar,dricker,har sex före äktenskap,tittar på porr,slåss men äter inte griskött.Majoriteten tycker att äta griskött är det värsta man kan göra .. Hur kommer det sig att det är så? Jag tycker är det är hyckleri.
Hyckleri är förnamnet...

Då har du mött judar? där kan man tala om något som är intrikat värre i saken hycklerikonst. Om än de kan slå ihop sina idéfulla skallar att börja ange vad tro är och meningen med tron.

.. svaret är ; att de förstår inte sig själv.
Citera
2014-06-18, 18:35
Medlem
Citat:
vad är trikiner för nåt?

små larver i dina muskler som går på hjärnan ofta. Men även lungmuskel och hjärtmuskel

om du hade varit smittad vill säga.

http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2013/10/manniska-smittad-av-trikiner/

1 fall per 35 år.....

*Den smittade personen hade jagat och styckat vildsvin och därefter tillagat köttet. Efter att personen under flera månader haft olika besvär med bland annat återkommande feber, muskelvärk och trötthet samt neurologiska symtom upptäcktes trikinos. Inga andra personer i omgivningen har insjuknat.*

Det ena fallet smittades 2004 efter att ha ätit fläskkött i Bosnien och det andra fallet, som insjuknade 2007, hade tagit med sig vildsvinskorv från Spanien. haha så konstigt....
Senast redigerad av Corvus12 2014-06-18 kl. 18:42.
Citera
2014-06-18, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotLikeYouThink
Jag vettefan men det är ju bara bra, eftersom griskött är ONYTTIGT.

Bacon som är så gott.
Citera
2014-06-18, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Griskött är förbjudet även i Bibeln, så både för kristna och judar är griskött orent och förbjudet.

Det är endast ateister som finner det konstigt att muslimer inte äter griskött, eftersom ateister i regel vill leva ett liv fullständigt utan begränsningar, oavsett om det i det stora är bra eller dåligt för en och samhället.

Det är därför ateister idag har en lobby för att legalisera knark, prostitution, och så vidare.

Bara för att man kan göra en viss sak innebär inte att man MÅSTE göra det. Det måste finnas begränsningar i ett samhälle för att både individen och samhället ska kunna må bra av det. Det är därför det är bara sunt att det till exempel finns ett förbud mot knark. Bara för att man kan ta knark så behöver det inte innebära att man SKA göra det. Andra förbud som religioner har såsom prostitution, otrohet och så vidare är bara logiska för att samhället ska kunna fungera.

Hur många ateister i Sverige hade till exempel accepterat att ens fru är otrogen? Bara för att man kan vara otrogen så innebär det inte att man ska vara det.

Precis samma med griskött, det är inget konstigt att det finns ett sådant förbud, Bibeln förbjuder också ätandet av griskött.

Angående att många muslimer hycklar, så håller jag med att så är fallet. Dock ska man komma ihåg att många som kommer till Sverige är i grunden ateister på något sätt eller är svaga i tron och blir assimilerade när man kommer hit. Så att man gör vissa saker som är förbjudna men undviker andra har inte med hyckleri att göra utan att man inte bryr sig för man är inte stark i tron. I många muslimska länder uppför sig inte muslimer på detta sättet.

Men det är tid att man här i Sverige slutar tro att det är något konstigt med detta förbudet mot griskött för detta är även ett bibliskt förbud.

griskött är inte förbjudet eller orent för kristna, för Gud sa att all mat är ren, detta innebär att även griskött är rent. Därför äter kristna griskött idag.

men nu handlar inte tråden om vad judar och kristna äter, utan om muslimer !
Citera
2014-06-18, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
]Griskött är förbjudet även i Bibeln[/b], så både för kristna och judar är griskött orent och förbjudet.

kolla upp din fakta innan du uttalar dig.

Detta är ifrån bibeln:

Jesus:
Inser ni inte att det som utifrån går in i människan inte kan göra henne oren, eftersom det inte går in i hennes hjärta utan ner i magen och ut på avträdet?" Därmed förklarade han all mat för ren. Och han tillade: "Det som går ut ur människan, det gör henne oren. Ty inifrån, från människans hjärta, utgår onda tankar, otukt, stöld, mord, äktenskapsbrott, girighet, ondska, svek, lösaktighet, avund, hädelse, högmod och dårskap. Allt detta onda kommer inifrån och gör människan oren." Markus 7:18-23
Citera
2014-06-18, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Corvus12
Bacon som är så gott.

Gott i munnen, visst, men inte lika gott när du är 65 och får tarmcancer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto