2014-06-17, 13:49
Medlem
Hej!

Någon som vet hur ingånslöner ser ut för röntgensjuksköterskor ? och då menar jag verkligen inte statistik som kommer från bluff sidor som lönestatistik.se och liknande, utan jag vill veta hur verkligheten ser ut.

Har fastnat för den utbildningen helt och hållet men vill veta om det är lönt ekonomiskt att ägna sin arbetsliv till detta yrke.
Citera
2014-06-17, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abu-hajar
Hej!

Någon som vet hur ingånslöner ser ut för röntgensjuksköterskor ? och då menar jag verkligen inte statistik som kommer från bluff sidor som lönestatistik.se och liknande, utan jag vill veta hur verkligheten ser ut.

Har fastnat för den utbildningen helt och hållet men vill veta om det är lönt ekonomiskt att ägna sin arbetsliv till detta yrke.

Räkna med max 24 000 år ett, väljer du att arbeta tex i Norge höjs lönen avsevärt.
Däremot bör du ha en skarpare lönestigning än allmän ssk då det dessutom är stor brist på vissa orter på RTG utbildade.
Citera
2014-06-17, 14:09
Medlem
trallexs avatar
Går programmet. Pratade med en färdig rsk på praktiken. Om jag inte minns fel fick hon 23500 i ingångslön för 5 år sen. Men då var det också på ett speciellt sjukhus där de höjde lönen lite extra för att locka till sig sökande.
Citera
2014-06-18, 02:59
Medlem
Tack för infon ! låter jävligt lockande, speciellt eftersom jag bor nära norska gränsen, om man tänker ekonomiskt då.

Men det verkar verkligen som om det är stor brist på röntgensjuksköterskor, jag antar även att väldigt få sjukhus har röntgen utrustningen?
Citera
2014-06-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abu-hajar
Tack för infon ! låter jävligt lockande, speciellt eftersom jag bor nära norska gränsen, om man tänker ekonomiskt då.

Men det verkar verkligen som om det är stor brist på röntgensjuksköterskor, jag antar även att väldigt få sjukhus har röntgen utrustningen?
Nej inte alls-de flesta städer med några 100 tusen har ett mindre sjukhus och RTG är nödvändigt för att veta om de ska remittera patienterna eller vårda dem själva tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in